dere snakker om 300 og 1000kr per aksje… jeg ser at den er 48… kanskje vi skal tone hypen ned og prøve å ta ut motstanden ved 120 eller kanskje 80 eller 60 først
Istedenfor kr for aksjekurs er det litt mer konkret å snakke om mc priset oppkjøp.
Og jeg har litt hardt for å tro på at det blir solgt for «bare» 20mrd. Som tilsvarer ca 333 i kurs ved 60 mill aksjer.
Jeg tenker 25 mrd+ er innenfor rekkevidde. Da fra ca 400 pr aksje.
Blir ikke nano solgt eller selger enkeltpreparater så tar det laaaang tid før nano har mulighet på de kursene.
Tror vi skal roe kursmålene et par hakk. La oss ta et eksempel:
3.linje FL er estimert å være ca 12500 pasienter i EU+US ila 2024. Nano sikter seg inn på pasienter som er rituximab refraktære, noe man anslår ca 40% av pasientene er. Dette tilsvarer 5000 pasienter. Om nano klarer å ta 40% av disse pasientene og da altså mellom 15 og 20% av det totale markedet, så vil dette være 2000 pasienter. Om man anslår en pris på 130k$ i US og 75k$ i EU gir dette et snitt på 100k$ (850k NOK)
850k NOK * 2000 pasienter = 1,7 mrd NOK
Om man antar at nano bruker 800mill i året på markedsføring og utvikling av ny medisin, og man betaler 25% skatt sitter de igjen med 675mill på bunnlinjen.
675 mill * P/E 20 = 13,5mrd mcap.
Altså ca 250kr pr aksje
Ikke uenig der. Men jeg snakker ikke om kursmål. Potensiale enten ved salg eller usolgt eg etter 5 år på fl 3l markedet blir et annet tema en kursmål.
Kursmål tenker jeg er mer for det som er mer eller mindre gitt av resultater og mulig ila 6mnd til 12 mnd. Kursmålet mitt for 10 mnd er 50kr ;).
Pipeline klinisk kan også bety endel ved senere tidpunkt.
Mitt estimat inkluderer godkjent 3l og gode resultater i et eller flere av de andre studiene som er igang.
Samtidig som mdor 3l burde opp på 12mnd igjen for å bite fra seg fortere i 3l ved evnt. godkjenning.
Det salgsverdimålet jeg snakker om er da inkluderer i tillegg data som tilsier potensiale for godkjenning i fremtiden for dlbcl eller 2l fl.
De dataene vil være på plass 2020 samtidig som 3 fl kan få godkjenning.
Gode archer data kan også gi boost for 3l fl markedsandeler Iom rituximab blir aktuelt igjen etterpå for overlevende 3l pasienter. Da kan behandlere se muligheter for lengre overlevelse ved å gi betalutin for å kunne gi rituximab etterpå igjen.
Alle selskapene som har rituximab alternativer vil kunne være potensielle budgivere ved salg. Derfor tror jeg ikke Nano blir solgt billig.
Ikke et dumt råd.
Hvis Nano skulle bli kjøpt opp med bakgrunn kun i 3FL, så er nok 200 kr + det nabolaget vi kan håpe på, forutsatt dagens antall aksjer.
Vil dog både håpe og tro de har kommet såpass langt i Archer-1 at 2FL også vil være et sannsynlig marked for en kjøper, da vil man nok kunne håpe på en del høyere kjøpesum vel?
Får håpe på noe data fra Archer-1 også i løpet av året.
De to nevnte er det jeg føler meg mest sikker på i Nanos pipeline nå, men etter den siste tids signaler så er jeg litt forsiktig optimist angående DLBCL også, og der kan vi vel forvente noe data i løpet av året?
Spennende nå de neste 12-18-24 måneder blir det uansett!
Archer-1 er nok gullfuglen man må skyte for å se oppkjøp i skalaen som det snakkes om lenger oppe. Her har vi ingen data enda, men jeg har troen på gode data. Spørsmålet blir HVOR gode de blir
Vi må kjempe mot eksisterende behandling som har 30-40%CR og 80%++ ORR.
Noen som har noen antagelser på hvor gode Archer-1 tallene til Nano kan bli?
Er det noe som er på vei til å konkurrere ut rituximab i 2. linje? Altså ikke biosimilars
Når Betalutin blir et produkt åpner det seg for hele CD37 markedet… FL kjenner vi, DLBCL og MZL markedet like så…
Skjønner ikke hvorfor “alle” skal være så pessimistiske ang potensialet. FL 3 linje er døråpneren til “ALT” og da er forventingene like så. Hvor lang tid tar det fra Betalutin godkjenning til f. eks å kartlagt effekt data på MZL? 1 - 1,5 år?
