Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Tak for info @studenten86

Har du mulighed for at uddybe følgende:
DLBCL resultater er undervurdert. Lymrit 37-01 data kan være overvurdert. Rekrutteringstakt for PARADIGME er undervurdert.

Det var noe data som ikke var fulgt opp i tidlige LYMRIT 37-01. Som kan gjøre mindre antall av de pasientene tilgjengelig for seamless design i forståelse, de kan være CD20 Refractory men det ble ikke ført ned, og kan kanskje ikke verifiseres i dag sådan. Men på den annen side, kan flere av de som ble behandlet tidlig bli nå oppdaget at de kvalifiserer for R/R også, med at papirer graves opp andre plasser. Noe de ser nærmere på.

Dette:
Et solid spørsmål:
If you look at the patient population in the LYMRIT 37-01 study, the 74 patients. How many of those 74 patients will have qualified for the PARADIGME study according to the inclusion criterias?
Svar:
Yes, it’s a good question. The data about whether they were strictly CD20 refractory or not had not been collected from the beginning of that study, but we had about 70% of – or more of those patients who were third-line patients. But we don’t have all the information on the exact number that would have been characterized as being rituximab refractory. We are actually going back to the sites to collect that information, so hopefully, we’ll have an update at ASH about that.

Kan snues til godt nytt også sådan.

2 Likes

Laveste sluttkurs etter FTD melding 12. juni(før september) var 57,65, i den slappeste handelstiden midt på sommeren. RT 53,90 innebærer en 7% stigning fra nåværende nivå for å nå opp dit.
Spesiell kursutvikling på høsten.
Topp 50 øker, fond samler sammen, er det småaksjonærenes flukt til PHO som er årsak som blir foreslått av noen?

• Nordic Nanovector viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på mellomlang sikt. En videre svak utvikling innenfor trenden indikeres. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned. Aksjen har støtte ved cirka 41,00 kroner og motstand ved cirka 69,00 kroner. Høy risiko. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.
    https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Analytiker-advarer-mot-risiko-anbefaler-salg
1 Like

:clap::clap::clap: endeling dommedagsprofeti fra Invesstech --> Kjøpssignal over alle kjøpssignal haha

7 Likes

Tusind tak for svaret :slight_smile:

1 Like

For å være tydelig, om du graver i hva som er gitt ut av NANO, kan du finne nøyaktig hvor mange de er sikre på er CD Refractory. Så siden vi kan få en økning der(reduksjon er ikke mulig) vi ikke har forutsett sådan, er det litt bull. Men det er slørv i gammelt arbeid, noe jeg tenker på som svært negativt siden jeg er litt firkantig og byråkratisk i hodet. :rofl:

1 Like

De startet ikke ut med å gå for indikasjonen R&R vet du. De har snevret inn pasientgruppen til den populasjonen med størst medisinsk behov og hvor de har størst sjanse for godkjennelse og gode salg.

Jeg vet ikke om det er noe i det Merlin o.l skriver, men KANSKJE FDA kunne funnet på noe fancy hvis NANO viser gode resultater i en så utsatt pasientgruppe.

1 Like

Såvidt jeg forstår, er det akkurat så enkelt som å ha historikk til behandling av pasienten. Noe jeg forventet ville være en selvfølge. Ikke pga R/R som du påpeker at de ikke gikk ut for, men for generelt å kunne se sammenhenger gjennom forskningen. Hvilke pasienter har hvordan respons, er det noen sammenhenger en bør legge merke til?

1 Like

Det er jo det de skal undersøke med sykehusene som behandlet pasientene. Dataene er der, men NANO har de ikke per nå siden det ikke var en del av protokollen.

1 Like

R/R patenienter er selvfølgelig dem der har det mest akutte medicinske behov, og fra et moralsk synspunkt er det prisværdigt at fokusere på denne gruppe. Hvis patienten ikke er CD20 refractory, kan de formentlig få endnu bedre resultater ved en kombination af Betalutin og Retuximab :slight_smile: Bull lige meget hvordan man vender og drejer det.

1 Like

Jeg mener også at potensialet til kombinasjonen Betalutin etterfulgt av Rituximab er nettopp det at den vil - hvis NANO’s prekliniske forskning stemmer - kunne være virksom for så og si ALLE pasientene i andre linje.

