Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Rapporten er god lesing for oss som har vært med i noen år. Solid og godt egnet til å¨berolige " folk som begynner å få træler i hendene etter å ha hengt i masten i årevis. Blir en spennende høst. ASH før jul kan bli morsomt. Kan godt hende vi har fått en partner avtale før det.

3 Likes

Jeg tenker at patent i seg selv ikke er unormalt i seg selv :wink: Isolert sett er all patent en god patent men tviler på at dette er en “big news”. Har vi IKKE fått innvilget patent så har jeg blitt betydelig bekymret på hvorfor ikke :wink:

Dette var en veldig strømlinjeformet presentasjon, digger det!

Hardt fokus på archer, og overtydelig strategi; us only, resten up for grabs for partnere.

Ref patentsøknad, så syns jeg det mest spennende var den nye søknaden, som så ut til å ta for seg endel av funnene rundt mulige katalysatorer for behandling av dlbcl subtyper. Styrker troen på at dlbcl er viable target!

4 Likes

Hva tenker du på her? Dette var nytt for meg

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019101789&recNum=46&office=&queryString=&prevFilter=%26fq%3DICF_M%3A"A61K"&sortOption=Pub+Date+Desc&maxRec=2092748

Mener de at de har funnet et produkt som forsterker effekten av Betalutin?

Therefore, a conjugate that targets a different antigen could be desirable. Lutetium-177 [177Lu]-lilotomab satetraxetan (Betalutin®, previously known as 177Lu-DOTA-HHl) is a novel conjugate in which the murine mAb lilotomab targets CD37 receptors expressed on malignant B-cells, and 177Lu is a beta-emitter with a mean beta energy of 0.133 MeV (mean and max beta-range in water: 0.23 and 1.9 mm). CD37 is a 31 kDa transmembrane protein that belongs to the tetraspanin family. It has a bivalent role on the phosphatidylinositol 3’-kinase (PI3K)/AKT survival pathway and of humoral immunity. As CD37 is highly expressed in NHL cells, it represents an attractive molecule for targeted therapy.

177Lu-lilotomab is currently tested in a clinical phase 2b trial for the treatment of relapsed indolent B-cell NHL with promising safety and efficacy data especially in patients with FL. An enhancement of the effect of 177Lu-lilotomab would be very valuable.

SUMMARY OF THE INVENTION

**The present invention relates to a composition comprising a radioimmunoconjugate comprising a monoclonal HH1 antibody, such as 177Lu-lilotomab, and a protein or molecule capable of leading to progression of the cell cycle through the G2/M checkpoint, a composition comprising a radioimmunoconjugate comprising a monoclonal HH1 antibody, such as 177Lu-Lilotomab, and a protein or molecule capable of inhibiting progression through Mitosis, a composition comprising a radioimmunoconjugate, such as 177Lu-lilotomab, 177Lu-chHH l. l, and/or 212Pb-chHHl. l, and an additional drug which can be: a protein or molecule capable of leading to progression of the cell cycle through the G2/M checkpoint, a protein or molecule capable of inhibiting progression through Mitosis, a protein or molecule which is a BCL2 inhibitor, or a protein or molecule which is a PARP inhibitor.

A further aspect relates to the combination of a radioimmunoconjugate, such as 177Lu-lilotomab, 177Lu-chHHl. l, and/or 212Pb-chHH l. l, and an additional drug which can be a protein or molecule capable of leading to progression of the cell cycle through the G2/M checkpoint, a protein or molecule which is a BCL2 inhibitor, a protein or molecule capable of inhibiting progression through Mitosis, or a protein or molecule which is a PARP inhibitor, for use as a medicament.**

2 Likes

The medicament may be against Non-Hodgkin’s lymphoma (NHL), and the NHL can be selected from the group consisting of transformed follicular lymphoma, diffuse large B-cell lymphoma, mantle cell lymphoma, marginal zone lymphoma, chronic lymphatic leukemia, cutaneous T-cell lymphoma, lymphoplasmacytic lymphoma, marginal zone B-cell lymphoma, MALT lymphoma, small cell lymphocytic lymphoma, Burkitt lymphoma, anaplastic large cell lymphoma, lymphoblastic lymphoma, peripheral T-cell lymphoma, transplant induced lymphoma.

Er en del ulike varianter å holde styr på her. Ikke så enkelt for oss dødelige :joy:

1 Like

De ser det ihvertfall som såpass sannsynlig at de leverer en patentsøknad på det. Flere av ordene går igjen i dlbcl posteren.