Alle sannsynligheter teller med i det store regnskap, og da kan man lett forsvare mcap 40,50, 60 mrd. Historien har vel vist at dette ikke er langt ifra sannheten (om man ikke kommer fra beskjedne Norge).
Jeg håper du får rett, når jeg kjøpte Nanoaksjer i begynnelsen så drømte jeg også om kurser på 500-800-1000+, etter alle regnestykker som florerte rundt.
Men har etterhvert tatt en mer edruelig holdning til utviklingen og sluttsummen, som nevnte 2-300 kr stk med dagens aksjeantall i selskapet.
Blir heller positivt overrasket hvis salgssummen blir 40 milliarder +, som du nevner.
Det forutsetter vel et oppkjøp på 5 milliarder dollar +.
Tiden vil vise.
En kursstigning på 350%-500% er å regne som «edruelig», ja
Har jeg forstått det rett om Archer-1 går rett fra fase1 som er pågående nå, til et stort fase 3 studie, og som deretter vil føre til fullstendig godkjenning i 3FL OG 2Fl?
Vil ikke dette egentlig gjøre at den fullstendige godkjenningen i 2FL vil ta mye kortete tid, da man i realiteten hopper over en fase? (Fase 2)
PARADIGME 3FL, ARCHER 2FL. Ref. Bravo i radiumpodcast.
Tror du har det riktig der, ja.
Og, ja man sparer mye tid i 2.linje når man har muligheten til å gjøre det slik – henger nok sammen med at man måler både effekt og safety i fase 1B (som det vel helt korrekt kalles), samt at man har mye safety-data av betalutin fra utprøvingen i 3.linje monobehandling i lymrit 37-01 og paradigme.
Vet ikke om det er gammelt nytt, men det er utlyst ledig stilling som “vice president global regulatory affairs” på hjemmesiden:)
Jeg har ikke sett den før. Hva innebærer en slik stilling?
Dette blir personen som blir operativt ansvarlig overfor ceo for at vellykkede studier blir omsatt til regulatorisk godkjenning. Ikke den minst ansvarsfylte stillingen!
News_Sperimentazioni_2019_10.pdf (230,9 KB)
Phase I / II study of lutetium antibody-radionuclide conjugate
(177Lu) -lilotomab satetraxetan (Betalutin®) for the treatment of
relapsing non-Hodgkin’s lymphoma
Principal Investigator: Dr. Marco Ladetto, Director, S.C. Hematology
Study typology: Phase II open-label clinical pharmacological study
randomized, international, multicenter, profit
Promoter: Nordic Nanovector ASA, Oslo, Norway
Acronym: LYMRIT-37-01
Objective: Phase II of the study plans to explore tumor response rates
in patients treated with Betalutin. In particular, the study aims to evaluate
the efficacy of the “40/15” regimen (40 mg lilotomab / 15 MBq / kg Betalutin)
compared to the “100/20” regimen (100 mg / m2 lilotomab / 20 MBq / kg Betalutin),
based on the evaluation, by an independent audit committee (IRC),
of tumor response rates in adult patients with follicular lymphoma
relapsed refractory to rituximab / anti-CD20.
Phase II of the study will be held at the company. Phase I was conducted in
other experimental centers.
Study drugs: Betalutin or Lutetium (177Lu) -lilotomab satetraxetan, Rituximab,
Lilotomab
Study population: The study foresees the participation of 7 Italian centers
and an enrollment of 20 adult patients with follicular lymphoma (LF)
relapsed who received ≥ 2 previous chemotherapy regimens or
immunotherapy, and which are refractory to the last anti-CD20-based regimen. There
Previous therapy must include an anti-CD20 therapy and an agent
alkylating. Anti-CD20 refractory disease is defined as lack
of a complete remission (CR) or partial remission (PR), or PD within 6 months
since the last dose. Previous exposure to idelalisib is also permitted
other PI3K inhibitors (Phosphatidylinositol-3-kinase).
Overall, the study includes 130 patients enrolled,
randomized 1: 1. Once treated the first 50 patients (about 25 for each
arm), an interim analysis will be performed to assess futility.
The company is expected to enroll 1-2 patients.
Study Planning: The study includes a screening period, of
treatment and follow-up. All patients will be followed for a maximum total of
five years or until further anticancer therapy is administered.
Expected start of the trial in Italy: 31 May 2018
Expected end of the enrollment period: 30 March 2019
Expected end of the trial: December 14, 2024
Dette var jeg ikke klar over:
For øvrig interessant dette også (selv om det gjelder kun Italia):
Spennende. Interim etter 50 pasienter kan jeg ikke huske de har nevnt tidligere?