Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

“Markedet har priset inn renteøkning”

Vi lo og lo

1 Like

Leste om banker som hadde redusert forventning til rentøkning fra 88% til 66% for i dag, og at den forventede rentebanen var forventet å gå fra 3 til 2 ganger i 2019. Det er artikler som er oppdatert til endringen som er kommet nå, som viser det samme dog, men markedet var tydeligvis dypt skuffet. ^^ Jaja. Kanskje du har rett i at markedet har problemer med å se helt til nesetippen.

Det var da makan til småprat om alt annet enn NANO da …?!

Nå må dere komme dere inn på rett spor igjen folkens …:wink:

1 Like

Har dessverre ikke fått med meg datoen for denne jule-pilsen på Olympen.
Har den vært allerede eller er det nå til helgen?

1 Like

Er jeg blind, eller vet vi “next to nothing” om ORR og CR osv for ARCHER-1?

Kan hende jeg er super noob her igjen, og bare burde holde meg av forumet, men klarer ikke å finne noe som helt svarer på dette spørsmålet. Men det gir vell kanskje mening siden vi bare er i Fase 1.

1 Like

Første pasient ble dosert for ikke lenge siden, så det er ingen pasienter som har blitt avlest for effekt enda :blush: Det ventes en readout av fase 1b på samme tid som Paradigme, men de har mulighet til å oppdatere markedet utenom siden det er en åpen studie (ref Bravo).

Det vi vet er at preklinisk var effekten MYE bedre enn med Betalutin eller Rituximab alene.

Takk for svar. Det er jeg også trodde ja. Jeg prøver ikke å baisse her nå altså, er veldig bull på Nano.

Men kan man ikke si at Nano er ganske risky nå da? Ingen vet jo helt sikkert hvordan det kommer til å gå med Archer-1. Med 3L har vi jo masse data. Eller går folk bare utifra at siden 3L dataene er gode, så kommer 2L til å være relativt bra da?

Så det du la til nå. Da skjønner jeg hvorfor folk har forventninger. Takk for svar.

Det er ALLTID risiko med legemiddelforskning, og det er så klart en risiko med Archer-1. Men - uten risiko er det også ingen reward. Det vi forsøker å gjøre er å tegne et bilde av hvor stor risikoen er og om det er verdt investeringen.

For eksempel

  1. Hvor stor er risikoen for at legemidlene i kombinasjon vil gi for stor toks?
  2. Hva er risikoen for at synergien man ser preklinisk ikke manifesterer seg i klinikk?
  3. Hva er risikoen for at PFS ikke blir noe bedre og at utprøvingen legges på is?

Det er risiko i alle disse punktene og noe man burde ha i bakhodet før man investerer basert på en forventning om at Archer-1 skal manifestere alle sine verdier. Jeg har i hvert fall gjort mine vurderinger og forventer at kombinasjonen blir meget verdifull for Nordic Nanovector.

Jeg forventer en oppdatering fra selskapet etter hver doseeskalering siden det vil øke verdien kraftig i mine øyne.

2 Likes

Takk for bra svar. Og jeg er fullt klar for over mange av risikoene ved legemiddelforskning, så sånn sett vet jeg hva jeg gir meg ut på, og har av forventinger. Jeg ble bare brått litt forvirret når det kom til Archer-1. Men du bekreftet det jeg var forvirret over, nemlig at vi ikke hadde noe særlig data på Archer-1 siden vi er i fase 1 dose eskalering.

1 Like

Og så lenge det ikke er noe data er ikke noe av Archer-1 priset inn i aksjen. Sånn sett kan man gjøre et langsiktig kupp nå hvis man har gjettet riktig på utfallet av studien. Aksjen er per nå lavt priset etter de siste ukers uroligheter.

Så vidt jeg vet er Betalutin det eneste produktet som har dokumentert økt uttrykk av CD20 etter administrering. Legg til en “mild” toksprofil og jeg mener det lover godt for at Bet+Rtx kan bli en vinner.

2 Likes

Ja det er definitivt ett interessant case. Kan være skummelt og “gjette” på utfall, men vi prøver vell alle på ett “educated guess” som det heter. Jeg har vært investert i Nano siden 2015, men i den seneste tid har jeg prøvd å være så kritisk som mulig bare for å prøve og se hvor det kan gå galt. Så jeg har jo noen tanker.

Men setter pris på innspillet ditt.

