Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Novartis kan helt klart finne på å kuppe Nordic Nanovector snart.
Flere i ledelsen og i styret kommer fra Novartis, og jeg er sikker på at de snakker sammen. Neste år kan det være for sent. Det er flere Big Pharma som følger med! Det gjelder å ikke vente for lenge. Bayer og Roche har greit med cash de også.
Jeg tror det forhandles om partneravtale for tiden. Den som blir partner kommer til å vinne kampen om Nordic Nanovector.

3 Likes

Hva baserer du det på?

Dette er ikke selvskading. Dersom du har tro på Betalutin sine muligheter er å kjøpe på dette nivået fornuftig. Legg merke til volumet ikke er stort. Personlig har jeg kjøpt i dag og er svært komfortabel med det. Innen 12 mndr vet vi om dette var genialt eller tåpelig. Jeg har tro på et det blir genialt.

1 Like

Jeg skriver at jeg tror det er forhandlinger om partneravtale.
Det overrasker meg hvis ikke et eller flere Big Pharma snuser på NANO allerede.
Jeg besitter ikke mye kunnskap om Betalutin, men jeg har satt meg litt inn i caset.
mDoR kan ikke gå ned ved neste oppdatering.
Når det gjelder Quality og Life er det ingen som kan måle seg med Betalutin.
FDA har mye fokus på QOL nå. Jeg har selv nære som kjemper mot kreften, og jeg er glad for at fokuset settes på livskvalitet for pasienter. Mange går igjennom et smertehelvete dessverre. Vi må heller ikke glemme at vi snakker om eldre, svake pasienter som allerede har vært igjennom mye i dette studiet. Da er det ekstra viktig.
Archer-1 viste oppsiktsvekkende resultater på mus, og de første pasientene er allerede behandlet. Her har jeg tro på gode resultater. Rituximab omsettes for store beløp, og hvis Betalutin gjør Rituximab enda bedre kan dere vel bare tenke selv hvor vi skal.
DLBCL er litt glemt for markedet. Det er et meget stort marked, og her er det få eller ingen behandlinger som er gode per dags dato såvidt jeg vet. Det kan komme gode nyheter fra dette studiet når man minst venter det.

Dette får bli mitt svar på hvorfor jeg tror det forhandles om en partneravtale for tiden.

13 Likes

Trenger man egentlig å si mer? Selvsagt jobbes det med avtaler av forskjellige slag.

4 Likes

Nano har på en måte et “markedsmonopol” - i form av best pasientbehandling og QoL, og slik det ser ut, en utrolig synergi med Rituximab, som inkl. generica er verdens 5. mest solgte medisin, med ca. 70 mrd. kr. pa. Riktignok ikke alt innen NHL. Blir Betalutin en følgesvenn for Rituximab innen 2 og 3 FL kan man bare tenke seg potensialet til Betalutin. At Rituximab er gått av patent, gjør potensialet i hvert fall ikke mindre for Betalutin.

Jeg tror BP nå venter på første rapportering fra Archer-1. Vi vet ikke når de kommer, men det behøver ikke ta alt for lang tid, før man har de første avlesninger i det minste. Deretter kan det gå raskt med oppkjøpsmuligheter. Vi vet allerede fra Costas tid at han uttalte at BP var interessert. Men at Nano ga beskjed om at de ville ha frem verdiene i Nano før det var aktuelt å starte opp partneravtaler.

Det kan bli spennende tider fremover. Når markedet “nesten” ser ut til å mistet troen på Nano bør det være et svært godt tidspunkt for akkumulering nå.

Roche, som eier av Rituximab, trenger gjerne nettopp en kombomulighet for Rituximab. Betalutin vil passe som hånd i hanske for det, samtidig som Roche har salgskanalene og markedsføringsnettet etablert. Det vil dermed kunne være en stor fordel både for Roche og Nano om partene finner frem til en avtale.

22 Likes

Støttes 100% Merlin

3 Likes

Ser Frontamasta har lagt ut dette tidligere. Men hva betyr This drug entry is a stub and has not been fully annotated. It is scheduled to be annotated soon.

https://www.drugbank.ca/drugs/DB12227

“stub” betyr rett oversatt en “stump”, og brukes i mange sammenhenger om et placeholderinnhold som må skrives mer på.

Drug created on October 20, 2016 15:40 / Updated on May 01, 2019 11:24 er litt interessant

Mm, så det eneste vi vet nå er at 1 pasient ble behandlet med Betalutin og Rituximab (Archer-1) slutten av 2018. Men hvor mange som er behandlet hittil og når vi får presentert første avlesning er det ingen som vet?

Vi skal ihvertfall få beskjed om når de eskalerer til neste dosenivå.

2 Likes

Er det uttrykt eksplisitt?
Vi fikk ikke SRC-melding fra de første dosetrinnene i Lymrit 37-05.

Denne har holdt meg litt “våken” det siste døgnet.

Noen som har inngående info om behandlings regimet, safety og QoL på det konkurerende produkt?

Fra toppen av hodet, daglig oral tablett, og med lignende bivirkninger som copanlisib.

Ser ingen synergi med rituximab.

** på CR lyder" as per lugano criteria", noen som vet hva disse er?

Edit: Fant denne, men ble ikke mye klokere.

Bra_brit sier følgende om målemetoden:

Lugano criteria er etter boka. Lugano 2014 criteria fungerte som en revisjon av Cheeson criteria fra 2007. Jeg mener det først og fremst handlet om hvordan man skulle håndtere tvilstilfeller på PET-CT. Nano har i Lymrit brukt CHeeson 2007 (den utdaterte versjonen) mens MEI har brukt Lugano (den moderne/reviderte). Jeg tror ikke det har så stor betydning.

I veldig lavt antall pasienter.

Enda ikke behandlet første pasient i sitt pivotalstudie, men er på trappene. Abstrakter for ASCO gis ut på onsdag, jeg sitter pal! :slight_smile:

1 Like

Så du sier nano er utdatert? Strong sell? Lisa har ikke peiling… kursmål 16 så jeg på HO her om dagen. Virker fornuftig :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Haha, nei! :smiley:

NANO har sin nisje med mild tox og enkelhet og ligger i tillegg minst et år lenger fremme i løypa, resultatene er jo ca. identiske. Har tro på at det er god plass for begge!

3 Likes

Sitter pal jeg og.

Selvom vi har flere konkurrenter enn tidligere så tenker jeg som så; jeg mener det blir medisin, og det i seg selv vil gi en pen verdiøkning, og om archer slår til så blir det en enda penere verdiøkning.

2 Likes

Stemmer dette @anon21766851 mtp på bivirkninger?

Er det ikke diaré og utslette/kløe som er problemet med Mei-401?

Hva kommer reaksjonen i dag av? Forventes det videre forsinkelser? Selskapet har vel gode indikasjoner nå rundt hvorvidt guiding readout 1h 2020 holder.