Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Løpet minner litt om i går…

Når jeg var liten så trodde jeg at bikkjene beit etter deg hvis de lukta at du var redd. For de kunne visst det bikkjene den gangen, lukta at folk var redde.

Hvis en sånn bikkje kunne lese Nano-trådene her, så tror jeg den hadde glefsa hardt og mye, for her ligger nærvene tilsynelatende tjukt uttapå mange.

Og for å være ærlig så merker jeg kriblinga sjøl. Det er vel etterdønningene etter en viss Lugano-happening som melder seg med full styrke. Tror det kan være greit at vi går sidelengs inn mot helga, så får vi ta det som det kommer til uka. Jeg kjøper i hvert fall inn et lass med boller.

image

11 Likes

TomCruiseOprahCouch-1432305355

3 Likes

Slår meg til ro med at euforien ikke er til å ta og føle på, da er det fortsatt oppside igjen.

2 Likes

Kommer ikke fra tanken om at mange er ute av sell on news skaren. Antall som har aksjer via nordnet foreslår det. Ser ikke bort fra at en del av midlene som trader knallhardt om dagen ikke er langsiktige penger, men hadde vært umåtelig hyggelig å ta feil. Har sterk tro på opptrend i lang tid fremover, men en del slakkere %-vis enn vi har sett.

2 Likes

Bunkrer inn med wienerpecan på søndag, fyrer opp alt av vekkerklokker og er klar tidlig mandag :slight_smile:
Det er faktisk noe i det Costa (?) sa, eller Einarsson? at Nano er en kjedelig aksje.
Vi “vet” det blir medisin, vi vet de har veldig gode resultater, nå på mange flere pasienter og over enda lengre tid enn når det sitatet kom.
Det eneste som er spennende er å lure på når raketten virkelig tar av, i form av BTD, Prime, AA, Partneravtale, oppkjøp osv :grin: :money_mouth_face: :moneybag:

5 Likes

Kan vel være enkelte som lar seg skremme av at det ligger så mange aksjer ute for salg i ordreboken. Da bør de vel minne seg selv om at det bare utgjør en brøkdel av den dagsomsetningen vi har hatt dag for dag den senere tiden. Mange tradere har nok latt seg friste av de store svingningene, og der finner vi vel også noe av forklaringen på den store omsetningen.

3 Likes

Samme mønsteret har vel gått igjen en stund. Presset ned midt på dagen.
Heisen MÅ kjøres. Ellers faller ingen av.

Nå har man også lagt ut enorme fiktive salgsposter for å skremme ut de siste nervevrakene.
Dette ser knallbra ut.

3 Likes

Kan vel også håpe på at DNB og kanskje flere oppdaterer sine estimater etter ASH (Som en kortsiktig trigger).

5 Likes

Det har jo ikke vært enkelt, men meget lønnsomt å trade denne volatiliteten. Inn på 81.50, ut på 84,50, inn på 81.10 i går, ut på 86.70 i dag osv. Missa nå ny entry på 83-84 pga. møte men gud bedre - mange som desverre ikke ser dette spillet. Bare ikke få panikk - ikke du @Krieghoff - men jeg blir oppgitt når folk begynner å snakke om “kniver” og “krakk”.

5 Likes

Disse gutta her du mener? : :smiley::wink:


Vekkerklokke fra vidda

4 Likes

Oppgangen de siste fem ukene har vært utrolig bratt, men også veldig jevn og pen. Volumet har vært upåklagelig, og det er vel få andre ting enn høydeskrekk som kan bremse aksjen.

Sorry, legger kniven ned i skuffen igjen, aiiiit?

1 Like

Satte et salg på 89kr like før den raste nedover… fikk den aldri … hva skjedde rundt klokken kvart på to da? Major dump haha… den gikk helt ned til kjelleren på 82,75

Jeg opplever det samme problemet…

Alle må selvfølgelig få kjøre etter egen filosofi og det er egentlig bra å ikke ha for høye forventninger . Men når du nevner at det ikke finnes triggere etter ASH så mener jeg du tar feil;

Etter jul begynner vi å snakke +/- 12 mnd til readout PARADIGME, PRIME, BTD, Lugano 19, NNV003, DLBCL updates, Archer-1, Partneravtale bare for å nevne noe.

Personlig tror jeg flagging ifm kjøp vil være neste store trigger.

Lykke til uansett strategi :slight_smile:

Edit: @pdx kan gjerne flyttes til småprat, sorry :slight_smile:

7 Likes

Kanskje den har fått hikke. Har prøvd å google etter en fix, men har ikke fått det til, ennå.

Ligger en salgspost på 90 48 ordre, ca 41000 aksjer

jaja, ender man i pluss eller minus i dag mon tro…?

Svaret får du om 1 time.