Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Desember 2016. Dårlig optimist, ja er vel det. Har vært i den heisen opp og ned flere ganger. Solgte PCIB når kursen var 23 en snau uke etter var kursen nesten doblet. Tja er nok best å bare logge av og ikke følge med daglig, for det er jo nesten til å bli sprø av. Har troen på Nano, men tålmodigheten er blitt satt på prøve for å si det mildt.

Etter å ha sett Q2, sitter jeg med en god følelse. CEO gav etter mine meninger et veldig godt inntrykk, og virker “business minded”, ydmyk og kompetent. Hans tidligere track reckord tror jeg er bra for Nano. Lisa og Marco er jo bare dyktigheten selv!

At de nå har rekruttert opptil flere pasienter, åpnet et godt antall sentere, gir meg en god følelse av at det både er en god flyt i Nano og det som foregår rundt fremover. Hastigheten på rekrutteringen tror jeg vil ta seg opp utover høsten og vil for meg være en bra trigger.

De møter hindringer langs veien som alle andre ettersom dette er dynamiske prosesser, men det er lenge siden jeg har sittet med en slik følelse jeg gjør i Nano nå mtp hvor sparepengene mine befinner seg.

2 Likes

Skjønner frustrasjonen din når det gjelder kursen og at dette kan ta litt tid , men dersom du ikke må selge dine aksjer nå ( ettersom du har vært med siden Des 2016) så tror jeg du gjør lurt i å holde ut til Julaften 2018 i hvert fall…:slight_smile: Har vel en følelse av at det er mange som sitter i samme båt som både du og jeg gjør… Hold… er min tanke i hvert fall, så gjør du som du selv vil ( det sa alltid min far til meg ) :slight_smile:

2 Likes

Ellers tror jeg ikke alle er oppmerksomme på at market-maker XTX, sammen med PAS og DNM, snart ett år nå, daglig har byttet ned kursen kontinuerlig. Når dagen er omme er netto tilvekst 0.

Hvor ser du dette ?

Ikke mange måneder siden var det mulig å følge dagsomsetningen til disse meglerhusene. Det blei dessverre slutt på den tjenesten. Men kjøp/salg - mønsteret er det samme. Robotenes post-størrelser er bare endret litt, så det er ingen grunn til å anta at noe er særlig endret. Jeg har fulgt disse m.husenes omsetning tett i ca.8 mnd. og synes jeg kjenner opplegget deres godt. Samtidig ser vi også at flere store aktører greier å fylle opp depoene med hjelp av denne market-makeren. Agendaen er åpenbar.

2 Likes

Et spørsmål @solb … Er The bank of New York og State street bank and trust Company , den samme ??

Nei.

1 Like

Takk for deling, solb. Var obs på dnb og Xtx.
Men det må jo være noen som går på denne trådtrekkinga også. Det spreller jo i kroppene til marionetter. Også ufrivillig. Så det kan jo ramle av en arm eller to. Får sikre skruene!

Dette er vel en strategi en mulig oppkjøper vil bruke forå posisjonere seg og samle mest mulig aksjer, før et evt bud? Slik at mulig oppkjøper starter i lang tid før et evt bud kommer?

Jeg oppfatter det også slik. Derfor gjelder det nok å utnytte denne unike muligheten som manipulasjonen gir. Akkumulasjon. Nano har verdens beste kreft medisin, som vil bane seg vei til markedet.

Er det vanlig å kjøpe seg opp før du kommer med bud?

Tenker det også er greit å ha i baktankene at en slik strategi blir også brukt for å trøtte ut en del aksjonærer som over lengre tid mister troen på caset og gir opp sine aksjer alt for tidlig.

Psykologi er tross alt et fag å ta innen finansstudier.

Ja! Se f eks Norwegian.

Var der jeg ble informert om at det ikke var vanlig… :rofl: Men ja jeg har null peiling… Mener å ha hørt det av en flyfyr på pengepodden

Det er både og kan du si.
Litt forskjellige strategier, men som oftest kjøper en seg opp før en byr på resterende aksjer.

jeg tipper @spåt-ån har kjøpt tilbake hytte, bil, bobil, hus og dame

Han har solgt hele tradepotten, samt lånt ut 90% av hans langsiktige beholdning til shortere.

Jeg tar forøvrig gledelig imot en melding om innsidekjøp samt flaggmelding fra OM Holding etter stengetid i dag.

2 Likes

Flaggemelding er vel avhengig av at det er solgt en god del GSF i dag?

Han mangler bare 40k ca. Peanuts for OM.