Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg mener Roy har nok en bror - som jobber hos GE. :see_no_evil:

Ja det stemmer nok ikke, bare noen troll som påstår det vel?
Uansett ikke viktig. :slightly_smiling_face:

Det interessante her er om det er en sterk økning i posisjonering fra disse lokale nylig eller om de har vært med lenge. Ikke rart om Roy Larsens selskap drar endel lokale aksjonærer forresten, han er jo “Norgesberømt” og da er det naturlig at alle lokale har hørt om ham og gjerne vil være med på moroa :slight_smile:

Hvis Nano leverer resultater i Paradigme som er like, eller bedre enn Lymrit er det vel ikke utenkelig at vi kan få en mangedobling her?

10x ila.12 mnd høres voldsomt ut, men ikke urealistisk om alt klaffer og man klarer en partneravtale på toppen :slight_smile:

2 Likes

10x bør vel se på som et super-ultra-bestcase scenario…

Trond er bror til Roy ja.

Har du dårlig fantasi eller?:wink:

Super-ultra-bestcase er 20-30 gangen. Men da skal alt av data levere på oppsiden

3 Likes

Som Lisa Rokjaer bemerket under Q&A delen på RedEye konferansen, RIT er enda mer effektivt i 1L og 2L behandling. Enda et lovende funn i forhold til Archer-1.

Herein, we have reviewed the efficiency and toxicity of RIT as the first line of treatment, and discussed potential novel indications, and strategies such as modifying induction therapy and using rituximab maintenance to optimize the efficiency of RIT as the first line of treatment.

Our review indicates that it is more logical to postpone conventional therapies to the second or third lines of treatment instead of RIT.

Forøvrig interessant at professor Zinzani, som er en ledene KOL innenfor NHL slik jeg har skjønt det, har vært med å lage denne rapporten.

https://www.futuremedicine.com/doi/abs/10.2217/imt-2017-0169

10 Likes

Har lenge tenkt det samme. Vis Betalutin/Archer-1 viser lovende resultater på eldre/allerede tungt behandlede pasienter, hvorfor ikke gi det til de som kommer inn som førstegangsbehandler? Ser fram til den dagen det kommer tall fra førstelinjebehandling der Betalutin/Humalutin er medisinen som er brukt. Hopefully soon!

@Snoeffelen, du har lagt ned stort arbeid i PCIB-trådene for å kartlegge prisnivået når produktet har kommet til markedet. Kunne du gjort samme øvelse, om enn i noe mindre monn om ønskelig, for NANOs Betalutin i tredje linje?

Andre er selvfølgelgi også velkommen til å komme med innspill, jeg er spent på hvor i landet man ligger.

4 Likes

Recent studies have suggested that RIT works best earlier in the treatment continuum and may have particular utility as upfront therapy in follicular lymphoma, especially when combined with chemotherapy.

https://www.cancernetwork.com/oncology-journal/novel-concepts-radioimmunotherapy-non-hodgkins-lymphoma/page/0/3

6 Likes

Ja, hvor blir det av betalutin+chemo-studien?

Ja, si det?:wink:

Uansett, Nordic Nanovector fremstår som en ferdig tygget, lavthengende frukt waiting to get picked!

Alle disse studiene med Bexxar, Zevalin og vanlig stråleterapi har jo belyst hvilket enormt potensial stråling kombinert med Rituximab/chemo etc har innnfor NHL. Er jo bare for BP å ta tak i dette her og forløse det hele!

2 Likes

Vis man greier å holde seg unna cellegiften må vel det være det beste?

Tar litt tid å grave seg skikkelig ned i materien, så jeg klarer ikke hoste noe opp med det første, og det går slag i slag de neste ukene. Men kan jo si noe generelt nå.
Betalutin er kanskje litt vanskeligere i vurdere for fordelene ved Betalutin er litt «mykere» QoL-parmetere. (Quality of Life).
Så i en QALY (Quality Adjusted Life Years), så vinner Betalutin mest på QA-delen og mindre på LY-delen.
Jeg tror dessuten enkelheten i alle fall er viktig for markedspenetrasjonen.
Leger er jo litt «late», og et enkelt sprøytestikk er jo enkelt å selge inn. Så kanskje den prisen på Beyalutin som gir mest inntekter er samme pris som en konkurrent som gir samme QALY?
Da velger jo selvsagt legen det som er enklest.
Jeg tror også at prisene analytikerne allerede har kommet frem til er ganske «presise».

3 Likes

Takk Snøffelen. :ok_hand:

Jeg er av den oppfatning av at også Betalutin kan prise seg relativt likt som dere kom frem til i PCI-tråden: 200-300k per dosering.

Mye grunnet simplicity og qol,men også effekt, i en marginal orphandindikasjon uten godkjente alternativer.

Besparelsen i sykehusdøgn vil jo for seg selv være ganske formidabel.

Ling i dnb har vel tidligere uttalt at 10k $ pr mnd DoR er vanlig prising. Altså pr nå vil en behandling med Betalutin koste 90k $.

Noen som hvet om, og evt på hvilken måte Nano måler QoL i Paradigme?

Slik at de faktisk kan dokumentere QoL som en “meaningful advantage over available therapies” med tanke på å oppnå AA…

Skal ikke stikke hull på noen ballong, men…

…jeg synes synes det er litt overdrevent å si at Betalutin er overlegent enkelt for sykehusene/legene å administrere vs alle andre produkter.

Jeg antar (!) at med Betalutin må legene koble på en radiologiavdeling, som må planlegge tid for behandlingen, bestille produksjon fra ekstern “fabrikk”, avtale innleveranse, sjekke produktet når det ankommer for riktig styrke etc. før pasienten får det “enkle stikket”. Predosering må gies, alt må times, mye planlegging?

Ser at mange av de andre er tabeletter 1-2 ganger daglig, med andre ord som en antibiotikakur hvor det eneste legen strengt tatt må gjøre er å utstede en resept og sende pasienten hjem…

Alle må vel tilbake for å følge opp virkning.

Så er det sikker noen behandlinger som er mye mer krevende, men er ikke det primært i 1L og tildels 2L før pasientene får tilbakefall 1-2 ganger?

6 Likes

Copanlisib er vel preferert akkurat nå og det er IV infusjon, så jo, i forhold til den største konkurrenten per nå som fikk AA så er det mye enklere for pasientene.

5 Likes