3 Likes

Jeg fik læst transcriptet fra Earnings presentation og lagde mærke til følgende:

Very importantly, at the end, I didn’t start my research on Nordic Nanovector on the assets. I started with the board and the management team. It doesn’t matter how good the asset. If you have the wrong team, you will never get to the market. So first, you need to have the team, and I think that the U.S. companies know this very well. First, you put the team in place, then you find the assets. Here we have the team and we have an incredible asset. Finally, it’s not that we have a lot, but we have sufficient cash to get to the readout of PARADIGME. And it’s our commitment to go with the cash we have at hand until the readout of PARADIGME.

7 Likes

NANO ned omtrent 10% siden melding om Fast-track i juni.

Frustrerende. Trodde PHO oppgangen ville gjøre at det kom mer penger inn i Bio. Men virker som alle flytter pengene vekk fra Pcib, nano, BergenBio og Trvx, og inn i PHO.
Nedgangen har jo ikke hold i det hele tatt.

1 Like

Dette tror jeg vi skal merke oss i bakhodet.

Tror ikke det er i nærheten av et antall pasienter i LYMRIT 37-01 som er FL R/R, og sådan tenker jeg det er ingen årsak å tro på CMA/AA i løpet av høsten som Merlin har skrevet om.
Hva angår potensielt svake 20/100 resultater og styrkning i 15/40, så er det vel all årsak å tro det blir styrkning i 20/100, det er den antatt beste doseringen. Det må skje noe på safety fronten for at det skulle inntreffe. Og siden det er relativt få pasienter det er snakk om må det være en radikal endring på safety, noe jeg tror vi trygt kan se helt bort fra. At det i denne omgang er mulighet for å kutte ned på studiet med å gjøre dosevalg tidlig ser jeg helt bort fra. Som er en annen av Merlins teorier.
I dag har Merlin påpeket hvordan et fåtall pasienter under 50% respons kan bevege seg mot over 50% respons, altså få PR, noe som vil gjøre signifikant forskjell. Det er høyst relevant og et bullcase. Burde ikke anta det, men det er en sannsynelighet. Styrkning i 20/100 tall vil vi nok også kunne påregne. Forbedret DOR hører med. Det er solide årsaker til at ASH blir spennende det.
Det er også en konferanse jeg håper reaktivering av CD20 proteiner får et økt fokus, markedsføring mot BP og investorer.
Annet enn det, er det kanskje på tide å prøve å gjøre graving mot sentre i USA. De kan være åpne allerede uten at vi vet. Mulig gravejobb med spenning atpå.
FPD archer-1 kan vel dukke opp snart.

Merlin har en teori jeg har tro på, data til søknad om Prime/BTD, kan være i datasettet for hva som skal presenteres på ASH. Søknadene kan være sendt allerede.

2 Likes

Nettopp derfor er det spennende at de går tilbake og henter informasjon om hvilke pasienter som er R&R. Vi vet at det er ca 70% 3. linjepasienter, og vi vet at ca 40% av 3. linje er R&R. Statistisk sett skal vi vel ha ca 21 pasienter som er i Paradigmepopulasjonen (N=74). Trekk selvfølgelig fra de som har hatt andre former for NHL.

Man vet også at FDA sine kriterier for breakthrough therapy designation åpner for at det kan bli tildelt hvis medisinen indikerer forbedring fra tidligere godkjent terapi:
image

Lisa Rojkjaer sier at de venter på å søke til “om og når” dataene har blitt modne nok. Jeg mener at det peker sterkt på at de venter med å søke til de har R&R-data på alle pasientene, hvor de så søker om breakthorugh therapy designation for the treatment of third line relapsed AND refractory follicular lymphoma.

Det vil si at de kommer til å søke om breakthrough therapy designation rundt ASH i år. Det harmoniserer også tilfeldigvis med at Bravo håper å kunne gi oss gode nyheter innimellom milepælene.

3 Likes

Det er ikke måte på hvor mye juling sektoren skal få.

image

EDIT: Nå skal det sies at NANO er en stor del av sektoren da.

1 Like

Ja, de siste 4 ukene har vært en katastrofe for hele sektoren. Pcib, Nano, BergenBio og Targovax er jo hammered alle sammen.

Kvier meg for å logge inn på bankkontoen for å sjekke status, så ille er det blitt!

Nei nå får vi virkelig håpe på bedre tider kursmessig for alle selskapene våre. Dog er jeg langsiktig, så svinginger er det bare å bli vant til.

3 Likes