Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Når nano har ferdig enrollment. Hvor lenge på pasientene så være inne før de kan leses av? :smile:

Finner få lyspunkter i chartet og kjenner jeg bekymrer meg litt for hvordan det ser ut. Dersom det ikke kommer NOE fundamentalt som kan løfte kursen før neste år ser jeg ikke helt hvordan vi skal klare å komme oss opp av denne gjørma. Det gjør at jeg heller ikke har lyst å akkumulere for de tekniske formasjonene sier vi skal lavere. Har jo en smertegrense her mtp. på belåning og det tror jeg nok noen andre også har. Samtidig ser jeg ikke helt for meg hvordan Nano skal havne så mye lenger ned enn maks noen kroner til.

Er det noe jeg ikke har fått med meg her folkens?

1 Like

3 måneder etter dosering måles respons første gang

Maks 12 mnd mDOR ikke sant? Ref. nederste bildet med røde stolper.

Nei slutter meg til det du ser, hele sektoren er fremdeles under kraftig press og nå begynner man å se på nivåer der veldig mange som fremdeles sitter på gode annualiserte oppganger på grunn av crazyperioden 2016-2017 nå ser at gevinsten og marginer begynner å komme i ukomfortable posisjoner.

Edit:
Det er nå vi ser verdien i at selskapet har en forsvarlig konto, og hvor viktig det var at ledelsen faktisk kjørte en emisjon da de gjorde slik at PARADIGME er sikkerstilt.

Aksjekursen er ikke noen operasjonell faktor for selskapet i denne fasen.

4 Likes

Ref til posten min i januar i Biotech-tråden tror jeg det var. Investeringsvilje i verdensmarkedet er ekstremt viktig for norsk Biotech og Biotech generelt. Det er den beste forklaringen jeg ser. Når markedene opplever usikkerhet pga. Brexit uavklart, handelskrigen er uavklart, Venezuela fortsetter ned i dødsspiralen og drar med seg andre valutaer, Krypto fallet i fjor har ikke kommet seg osv. osv. Hva som vil skje framover er veldig usikkert, og det er liten grunn til å tro at reward fra biotech har blitt større slik at den økte risikoen blir gjort opp for. Edit: I tillegg til økte renter og at mange prøver på å forberede seg til en krise.

2 Likes

Heldigvis ser jo en viss investeringvilje i og med at både NANO og PCIB klarte å lande emisjoner på noenlunde fornuftige selskapprisinger, og vaccibody er jo helt konge der.

Men ja, det trengs friske penger inn.

Får håpe en mange milliardær får øynene opp for sektoren :slight_smile: Finnes kanskje ikke så mange mangemilliardærer som også har høy kompetanse på kreftmedisin/vaksiner/virus.

Jeg lover at hvis nano tar av, så skal jeg bidra med ferske penger til resten av biotek sektoren på Børs :slight_smile:

5 Likes

Nå er det jo heldigvis mange av de superrike som er involvert også i biotek, men de er jo spredd utover mange selskaper.

Og summene de sprøyter inn er ikke gigantiske enda.

Så jeg mener ikke å være super depressiv eller alarmistisk her, pengene finnes og jeg er helt sikker på at selskapene kommer til å klare å få finansieringen de trenger for å kjøre sine utviklingsløp helt i mål.

Men det er ålreit at vi er åpne på at akkurat nå er de kortsiktige aksjonærverdiene under kraftig press.

image

image

2 Likes

Kursen skal opp nå, solgte nemlig halvparten for å la de gro (eller mest sannsynlig visne) et annet sted til jeg føler for å kjøpe meg inn igjen i NANO, da til en betydelig høyere pris skal man ta historikken min i aksjemarkedet i betraktning :+1::crazy_face:

Takk for at du bidrar og tar en for laget!

Edit:

BionTech gjør avtale med MabVax som er en amerikansk mygg som sysler med en del av det samme som NANO.

1 Like

Slik jeg tolker dette plottet til MEI kan det se ut som at de kommer til å få en betydelig bedre DOR enn 12mnd. Men slik så det vel også ut for Betalutin på tilsvarende tidspunkt…

Og i samme indikasjon som TG01 plattformen til TRVX ka det se ut som. Må nesten kikke litt nærmere på dette.

Det jeg har i NANO er det andre har mellom sofaputene sine, men med en kurs i halve tusenlappen hadde jeg vært millionær (før staten tar sin del av kaka og hvis man ser bort ifra huslånet). Jeg har fortsatt trua, men skulle den midlertidig duppe under 40,- blir jeg ikke kjempelei meg for at jeg solgte ut litt, da kjøper jeg meg heller inn igjen. Så får vi håpe at hypetrainet HEX kan få pengene til å gro litt i mellomtiden.

Ein fordel som Nano aksjonær er jo at ein blir godt vandt med motgang og dermed godt rusta for kamper seinare i livet. Også ganske digg å bli nullskatteyter.

9 Likes

Du har nok rett, torbolt. Det å være Nano-aksjonær, eller aksjonær i norsk biotek rent generelt, er i hovedsak berikende fra et pedagogisk ståsted.

6 Likes

Kjøpte nano i dag :grin: er nesten på nivå me selvskading… men er for en god sak

1 Like

Dagens funfact:
34% av Novartis sitt (uttalte) budsjett for oppkjøp i 2019 ble brukt i dag… til noe helt annet :worried:

https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-acquire-xiidra-expanding-front-eye-portfolio-and-strengthening-leadership-eye-care

De kan kjøpe NANO for de resterende 65% :wink:

1 Like