Biopsi av tumor for å finne subtype -> gi rett kombinasjonsbehandling = nesten 100% CR/ORR. :face_with_hand_over_mouth:

4 Likes

Tror kanskje patentsøknaden henger sammen med denne posteren fra i fjor:

Cell Cycle Kinase Inhibitors Potentiate the Effect of 177Lu-lilotomab Satetraxetan in Treatment of Aggressive Diffuse Large B-Cell Lymphoma Cell Lines

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/link-documents/poster-ash-2018-preclinical.pdf

Ser at’‘mitosis/mitotic’’ er nevnt både i patentsøknaden og i posteren fra i fjor, så mulig de har funnet noe her.

Dette gikk litt over hodet på meg, kanskje @larsmkn eller @Bra_Britt kan ta en rask kikk på dette og komme med en vurdering?

2 Likes

Både G2 og BCL2 er med i den posteren, PARP virker helt nytt.

4 nye mulige kombinasjonsstudier.

Spenstig presentasjon idag! legger spesielt merke til denne på slide 5:

17
“Identify opportunities for ex-US regions.”

Kan de egentlig si det i så mye mer klartekst at de vil ha US selv og går for partner i resten av verden?

Og rett under på slide 5:


Spørsmålet er vel mer når partnermelding kommer og ikke om en partnermelding kommer :slight_smile:

24 Likes

De medskriver flere tenkbare betalutin kombinasjonsbehandlinger, blant annet i kombinasjon med en kinasehemmer som hemmer mitose i celler. Akkurat kombinasjonen med et mitosehemmende cytostatika var ganske riktig det Dahle hadde gjort et preklinisk forsøk på til ash18.

5 Likes

Lurer på hvor langt NANO går kommet med BLA i forhold Fasttracken i USA. Er vel snart 1 år siden de mottok FT.

In addition, the Fast Track programme allows for Rolling Review, which enables a company to submit individual sections of its Biologic License Application (BLA) for review as they are ready, rather than waiting until all sections of the BLA are complete

1 Like

Ser mange kommenterer patentet og verdien av dette. Husk at patenter ikke bare er til for å blokkere andre fra anvendelse. NN kan også velge å lisensiere ut rettighetene til (flere) BF i ulike markeder, delta i pantent-pools eller krysslisensiere patentet med andre. Det finnes mange måter å tjene penger på et patent, og flere av dem medfører heller ikke ekstraarbeid for NN. Dersom NN klarer å lisensiere patentet til andre aktører, så vil de få drahjelp til egen kommersialisering (når produktet er salgbart). Jeg ser på patentet som en styrke for NN.

20 Likes

Om noen hadde fortalt meg i 2017 at vi i juni 2019 handlet NANO på 30-tallet med @Evilfreud som moderator hadde jeg nok gått for en /gquit.

Men du overgår forventningene evil! :heart:

11 Likes

Postet denne også på HO (Gud bedre…), da kanskje Frontmasta er inne på noe angående siste melding ang. patentet:

For å rekapitulere meldingen litt, det er en ting her som egentlig er veldig atypisk og nesten litt utrolig.

Meldingen er på innvilget patent. Men som et “haleheng” nevnes også disse nye patent-SØKNADENE. Nå er jo også patentsøknader søkbare på nett og slik sett offentlig tilgjengelig, men er det bare jeg som syns det er litt annerledes at de melder at de har sendt inn patentsøknader? Det stemmer jo ikke med mye annen strategi, meld kun når endelig resultat foreligger.

Meanwhile, Aduro also crashed on Monday on detailed results with its Novartis-partnered Sting agonist, ADU-S100. A phase Ib study of the project in combination with Novartis’s PD-1 blocker spartalizumab, in solid tumours and lymphoma, found responses in just five of 57 evaluable subjects.

Ja det er påfallende at de nevner søknader (vi får satse på at det ikke er desperasjonen som slår inn), men enda mer påfallende at Frontmasta for en gangs skyld nedverdiget seg til å skrive i leselig norsk.

Hmm. Takker. Er d slik at denne allergiske reaksjonen som regel er svært farlig? Tenker at jeg ville tatt den sjansen i en slik situasjon.

Er det det samme musegenet i humalutin?

Kan være ganske alvorlige bivirkninger, ja… Men, som sagt, er jeg temmelig sikker på at det går an å ta en test på forhånd for å sjekke om man er blitt allergisk…
Humalutin er chimeric (humanisert) for å unngå disse reaksjonene og er beregnet å brukes flere ganger…
Hvorvidt det virker som ønsket vet vi vel ikke før det blir prøvd i mennesker, men det har vært lovende både i in vitro og in vivo-fase… Den terapeutiske effekten og andre bivirkninger kan også endres noe av denne “humaniseringen”, så vi må vente ei stund før vi kan si noe mer om dette…
Men hvis ikke jeg husker feil, så var Betalutin, ut fra preklinisk, antatt å være bedre for en gangs bruk, mens humalutin (selvsagt) er bedre egnet for repetetiv bruk.