Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jepp, sendte det savepig skrev, så for vi se om det blir svart :slight_smile:

5 Likes

Spennende å se om det kommer opp. Det der er gutteklubben grei av amerikanske kols som har enorm reach og som faen meg aldri så mye som nevner noe annet enn de compoundene de selv er involvert i. Jeg er ikke storfan. Se dette opp mot en kar som Zinsani eller Kolstad som jobber med og fremhever alt mulig, både Betalutin og andre ting.

1 Like

På HO sies det at miljøet rundt storeier Trond Larsen begynner å posisjonere seg i Nano… :male_detective:

Er det noen gang blitt bekreftet at det er hold i ryktet om at Trond Larsen fra Mandal er bror/fetter/slektning av Roy Hartvig Larsen?

Frontmasta har blitt hakket mer konkret i det siste, det der er en smule interessant å følge opp for å se om det lar seg underbygge eller ikke.

Vet ikke om han har gått av medisineringen sin eller hva, et taktskifte er det ihvertfall.

Jeg skjønner fortsatt fint lite av hva han prøver å få frem… :joy:

Det er i hvert fall tilfelle at halve Lindesnes befolkning og en tredjedel av Mandals eier nano-aksjer.

1 Like

LOL! Vi er 199 fra Bergen på aksjonærlisten, 174 fra Mandal, 80 fra lindesnes

Nå ødelegger jo unit link mye av denne oversikten da selvsagt, men må si det der er påfallende.
Selv om jeg ikke akkurat vet hvor mye vekt en kan legge i “hvor mange aksjonærer fra norske sørlandsbyer er synlige” som en metric.

5 Likes

De er jo kliss like! :joy::joy:

1 Like

I Mandal bor det 15 000. >1% er NANOaksjonærer.
I Lindesnes bor det 5 000. >1% er NANOaksjonærer.
I Bergen bor det 272 000. <0,01% er NANOaksjonærer.

2 Likes

Med forbehold om at det er Søndag. 0,01% er vel litt i overkant lite? nærmere 0,1%

Påfallende…

Det har vel tidligere vært påstått at han i reportasjen er den som kaller seg Uredd?

Ikke vet jeg, men akkurat den linken legger jeg ikke så mye vekt i :slightly_smiling_face:

Har en alternativ teori på hvorfor det er så mange NANO-aksjonærer på Lindesnes og i Mandal.

Nycomed og nå GE Healthcare har sin API- fabrikk for røntgen- og MRI- kontrastmiddel på Lindesnes. Og der har det vært farmasøytisk industri siden 70- tallet. Er vel rundt 400 ansatte i den hjørnestensfabrikken, og sikkert mange flere som har vært innom.
Og sikkert endel pensjonister med penger, tid og kjennskap til bransjen, med et langt arbeidsliv bak seg på Lindesnes fabrikker.

Kanskje litt nostalgi og ønske om å bygge et nytt norsk farmaeventyr også.

Er helt sikker på at det er mange i Lindesnes og Mandal kommune med god kjennskap til farmabransjen .

6 Likes

Fordi?

Jeg mener Roy har nok en bror - som jobber hos GE. :see_no_evil:

Ja det stemmer nok ikke, bare noen troll som påstår det vel?
Uansett ikke viktig. :slightly_smiling_face:

Det interessante her er om det er en sterk økning i posisjonering fra disse lokale nylig eller om de har vært med lenge. Ikke rart om Roy Larsens selskap drar endel lokale aksjonærer forresten, han er jo “Norgesberømt” og da er det naturlig at alle lokale har hørt om ham og gjerne vil være med på moroa :slight_smile:

Hvis Nano leverer resultater i Paradigme som er like, eller bedre enn Lymrit er det vel ikke utenkelig at vi kan få en mangedobling her?

10x ila.12 mnd høres voldsomt ut, men ikke urealistisk om alt klaffer og man klarer en partneravtale på toppen :slight_smile:

2 Likes

10x bør vel se på som et super-ultra-bestcase scenario…