Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Resultatene fra monobehandling er bra de, men det er jo hvis de lykkes med den perfekte combo de virkelig store pengene ligger. Derfor er Nano(les; vi aksjonærer) avhengig av gode Archer-1 data hvis det skal bli storeslem!

Helt enig, denne tilfeldigheten kan vise seg å bli av avgjørende karakter i forhold til om Nano blir braksuksess eller ikke.

Og heldigvis for Nano ser det ikke ut som MeiPharma har hatt suksess i kombinasjon med Rituximab.

Enn så lenge ser det ut som Nano tøffer uforstyrret videre uten å være parkert av potensielle konkurrenter.

1 Like

Vi tror det oppregulerer CD20. Så vidt meg bekjent aldri vært bekreftet…men gjerne rett meg på det. Har savnet et klart svar på dette.

Vi VET det oppregulerer CD20 invitro og invivo.

Så får vi se om det samme skjer i mennesker. Men mtp at oppreguleringen skyldes stråling, som jo er en fysisk virkning/effekt, så er det nærliggende å tro at vi kan se samme effekt i mennesker.

Og som du ser så gir Betalutin mye heftigere oppregulering enn vanlig strålebehandling:

Kanskje på tide å fiske opp igjen gamle slides for å minne oss om hvorfor Archer-1 er så viktig for Nano:

Merker meg spesielt denne ordlyden her ; Partnering opportunities with rituximab biosimilars companies

Mangler ikke på potensielle partnere i så måte, Pfizer, Teva, Amgen Sandoz(Novartis) osv…

http://www.gabionline.net/Biosimilars/General/Biosimilars-of-rituximab

Så hvis det viser seg at 1+1=3 så blir det nok kamp om å få lov til å være partner med lille nano fra Norge!:wink:

God 17 mai! :partying_face:

PS! Om det kommer klarsignal fra SRC om å øke til 15/40 så vil nok det ikke være en ubetydelig trigger.

12 Likes

Takk for detaljert svar! Det er som jeg trodde, vi HÅPER og TROR at betalutin oppgraderer CD 20 fordi vi har sett det i mus. Vi vet ikke om det skjer i mennesker. Synd det ikke har vært publisert noen fra de pasientene i Lymrit 37-01 som var refractory. Responderer de på rituximab etterpå…hvorfor sier ikke Nano noe om det? God 17.mai!

Lymrit 37-01 er med Betalutin som monobehandling…

Tog du an?

Forutsigbart svar må jeg si, og ja jeg tog han. Det jeg påpeker er at når det gjelder nano er det mye etablerte sannheter som florerer og spres som er unøyaktig for å si det fint. Som f.eks « Betalutin oppregulerer CD20». Det mangler en vesentlig ting der, og det er ordene «i mus». Tog du den?

Mitt tilsvar til deg handlet om at du etterlyser svar på om R/R pasienter responderer på Rituximab etter behandling av Betalutin.
Men det vet jo ingen da Lymrit 37-01 undersøker effekten av Betalutin som monobehandling.

Om stråling oppregulerer CD20 i mennesker gjenstår å se, men det er nærliggende å tro det. Forhåpentligvis får vi svar på dette i løpet av året.

Vi VET at cd20 oppreguleres i menneskelige tumorcellelinjer som er brukt preklinisk for i det hele tatt å kunne måle antallet cd-20-reseptorer, så det er et “proof of concept”. Vi VET også at mus påført disse menneskelige svulstene hadde en helt ENORM respons på kombinasjonsbehandlingen målt mot rituximab eller betalutin alene (OS 222 dager og avlivning vs ca 50 dager med b alene og 40 dager med r alene).
Vi vet IKKE hvordan responsen blir i mennesker ennå, så der ligger en usikkerhet, ja… Men jeg vil påstå at prekliniske resultater er såpass entydige og lovende, spesielt mtp at oppregulering av cd20 ble BEVIST in vitro, men også fordi OS i mus var så overveldende, at det er all grunn til å ha forhåpninger om veldig lovende respons og varighet fra denne studien.

13 Likes

Passiv-aggressivt sammenbrudd på twitter:

8 Likes

Ville rituximab kunne fungere bedre enn den ville gjort normalt for en pasisent som ikke har fått rituximab tidligere når betalutin har gjort sin jobb?

Det må gudene vite;)

Tror ikke vi kan konkludere med noe på det før det evnt gjøres noen studier…
Men det er jo en spekulasjon som absolutt kan ha noe for seg.
(OG det er vel ikke utenkelig at Humalutin sammen med Rituximab i første linje vil bli en veldig god og pasientvennlig kombinasjon på sikt)

1 Like

Hvorfor er det slik at Betalutin bare brukes på pasienten én gang? Kan ikke Nano sette en ny sprøyte f.eks 10 mnd senere?

Du for Google HAMA

Det var mye der jeg ikke helt forstår, kan du “dumme det ned” litt? HAMA for dummies? :sweat_smile:

Det er jo en betydelig andel, ca 29%?, som får CR av Betalutin.
De har jo ettersom jeg forstår stor sannsynlighet for lang Dor.
La oss si de har en Dor på 3-4 år,og ikke store bivirkninger.
Er det da utelukket å prøve Betalutin igjen?

Nordic Nanovector er ikke på ASCO i år, men konkurrentene er, og selv om ikke NANO er der så betyr ikke det at det ikke er noe for oss Nanitter (uttrykk for folk som eier NANO som jeg kom på nå :stuck_out_tongue: ) å hente fra konferansen. FortySeven har sett ut som en litt skummel konkurrent innen FL. De har kjørt samme populasjon som NANO før, altså R/R FL, men kombinert har da kombinert med rit og har sett 40% CR.

Men som jeg har sagt før, og som vi i NANO også er klar over så kan inklusjonen av flere pasienter senke det som eller var en veldig fin ORR og CR rate.

Da skal jeg komme til poenget :slight_smile:

$ FTSV Hu5F9-G4 updated EHA response rates in NHL:

DLBCL: [prev] 35% ORR / 30% CR [EHA abstract] 39% / 20%

FL/MZL: [prev] 70% ORR / 40% CR [EHA] 66% / 24%

EHA er mest oppaderte tall så både ORR og CR har falt innen FL.

17 Likes

Kan prøve å forenkle det:

Betalutin er basert på muse-antistoffer. Disse hører ikke hjemme i menneskekroppen. Kroppens immunforsvar kan etter å ha blitt “infisert” med disse en gang opparbeide seg en “motstand” mot disse antistoffene i tilfelle den skulle se dem (bli infisert) igjen. Dette kan føre til man får en sterk allergisk reaksjon ved bruk av denne medisinen ved en senere anledning…

Men det er ikke utenkelig at det kan prøves igjen etter noe tid slik du forespeiler… Det er vel kanskje muligheter forå ta en liten test på forhånd for å sjekke om man får en allergisk reaksjon også… kanskje…? Men dette er bare spekulasjoner fra min side

2 Likes

Takk for et godt svar, litt enklere å forstå for oss som ikke er så råe på feltet :grinning::+1:
God 17 mai til alle! :bouvet_island::bouvet_island::bouvet_island::bouvet_island:

1 Like