Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Har forhåpninger om nyheten at rekruttering til DLBCL sin pågående fase er ferdig.
Og forhåpninger til at noe uttales om søken etter styreleder.
Jeg forventer ikke å høre noe om mDoR, de har tidligere bare oppdatert de dataene 2 ganger i året så vidt jeg kan se. mai/juni og nov/des. Nå tror jeg mange er uenig med meg her, hadde vært hyggelig å ta feil. Orker ikke se på de dataene mer, de var ferdigstudert i desember for min del. Så kan de løftes frem når kvartalspresentasjonen er rundt hjørnet.
Burnrate blir interessant å se, forventes stigning, men hvor mye?
Ikke vet jeg, men gleder meg allerede til q-presentasjon.

9 Likes

Jeg tar høyde for at vi ligger på 50 +/- 5 ett langt stykke ut på året.
Jeg håper egentlig på en enda lavere inngang :clown_face::cowboy_hat_face:
For det tar jo av til neste år uansett :comet:

Gleder meg selv.

Spent på å se om Bravo og co har noe på lur til oss.

1 Like

Dagens DP

17:50:05 52,600 126 BATF
17:48:00 52,450 279 BATF
17:40:53 52,737 9 050 BATF
17:40:41 52,755 10 285
2 Likes

Sitter jevnlig og gremmes over denne shortvirksomheten som bedrives i Nano. Jeg regner også med at jeg ikke er aleine om det. Skal virkelig disse aktørene som ligger bak, få fortsette sin plyndring av selskapet? Denne shortingen burde jo egentlig være et toegget sverd.
Hvis det er slik at Nano lykkes med sine målsetninger, og det tror jeg bestemt de gjør, kan shortopplegget gi uante kjøpsmuligheter
Og hvorfor shortes det? Mange grunner. De to viktigste er nok: 1. Noen ser mulighet for kortsiktig å tjene på å drive kursen ned og kjøpe tilbake på lavere kurs.
2. Større aktører ønsker seg flere aksjer til rimelig pris. Kjøp av aksjer over en lengre periode, som vi ser gjennom DP.
Bare et lite hjertesukk tidlig på morgenen.

Du får snu på flisa, og huske på alle boblene som har eksistert gjennom tidene.
Short bidrar til å unngå ekstreme overprisinger, samt øker volum. Det er trist hvordan det påvirker NANO om dagen, men historiske ekstreme overprisinger lot selv sir Isaac Newton i selskapet South Sea Company. Er ikke motstander av shorting, men misliker mangel på innsyn, og hvordan algoritme-handel gies tilsynelatende friere tøyler til manipulering enn den vante person.
Deler frustrasjonen over prisingen av NANO om dagen, men det gjenspeiler mer en mangel i interesserte investorer for norsk biotek. Kjøpsmuligheten er tilstede for oss også.

3 Likes

Jupp, det at shorting er lov og at store aktører på børsen har finansielle muskler til å styre prisen på småaksjer akkurat dit de vil er bare en del av spillet.

Men det er rigget urettferdig med anonynym handel, 0 i kurtasje for algoritmer og dårlig innsyn i shortposisjoner.

4 Likes

(…)

Some of the key players in global Radioimmunotherapy Treatment Market are GlaxoSmithKline plc. Bayer AG, MabVax Therapeutics Holdings, Inc., Panacea Pharmaceuticals, Inc. Nordic Nanovector, Actinium Pharmaceuticals, Inc., Immunomedics, Inc., Spectrum Pharmaceuticals, Inc.and others.

https://www.openpr.com/news/1507393/Radioimmunotherapy-Treatment-Market-Overview-Report-with-Details-By-Drug-Type-Procedure-Type-Disease-Indication-Demand-Growth-Forecast-2027.html

8 Likes

Shorting er lovlig, men tilsiktet manipulasjon av aksjekursen er ikke lovlig. Likevel er dette i mange tilfeller hensikten med shortingen.

2 Likes

Må da være fantastisk å vite at vi har fremtidige kjøpere som MÅ ha aksjer om selskapet lykkes? Nå er det bare for NANO å gjøre jobben sin og levere varene. Da vil vi få god løft fra de som ligger short.

Sist finanskrise ble faktisk shorting forbudt i en periode. Det kan fort skje igjen.

At vi vanlige får stadig mindre innsyn i handler, short posisjoner og må betale høy kurtasje er noe annet herk som jeg mener er med på å undergrave tilliten til aksjemarkedet. At enkelt kan kjøpe seg plass slik at de får info før andre er heller ikke bra. Stadig flere store investorer er begynt snakke om disse problemstillingene i USA så det er jo lov å håpe på en endring i fremtiden.

10 Likes

Det ble innført shortforbud på aksjer innen finanssektoren. Ikke alle sektorer

1 Like

Helt feil plass så spørre men hvorfor ble shorting ulovlig? Skulle tru shorting var med på å få de stire tannhjulene igang igjen :stuck_out_tongue:

Du får svar på mye her, https://www.esrb.europa.eu/pub/pdf/wp/esrb.wp64.en.pdf

Absolutt verdt å lese gjennom.

1 Like

Det ble ikke ulovlig å shorte under finanskrisen i 2008-2009, men man forbød shorting på midlertidig basis, for selskaper innen banksektoren.

Tror meningen var å ikke skape usikkerhet rundt bankers finansielle situasjon, om jeg husker riktig.

Men å skape usikkerhet rundt andre selskapers finansielle situasjon er greit? Huff.

1 Like

Kunne kanskje vært greit om OSE ble solgt nå, til det US børsmiljøet som akkurat har lagt inn bud på OSE, da hadde OSE kommet inn under mye strengere regelverk. Men tidligere slikt bud ble det takket nei til for noen år siden mener jeg å huske.

Ja ja. Ble nye 300 i dag.
Restlønna duger til akkumulering så lenge robotene vil selge.
For å bruke Costa sin terminologi som forøvrig er blitt voldsomt kritisert, jeg er superhappy,:: så lenge kursen er der den er i dag. Kjøper for restlønna hver mnd og det kommer jeg til å fortsette med så lenge noen vil selge til dumping pris.

God helg Alle!!!

1 Like

Tenkte jeg skulle begynne med noe av det samme, laste litt mindre poster pr måned på firmakontoen, 400 - 500 pr måned kunne gitt meg en bra økning på NANO-portføljen frem til det braker løs. Kanskje man hadde klart 6K økning i antall NANO aksjer?

God helg til alle

2 Likes

«The FDA set a new record in 2018 with the highest number of new drug approvals in the last two decades: 59 new molecular entities.

The FDA also set a new record in orphan drug approvals in 2018 - these are drugs for treating rare diseases.

But did you know how long it can take between getting granted an orphan drug designation and receiving marketing authorisation? for some of the drugs of the FDA class of 2018, the number is close to 20 years.

Full article “Engaged for 20 years: an orphan drug designation from 1995 just got approved in 2018” in my web: https://lnkd.in/eDHBdGF»

#rarediseases #orphandrugs

2 Likes

Mr. Bravo svipper innom “biotek & nærlingsliv” i Pamplona på mandag

https://www.unav.edu/detalle-evento/-/detalle/agenda?_detalleevento_WAR_agendaportlet_redirect=%2F&_detalleevento_WAR_agendaportlet_eventDate=21-01-2019&_detalleevento_WAR_agendaportlet_eventId=20444398

3 Likes