Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Dette har sin logiske forklaring i og med at tilliten til selskapet har fått seg en knekk og det tar tid å rette det opp. Folk ønsker å sjekke opp om det som selskapet sier og melder viser seg å bli sant over tid. Når investorene får tilbake tillit til at NANO leverer så vil vi se kursen gå oppover også tenker jeg.

1 Like

Å sier du det? Tar ting tid? Tenkte mere på om hva som evt kunne vært grunnen til at ting kanskje tar lenger tid enn guidet fra selskapet når det gjelder US. Å bli ettergått med lupe har de dessverre lagt opp til selv.

Jeg kan skjønne det, men når flere virker å sette “pasientrekruttering on track = US åpent for rekruttering”, reagerer jeg. Man henger seg opp i én detalj man har fått for seg styrer hele utfallsrommet… Det blir bare dumt, synes jeg. Man ser akkurat det samme på HO.

@bigblu sitene i US kan være åpnet for rekruttering nå, den dukket jo opp å clinicaltrials for 14 dager siden.

1 Like

Må si jeg er lite bekymret med tanke på pasientrekruttering, når jeg tar i betraktning selskapets egne uttalelser, bl.a denne fra 22/8, altså en drøy mnd siden:

" - Det skjer mye positivt for vår fremste kreftmedisinkandidat Betalutin®. De første pasientene i PARADIGME-studien har fått sin første behandling med Betalutin®, og vi har dessuten fått plass i «ekspresskøen» for å få godkjent Betalutin® hos amerikanske myndigheter, sier Eduardo Bravo, administrerende direktør i Nordic Nanovector."

Og som @Fornybar er inne på, US sites dukket jo opp på clinicaltrials for et par uker siden, når vi vet at den siden opererer med noen ukers lagging mtp oppdateringer, så vil jeg tro de har god kontroll! :slight_smile:

Det jeg synes er litt dumt er jo at man tillegger andre meninger man slettes ikke har. Jeg tror ikke at dette styrer hele utfallsrommet. Jeg er ikke en “baisser” som man finner nok av på HO hvis det er det du antyder. Tvert i mot. Jeg har klokketro på hvor dette ender. Men om jeg tror dette er en veldig viktig detalj, ja.

Dette minner meg litt om hvordan kursen i Pcib utviklet seg gjennom siste halvdel av 2017.
Men når det først smalt, så smalt det til gjengjeld skikkelig også.

Vil forøvrig støtte Bigblu. Det må gå an å drøfte bekymringer rundt en investering uten at folk kommer løpende med merkelappen ‘‘baiser’’.

Det hersker jo en utbredt misforståelse av at “US åpent = selskapet er on track”, selv om 2(3?) sites i US er 4-5% av totalt planlagte sites. Å reise rundt for å signere kontrakter og gå gjennom alt med CRO, studieleder, medical liaisons, og andre tilknyttede til rekruttering tar selvfølgelig lang tid. Jeg mener det blir helt ulogisk å sette kriteriet “US open for recruitment” for at selskapet enda skal være on track og levere på guiding. Særlig siden de viser fram 44 åpne sentre og CMO sier alt går som planlagt.

@Bigblu jeg mente ikke egentlig at du tok dine meninger derifra, men jeg ser at de spørsmålene veldig ofte dukker opp der. Hvorfor mener du det en veldig viktig detalj?

Jeg er kanskje litt farget av at jeg har vært innom HO-trådene de siste dagene. :smile: Men jeg er oppriktig interessert i hvorfor US er så viktig å få synliggjort som rekrutterende. Hva skal det liksom påvirke? At vi på forumene skal begynne å tro på ledelsen igjen? Det kjøper jeg ikke.

Jeg har ikke vært på HO på godt over et år. Orker det rett og slett ikke. Når det gjelder US sites, så mener jeg ikke at de er så mye viktigere enn andre. Men, i motsetning til de fleste andre så har de jo blitt et tema. Og selskapet har jo selv gjort det til et tema. Jeg tror at når de går ut og guider en ting, også dette med sentere i USA, så vil det være med å hjelpe på troverdigheten, hvis de treffer. Og vice verca. Men jeg mener at US som marked er utvilsomt viktig. Og sites og alt som hører med der hjelper på. Hvordan har Nano blitt tatt imot over there så langt. Noen som vet? Blir det skrevet noe?
Er jo ikke alltid de store tøffe gutta tar den nye lille, rare gutten fra Norge så godt imot.

4 Likes

Akkurat siter i US tror ikke jeg er så viktige for rekrutteringen inn til Paradigme, da jeg antar det er mye tøffere konkurranse om pasientene der siden mange biotek selskaper er lokalisert i US.

Det viktigste må være å få inn så mange siter som mulig. For alt vi vet kan det være at Betalutin er mye mer populært i Europa enn US, og således innrulleres flere pasienter til Paradigme herfra. Men det blir bare spekulasjoner, så fokus bør være på antall sites, ikke hvor de ligger.

