Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hva tenker folket om at det ikke guides noe på ARCHER-1? Er det for å gi seg selv litt fleksibilitet i forhold til det hysteriske markedet ledelsen ikke guider på avlesning? En joker, ess i ermet, som de kan dra frem ved behov for emisjon?

Både første og andre formål med studiet kan jo avleses etter 3 måneder.

1 Like

For å dra en sammenligning, så rekrutterte Nano 7 pasienter på ca 15 måneder i starten av Lymrit 37-01. Nå er Betalutin velprøvd på sikkert nærmere 100 personer+++, så terskelen for å delta vil jeg tro er mye lavere enn nå enn når Betalutin var startfasen.

Med denne rekrutteringen og mtp på at Beatlutin er velprøvd og sikkert begynner å bli kjent blant sykehus, leger og pasienter i Norge, så tror jeg ikke mitt guestimat om at ARCHER-1 kan gjennomføres i løpet av 2019 er helt usannsynlig.

Fra Q4 2015, 7 pasienter rekruttert i Norge på ca 15 måneder, og dette var også en dose eskalering fra 10, 15 til 20 .

2 Likes

De må ha vurdering av en sikkerhets-komite før de igangsetter ny dosering. 10/15/20 som står er med 100 i predosering. 10/40, 15/40 er vel sannsynlig de også kommer til å forsøke. Men de vet ikke totalt hvor mange doser de skal forsøke, og finner det nok mer vanskelig å guide pga det. DLBCL har vært guidet på og lager mer press.
Men lurer på, når 20/100 er dukket opp nå til archer, har de gjort ferdig 10/100 og 15/100? Ser ikke at de har hatt tid nok

image
Jeg som har rotet og sett på bildet til DLBCL og trodd jeg så på Archer-1! Ikke fått morgenkaffe enda…

3 Likes

Her var det litt vanskelig å skjønne hva du mener. 10, 15 og 20 hadde ikke 100 i predosering. Her ser du doseringen til de 7 første, som ble rekruttert og gjennomført på 15 måneder:

image

Og vi vet at det er 10/40 eller 15/40 som gjelder i ARCHER-1:

1 Like

Legger merke til at marketmaker XTX var tidlig i gang i dag. De pleier først å starte opp når det første morgenrushet har lagt seg litt.

Piratene er også godt igang nå. He,he.

Hvordan vet du dette ?? Er ikke dette nå skjult en uke frem i tid hvem som handler av husene ?
@solb

Trainspotter har delt et bilde hvor Algeta og NANO er sammenstilt:

Inn i Algeta-grafen har jeg re-based gårsdagens sluttkurs for NANO til ca. 2 år før oppkjøp (siden Bravo sier 2H2020 for regulatory søknad). Y-aksen er logaritmisk slik kursene for de to aksjene er sammenlignbare til enhver tid.

18 Likes

Scoopfinder delte en teori om at partnerskapet til Bayer var årsak til prisforskjell, og også en årsak til at Algeta hadde mindre potensial oppover enn NANO har. NANO står friere, noe som Bravo har påpekt, og LC påpekte i sin tid, det er noe som styrker selskapet, og impliserer økt verdi ved suksess over tid/oppkjøp. Fordelen og ulempen med å ha alle rettigheter til sitt produkt.

1 Like

NANO skaffer seg profilering som sponsor:

lik body

12 Likes

Heeeelt konge!!! Føler meg veldig komfortable med at Roche er så tatt på Nano.

Roche sitter med nesen inn i pipelinen til Nano!

‘‘A global education platform providing clinical updates on a range of lymphoma subtypes and chronic lymphocytic leukemia (CLL)’’

image

Da vet vi med 100% sikkerhet at Roche har inngående kjennskap til synergien mellom Betalutin og Rituximab!

‘‘We demonstrated that treatment of rituximab resistant cells with 177Lu-lilotomabsatetraxetan
significantly elevated CD20 surface expression and resensitised the cells to ADCC induction by rituximab and obinutuzumab. This data supports the rationale for the Archer-1 study, and could change the way radioimmunotherapy and anti-CD20 immunotherapy will be used in the future.’’

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/poster-aacr%202018-boston-usa.pdf

Er overbevist om det kommer et samarbeid eller partneravtale med Roche eller Novartis på nyåret.

13 Likes

Celgene, AstraZeneca, Janssen og Takeda er vel absolutt aktører med tyngde, og som er spennende mtp partneravtaler også? Roche, Bayer og Novartis er de mest nevnte i forhold til NANO, tror ikke det er automatikk i at de andre er uinteressert i NANO av den grunn. =)

2 Likes

Ser frem til kommende budkrig når tradere, småaksjonærer og Costa har tømt seg.

1 Like

Jeg skjønner ikke hvorfor Bayer hele tiden trekkes frem, det er ikke en naturlig kjøper da de allerede har satset på Copanilisb mot NHL, og i tillegg utvikler RIT produkt, Epratuzumab 227Th, mot NHL gjennom sin Throium plattform og CD22 antistoff. De har heller ikke satset på Rituximab kopi ettersom jeg vet.

Roche og Novartis er mest opplagt kjøpere av Nano, eventuelt andre produsenter av Rituximab kopier, Teva mfl. Roche har interesse av Betalutin hvis det er synergier i kombinasjon Rituximab, da Roche kommer til å tape markedsandeler og marginer når kopier av RTX når markedet. Betalutin kan se ut som å bli den perfekte komboen hvis ARCHER-1 leverer gode data.

Novartis har seneste tiden vist at de satser hardt på RIT, og da med lutetium 177 som isotop. I tillegg utvikler de sine egen RTX kopi, Rixathon.

Klart alle BP kan by på Nano, men Roche og Novartis er de mest åpenbare kjøperne, ikke Bayer.

4 Likes

https://imgflip.com/i/2oe8so

1 Like

Hei @solb , du skriver lengre oppe her, at du " Legger merke til at marketmaker XTX var tidlig i gang i dag. De pleier først å starte opp når det første morgenrushet har lagt seg litt"…

Hvordan vet du dette ??

XTX blei hyret inn som Marketmaker oktober i fjor, et lite opphold, og så på an igjen for fullt.
Du får nøye deg med dette.

1 Like

Bayer brukes nok å fremmes siden de har større behov for å få en blockbuster enn de andre, de har fallt mye i markedsverdi, og valgt å kutte ned svært mange stillinger. De har også dermed frigjort en del cash. Bruker lite tid på å lese opp om BP’s posisjoner. Og ikke minst at de kjøpte Algeta, og samme personer står bak NANO, er vel en link som folk legger merke til.

Der var gjort noen forsøk med Obinutuzumab som ble presentert i vår, vet ikke om det var for å appelere generelt til biosimilars, eller om det kan være noe mere å hente her?
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/poster-aacr%202018-boston-usa.pdf

Foreslår at du ser på noen Q presentasjoner. Marco og Bravo har kommentert Betalutin vs. Copanlisib flere ganger…

Hvis archer blir gull er det ikke bare verdien på Betalutin som må regnes inn. Med rituximab biosimilars på markedet, vil man måtte regne inn en del av rituximab markedet i prisen for NANO også, siden det mest sannsynlig blir SOC gitt knall resultater.