Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

“Rituximab works in many types of lymphoma, either alone or combined with chemotherapy. It is most often given together with chemotherapy as a chemo-immunotherapy regimen (combination of drugs)”

Liker det NN skriver i slutten av dagens børsmelding.

“The combination of anti-CD37 and anti-CD20 modalities could therefore represent a novel dual immunotherapy approach for the treatment of 2L FL patients, and potentially avoid or delay the use of chemotherapy”

Hvorfor kan denne behandlingen bli godkjent som 2 linjebehandling, men ikke som 1 linjebehandling? Hvorfor utsette 1 linjebehandlere for cellegift vis Archer-1 viser seg å bli en suksess ved 2 linjebehandlingen?

4 Likes

Fordi det allerede finnes SoC i 1L, som er R-CHOP. Så det er et mye mer krevende å bli SoC i 1L, og ikke minst risikofylt og kostbart for et lite selskap.
Strategien med å gå for 2L og 3L med Betalutin blir det nok ikke rokket med, heldigvis.

1 Like

Viser effekten seg god nok over tid, kan vel Nano gjøre de tiltakene som skal til for å bli SoC i 1L (men da finansiert med en brøkdel av inntektene fra 3L og muligens 2L)?

Nei, da må det nok gjøres et stort og krevende head-to-head studie mot R-CHOP. Dette ligger uansett MANGE år frem i tid, og det er uansett Humalutin som er tiltenkt en rolle i 1L behandling.

1 Like

Jeg vil tro dette avgjøres på bakgrunn av effekten som du sier, og bivirkningene.
Virker komboen Archer-1 godt nok i forhold til dagens alternativ i 1L, og har en snill bivirkningsprofil, så ser jeg ingen grunn til at ikke den skal kunne vurderes for 1 linje? :slight_smile:

1 Like

Hadde det bare vært så enkelt!:wink: Det må nok en randomisert studie til her, og da med humalutin som medikament.

Studie må man ha, men det må ikke være huma?

1 Like

Nei, det må vel ikkevære huma. Men man må jo uansett danke ut R-CHOP, og antisoffet i Humalutin dreper jo kreft mer effektivt enn antisoffet i Betalutin, så der får man en tilleggseffekt med Huma.

Og jeg tenker at et stort, kostnadskrevende randomisert studie satt opp mot SoC, så vil man sende sitt beste inn i ‘‘kampen’’. Og når det jo uansett sånn at Nano selv har kommunisert at Humalutin var tiltenkt 1L FL.

Joda du har nok rett i at det mest sannsynlig vil bli Humalutin som Nano vil gå for i 1FL, men i en situasjon hvor de har veldig gode resultater i 2FL med Archer-1, så vil det vel kunne skje at enten Nano eller FDA vil prøve den i 1FL?
Dette er vel noe som vi forhåpentligvis og trolig ikke får delta i, da både jeg og andre håper og tror Nano er oppkjøpt lenge før dette eventuelt kan skje :slight_smile:

1 Like

Eventuelt er det blitt en vannvittig utbyttemaskin :slot_machine:

Tørr folket sitte fullastet over kvartalsrapporten etter siste dagers oppgang?

Sitter alltid fullastet:)

5 Likes

Sitter, men vet at vi går ned… Så det er egentlig bare dumt. Men sover så dårlig uten NANO aksjer.

5 Likes

Er det ikke et slags mønster at kursen stiger dagene før en kvartalspresentasjon, mens den så sklir tilbake samme dagen eller dagene etter? Denne gangen virker det som toppen kom noen timer før slutten av siste børsdag.

Det er i overkant sannsynlig … men denne gangen blir det annerledes skal du se!

image

1 Like

Endte opp 4% på q4 dagen, var vel opp rundt 7% intradag om jeg ikke husker feil.

Hva forventer vi egentlig? Vi vet jo at alt er “on track” - de har ikke sagt noe annet siden Costa gikk av. Jeg har ekstremt lave forventninger til presentasjonen og avventer med å kjøpe siste rest til vi kommer over 50 / positiv trend. Slik det ser ut nå ser det bare en normal korreksjon opp i en nedtrend.

Men i likhet med dere selger jeg heller ingenting, selv om magefølelsen sier jeg burde :blush:

3 Likes

Sitter fullastet:) Sover best med NANO aksjer.

Jeg blir alltid beroliget etter rapporter i NANO uansett hvordan kursen beveger seg. Det er ingen tvil om at ledelsen har stor tro på eget produkt.

Jeg har vært med lenge, og selger ikke før jeg blir tvangssolgt p.g.a oppkjøp.
Kanskje selger jeg aldri, hvis selskapet kjører løpet på egen hånd, og NANO blir en fin utbyttemaskin.

3 Likes

Hadde kursen gått til 60 siste dager hadde jeg nok solgt litt, men når vi fortsatt ligger under EMI-kurs, så ser jeg ikke den helt store nedsiden.

2 Likes

Ja men ikke med tradingpotten inne denne gangen.