2 Likes

Da har du vært med 2 år lengre enn meg, kudos :slight_smile:
Håper og tror du har et lavt snitt på aksjene dine da.
Jeg fulgte et godt innspill fra @Nocturne i sin tid, som sa han var investert på grunn av Betalutin som enkelt behandling, altså for 3FL.
Sånn som prisen er på aksjen nå, og det vi vet om hvor gode resultater de har på 3FL, nå med 74 pasienter dosert, så føler jeg at risk reward er meget god.
Tviler meget sterkt på at man vil tape pengene sine ved en langsiktig investering nå, og har personlig en LOA på over 90% på at de får markedsgodkjenning for 3FL.
Tror nok også det blir oppkjøp innen et år eller noe.

Archer-1 er ikke priset inn, så hvis man tror det vil bli en suksess så kan man jo gjøre et kupp på disse nivåene, selv om det er svært tidlig å si noe der.
Vil tro de kan komme med info om virkning når de har dosert noen pasienter, og skal eskalere/søke om doseeskalering, dette skulle man tro skjer om ikke altfor mange måneder?
FPD 2 november i år, og hvis jeg ikke husker feil så var Kolstad (og Bravo?) sitert på at denne studien er lettere å rekruttere til enn den avsluttede Lymrit 37-01?
Som nevnt flere ganger her, alle må gjøre sine egne undersøkelser og ta egne avgjørelser dog :slight_smile:

3 Likes

Mange gode betrakninger der Oilimp. Jeg kan jo si at hovedgrunnen min til at jeg investerte tilbake i 2015 var på grunn av 3L. Jeg kan jo også legge ved at jeg har nok ikke så lavt snitt som du tror, ettersom jeg har tatt gevinst ett par ganger og deretter kjøpt meg inn igjen.

Det er interessant med Nano, og jeg har alltid likt selskapet. Men det som har gjort meg kritisk de siste par årene, er at jeg har vært heldig nok til å komme i kontakt med en del Amerikanske biotech investorer (jeg har bodd de siste 6 årene i USA), som jeg har stor respekt for. Det de ofte sier er at de syns det er for risky med ett biotech selskap som ikke har MINST 1-2 produkter allerede godkjent og som de har positive cashflow på. Pluss ett par andre kriterier selvfølgelig. De gangene jeg tørr å nevne at jeg sitter investert i ett biotech selskap som ikke har en godkjent medisin enda, sier de at jeg skal være forsiktig uansett hvor gode resultatene ser ut.

Men men, det ser jo positivt ut. Så får man ta avgjørelser langs veien, og kanskje ha en god exit strategi. Så får vi se hvordan det går for oss alle.

Har du vært investert i kun Nordic Nanovector siden 2015 og først nå begynte du å lure på Archer-1 og risikoen ved biotek? Jeg trooor kanskje du er investert i feil sektor :grin:

2 Likes

Jeg sa vell ikke noe om at jeg kun har vært investert i Nano siden 2015. Jeg lurte vell heller ikke på noe om risikoen i sektoren. Men det er sant at jeg ble litt forvirret etter å ha lest litt her inne og andre steder om hva vi faktisk visste om Archer-1. Jeg gikk selv inn på Nano sine sider og leste de siste presentasjonene og kunne ikke finne noe mer info der, så valgte derfor å stille et oppklarende spørsmål her, ettersom jeg syns det er mange flinke skribenter på TI.

Beklager hvis det fikk deg til å tvile på min investerings evne.

3 Likes

Hvis jeg har holdt styr på tellinga, så er det 3 børsdager igjen på dette året. Greit å få ristet av seg litt av elendigheten?

En liten tendens til at futtene peker litt opp nå. Kanskje kan bildet bedre seg litt i ettermiddag?

2 år gammel artikkel, men fant dette:

https://adcreview.com/news/nordic-nanovector-heidelberg-pharma-sign-strategic-collaboration/

https://adcreview.com/news/heidelberg-pharma-and-roche-discontinue-collaboration/

This week the company conformed that it has entered into a collaboration with Heidelberg Pharma, a subsidiary of biopharmaceutical company Wilex to develop novel ADCs for treating leukemias. - Altså slutten av oktober skjedde dette.

(…)

In August 2015 Roche announced that it discontinued its partnership with the Wilex subsidiary Heidelberg Pharma for the development of antibody-targeted amanitin conjugates.

Kan dette henge sammen på noen måte?

:rage: :bomb: :boom:

Edit: Usikker på hvordan man skal tolke dette. Vanligvis holder jeg meg langt unna en aksje når det dukker opp en short. Men her tenker jeg at de har shortet omtrentlig 0.49% rett etter ASH, for deretter å flashe posisjonen sin nå for å spre frykt og dekke inn shorten.

Dagens DP.

17:41:03 52,518 8 667 BATF
17:41:02 52,535
1 Like