Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Krabber oppover…

Nærmer seg slutten av dagen, så nå bør vel snart kjøperne vise seg.

Hm, ser ikke sånn ut. Selgerne er på banen igjen.

noen som skulle selge seg ut, så flere poster på 10k+ som ble tatt på vei ned

En dag med nedgang er vel ikke det helt store dommedagstegnet etter den oppgangen vi har sett, men jeg tror nå det kommer en ekstra belastning nå etter ASH.
Jeg personlig tror, legg merke til “personlig tror”, at ASH ikke er den triggeren mange mener den er. Kanskje er kursen siste tiden drevet av et litt forventningsløft frem mot ASH, men mest av alt antagligvis de få eller mange som har innsett det store bildet rundt Nano og kjøper seg opp eller inn.
Vi kan dessverre våkne til en bedrøvelig blåmandag hvis disse sistnevnte ikke sitter klare til å fange opp de som hopper av toget når det åpner etter helga.

Håper jeg tar feil.

Du kler i hvert fall Nicket ditt :smiley:.

Tror du Betalutin blir medisin?

2 Likes

Nei!!! Betalutin ER allerede medisin.
Det er dessverre bare noen få utvalgte som foreløpig får gleden av den.

9 Likes

Bayer kvitter seg med 12.000 ansatte. Selvsagt må frigjøre kapital for Nano-oppkjøp :rofl:
https://m.nettavisen.no/na24/bayer-varsler-kutt-av-12000-ansatte/3423564105.html

1 Like

Yahoo-appen oppdaterte seg på tampen av dagen. Håper den er OK i mrg, også.

1 Like

Ja det er jo en artig tanke, men så er det også en potensielt reell tanke.

Hva er verdien til Bayer? 12k hoder utgjør ca 10% av stokken…

PM fra selskapet ligger på Biotektråden.
Der ligger det også tidligere saker om Monsanto-søksmålet…

Bayer hopes to, by means of this thoroughgoing restructuring, free up resources to invest in growing and enhancing the company with a focus on R&D and marketing new products.

Jaktet etter en artikkel som insinuerte at Bayer trengte å ta grep for å kunne hevde seg. Tror absolutt de lukter på oppkjøp, hvorvidt de ser på NANO er jeg ikke overbevist om siden de er representert i indikasjonen. Dobbel risiko, og satsing på ene kan skade markedet på andre. Men vil heller ikke utelukke det. Tenker de er kanskje mest desperat etter gode løsninger av BP om dagen.

1 Like

Da kan de værsågod bare åpne ballet med et skambud på 200-250 kr, bare for å få fart i de andre BP :money_mouth_face:

2 Likes

Noen som kan mase litt på NANO angående oppdatering av Clinical Trails? Tror det begynner å bli på tide, f5 tasten min har begynt å kommed med trusler.:grin:
Avventer svar på en annen henvendelse til IR om dagen, så vil ikke mase så voldsomt.

3 Likes

12.000 ansatte ut døren frigjør NOK 12 MRD .
Sorry. Det holder bare til noen få prosent av NANO :genie:‍♂

3 Likes

De kan få 30% av selskapet for de pengene.
Hvis det ikke er 12 milliarder dollar da?
Da snakker vi butikk! :money_mouth_face:
For ordens skyld, tror ikke i mine villeste fantasier at vi vil få en prising i det nabolaget, mer en sånn vikinglotto drøm :sweat_smile:

2 Likes

Hva vet vi ikke om et eller flere selskap allerede har begynt å posisjonere seg for eventuelt bud? Gjennom mange måneder har flere større aktører blitt synlige på aksjonærlistene.
Større anstrengelser, så som shorting. robothandel, market maker og dark pool bruk er kjent. Og Ola og Kari gir villig fra seg verdisakene sine. Haiene slår til når tiden er inne.

Når det gjelder darkpool så har det kun blitt handlet større volum 5 ganger tidligere siden 14.11.2016, enn hva som gikk der i dag. Størsteparten gikk etter stengetid på 87,0 kr

2 Likes

Tror nesten det har pågått ganske lenge. Minner kanskje litt om hvordan RAK i sin tid kom seg så billig inn i DNO. Uten at det er direkte sammenlignbart