Oslo børs følger norsk lov uansett hvem som eier de.
Link?
Ny evaluering av NANO på Sharewise. 15 euro:
Hva tenker folk om muligheten for en liten EAMS melding i løpet av 1. kvartal da?
Mulig at det kommer litt snadder på Q4
Tidsmessig kan det godt komme, ettersom jeg forstår på behandlingstid på en søknad, og når det er mulig å søke etter tildeling av PIM.
Husker ikke nøyaktig behandlingstid osv, men det har vært tatt opp her før jul.
Mener å huske at Bravo i forrige podcaat uttalte at EAMS kom til å bli gitt på bakgrunn av PARADIGME-data, og ikke på bakgrunn av data fra 37-01.
Om det stemmer er EAMS et godt stykke frem i tid. BTD kan derimot komme.
Da husker jeg feil, trodde kloke hoder her inne ( ikke meg ) fant ut at Nano mest sannsynlig kunne søke på EAMS i november-ish, på grunnlag av de dataene de hadde klare da til ASH?
Det ble vel konklusjonen etter å ha tolket det som står om PIM, som Nano fikk i høst, og om EAMS på nett. Mulig det er feil, vi får vente og se.
Jeg “forventer” egentlig ikke noe spesifikt nå framover mot sommeren, annet enn dryss av info om åpne sites.
PIM was done on LYMRIT, fast track was done on LYMRIT, Breakthrough will be done on LYMRIT. The EAMS will be done on PARADIGME.
Fra 26:00 og et minutt frem:
Bare å smøre seg med tålmodighet. Som studenten har redegjort godt for så fremstår sannsynligheten for godkjenninger før det foreligger resultater fra Paradigme som ganske lav.
Per nå er framdriften i rekrutteringen til Paradigme det absolutt mest interessante på kort sikt.
Det er absolutt helt kritisk at de leverer på tid. Bare se på de to kandidatene som er på oppløpet sammen med oss, å gi dem 6 måneder ekstra er ikke et alternativ.
MEI Pharma har vel tall fra bare 21 pasienter, og er ikke i gang med fase 2b studie per dags dato når jeg ser over januar rapporten deres. Samt de informerer om markedstall som tilsier 2FL ikke 3FL når du ser på antall pasienter. Tallene de informerer om er fase 1b tall, NANO kjørte kombinert 1b+2a studie. Ser de kaller fasen de nå er i for ‘aa fase’, det er samme ordspråk PCIB har brukt. Kommer ikke tydelig frem at de har påbegynt fasen enda heller.
Mulig de guider de er ferdig snart, men de har en godt stykke lengre frem enn NANO så vidt jeg kan forstå. Tror du kan anta samme med REGN.
Videre er det en stor forskjell på produktet Betalutin, mot PI3K hemmerne, den er spesielt designet for mer syke/eldre pasienter. Mer skånsom og mild, enklere behandling. I kliniske forsøk brukes personer med kortere forventet levetid og lavere funksjon for Betalutin enn konkurrentene. Det er absolutt ikke noe som tilsier at markedet blir borte om NANO får en forsinkelse pga rekruttering. Det sagt, alle indikasjoner vi har fått fra selskapet tyder vel på det motsatte av en slik forsinkelse.
Det var noen poster her i forhold til det britiske systemet. Har ikke satt meg inn i det særskilt.
Men EAMS, så står EA for early access, tidlig markedsadgang. Det er fulle PARADIGME-data det søkes med for slikt ellers, f. eks. AA. PRIME og BTD kunne vært søkt på med ASH data som var klar i november, men de avventer videre mDOR modning.
Tror den primære fordelen storbrittania tilbyr er raskere saksgang, men de gjør avgjørelse basert på samme data-set primært.
Det er ekstremt viktig at de beholder “forspranget”. Det neste jeg ser etter i NANO er 70+ sites ved Q4 den 27. februar. Noe mer info enn aktive sites tror jeg ikke vi får, så da får vi selv bestemme om vi tror at de sitene faktisk doserer pasienter eller om de bare er til pynt.
Breakthrough Therapy Designation hadde vært en fin bonus å få i løpet av 2019, men hvis det ikke kommer så vil det sannsynligvis ikke ha noen påvirkning på tidslinjen i negativ forstand. Sånn sett er jeg meget happy med hvordan ståa er akkurat nå.
Det er en fordel om NANO gjør det skarpt på åpning av sites. Men de ligger godt an. Nå er det mulig rekrutteringstakt er høyere enn den bør være, men klinikker er lavere enn de bør være i overslaget her. OBS hoderegnet før frokost, så kan være kluss i tallene.
Siden det har vært en del diskusjon rundt kursutviklingen i Nano, litt å tenke på…
Vil heller se anmeldelse andre veien; mot de store aktørene som lopper de små.
Gitt at de har flere roboter tilgjengelig, algoritme-software, så skulle vel samkjøring av 10-15 aktører for å skape manipulerte sider kunne fremstå ganske voldsomt. Kartell-virksomhet for å gi inntrykk av å være en stor aktør, med fiktiv interesse.
For norsk biotek sin del er jeg hellig overbevist om at det største problem er manglende kjøpervilje hos norske investorer spesielt.
Enig, selvom shortene ikke hjelper på. Det nevnes store likvide selskaper som target. Litt pussig.
Dette er jo akkurat den type manipulasjon vi har mistenkt her på forumet. Go figure. Å tro at det bare finnes ett sånn nettverk blir noe naivt, kanskje.