2 Likes

Da er vi inne på kjernen i saken. Selskapet har jo gjort US til et tema fordi vi har gjort det til et tema med å sende inn hundrevis av mail til IR og stilt spørsmål om det på kvartalspresentasjonene. Det betyr ikke at ultrapresis guiding på emnet er viktig for større investorer med gode ressurser, eller at det påvirker inrulleringen i større grad.

At markedet i US er viktig å få inntreden på i god tid før launch er jeg helt enig i. Det har vel enda ikke blitt slått stort opp at det er en up-and-comer fra Norge med gode kliniske resultater i 3FL der borte. Men så har jo ikke selskapet presentert endelige fase 1/2-resultater enda heller, så man kan vel ikke akkurat forvente det. Etter ASH burde ting stille seg litt annerledes (?), gitt at de presenterer fortsatt gode data.

2 Likes

Jeg føler det er selskapets egen skyld at folk fyrer seg opp på bakgrunn av dette. Etter å over lang tid ha hatt et heller tvilsomt forhold til informasjon og guiding har ikke selskapet noe igjen å gå på når det kommer til tillit.

Kursen gjenspeiler bikkjer som har fått bank igjen og igjen. Om de ikke bekrefter US snart så får vi oss en ny knekk. NANO har mye å bevise.

Viktigheten av US sites objektivt sett kan diskuteres i det lange, men nå handler det om prinsipp. Når man i mai guider sites US til sommeren eller rett over sommeren så er det ikke rom for margin.

7 Likes

Hva kursen representerer vet jeg ikke, det er i hvert fall ikke verdiene i selskapet. Jeg mener problemet er at vi skal micromanage ting som er utenfor selskapets kontroll, i stedet for å ha tiltro til at de faktisk ryddet opp så godt de kunne da Costa forsvant ut dørene. De oppdaterte guiding nå på sist Q2 angående US, og det mener jeg burde holde for oss:

“So in terms of as of yesterday, basically we have 41 sites now open in 13 countries globally. First patient, as you know, was dosed in June. We expect the sites in the U.S. and Canada actually to be opened within the next months. And the sites that we’re selecting are obviously clinical centers of excellence in the treatment of non-Hodgkin’s lymphoma and other hematologic malignancies. So there’s a lot of activity still going on in terms of activating the sites and looking for the patients.”

Hva som gjør at de ikke hadde åpnet for rekruttering på Q2 vites ikke, men at de hadde fått åpnet 41 sites da, og 44 sites noen uker etter vitner vel om at de faktisk er i fremgang på området.

1 Like

Expeectd mid-year, er det så nøye å henge seg opp noen måneder fra eller til?
Mindre forsinkelser er vanlig i næringslivet, men forumamatørene har en tendens til å få total hang up i små detaljer som ikke betyr all verden i det store bildet.

Skal dere ha et innside-tips?
Jeg observerer Roy Hartvig Larsen til stadighet på tur med hunden. Han ser veldig avslappet og selvsikker ut, kan bare bety en ting, Paradigme er on track!!!:joy::joy:

4 Likes

Det er ikke nøye for meg, jeg finner sjelefred i at siteaktivering går som planlagt og er i god driv. Men markedet bryr seg, kanskje i overkant mye nettopp på grunn av en tvilsom historikk.

Hva markedet bry seg meg er umulig å vite, det blir bare din tolkning.
Men jeg er av samme oppfatning som deg i forhold til tillit, Nano må gjenoppbygge tilliten i markedet.

Dette blir siste fra meg på emnet siden det begynner å bli utdiskutert :stuck_out_tongue: , men:

Bryr markedet seg om dette med US og kliniske sites, eller er NANO totalt avglemt fordi det er i en stilleperiode uten børsmeldinger av interesse samtidig som det er action i alle andre bioteks? Det er enda 1 måned igjen til vi får svar på det vi egentlig lurer på.

Jeg har vært helt ute av NANO siden 8 ug 18. Men det ble vel sagt av flere tidligere i år at når ledelsen ville vente med å oppdatere oppnådde resultater til utpå høsten 2018, så ville det være en risiko for at interessen rundt NANO ville avta og at kursen ville lide av dette utover sommeren høsten 2018.

Kursen toppet seg rundt 10 aug og har siden hatt en fallende kurve. Men det synes som om den nå er i ferd med å bunne ut og at vi kan forvente økende interesse frem mot presentasjon av pågående studier. Kan ikke skjønne annet enn at inngang på dagens kurser må være et røverkjøp på litt sikt.
Ønsker alle NANO aksjonærer lykke til! Tror det kan bli en heftig og særdeles hyggelig høst/vinter for dere!

3 Likes

Ja, de svarene er det nok mange som venter på… Ellers hadde vi en snakkis i går. En “tidligere ansatt” som løste inn opsjoner. Er det noen som vet hvilke rettigheter opsjonshavere har ved et eventuelt bud på selskapet?

Har ledelsen i Nano kommunisert noe om når de tenker å starte opp med å dra på investorpresentasjoner igjen?