Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Da hadde kanskje antall aksjer i selskapet vært 200 mill og ikke ca 50 som i dag.
Tro ikke at amerikanerne er noen snille nisser som kaster penger etter deg

Kanskje , kanskje ikke. Det får vi aldri svar på.

Jeg stiller meg litt tvilende til USA notering fordi det er veldig dyrt, og dobbelt listing gir ekstra løpende utgifter. Hvis noen av dem gjør det så må det være fordi interessen er stor “over there”. Noe som kan hjelpe med å heve interessen, og samtidig gi selskapene en indikasjon på hvor stor evt. interesse er, vil være analysehus med kjennskap til både selskapet og miljøet i landet.

BGBIO har litt mer analyst coverage, men både NANO og BGBIO har sørget for å få dekning av utenlandske analysehus i tilegg til de norske (som også har kontorer i USA, f.eks DNB), så jeg vet ikke helt hvilke av de to som er mest sannsynelig…

2 Likes

Hvis selskapet er høyere verdsatt, som de ofte kan være i USA, så vil også selskapene få inn mer penger per aksje som igjen kan føre til at mindre utvanning er nødvendig. Det kan igjen føre til høyere verdsetting da de har penger, bred pipeline og sikrere tilgang til penger i markedet. Man kan kikke på det på flere måter.

3 Likes

Hvem er kompisen min på Shareville?
Jeg solgte forresten 10.000 nå på 33 kr.

1 Like

Da tok jeg imot litt av den posten tenker jeg. Blir utrolig spennende å følge nano de neste 6 kvartalene😁

Jeg kjøpte tilbake 9000 stk nå.
En god påminnelse, ALDRI logg på og prøve å gjøre noe lurt i fylla :rofl::rofl::hot_face::face_with_symbols_over_mouth::joy:

3 Likes

Tidlig på an i dag?:wink:

Dette emnet er midlertidig stengt grunnet et høyt antall varslinger fra fellesskapet

Da har vi ryddet og dempet noen brukere. Dvs at de kan lese men ikke poste på et halvt døgn.

Det er lov å tenke før man poster

4 Likes

All honnør til ledelsen! Emisjonen på 45,- var beint fram et genialt trekk.

3 Likes

Haha ja den står seg godt nå og kan være ekstremt innvannende for de som tør å handle nå.

Gleder meg til geniene skal kjøre emisjon på 24 før vi plumper til tolv. For en ledelse dere!

1 Like

All honnør til Costa som bidro til å jazze opp kursen til ATH for så å prikke inn en emisjon close til ATH!

Hadde ledelsen i Pcib vært litt proaktiv, så kunne de kanskje satt en emisjon på 50-tallet også.

Jepp, i dagens biotek-klima vil jo en hver ledelse se ut som genier mtp på at kursen faller i etterkant ev emisjonen.

Dagens kursfall hadde kanskje ikke forekommet hvis ledelsen hadde holdt litt igjen?

1 Like

Enig i det, på den andre siden ble vel kimen til dagens totale mistillit til selskapet sådd i de jubeldagene.

Det er litt mystisk hele greiene synes jeg. Jeg er ingen tilhenger av konspirasjoner, men i det store og hele har det kommet gode og positive nyheter i det siste, som ikke nødvendigvis var forventet. Hvorfor det møtes med skuldertrekk og grus av kurs er vanskelig å si. Er det PARADIGME frykt?

Kan nevne from the top of my head nevne; Preklinisk - NNV003, Archer 1 rekruttering (neste cohort), Patentinnvilgelse, stødig Q pres.

Edit: I tillegg ligger det jo megatriggere i pipe som kan hagle inn anytime.

3 Likes

Jepp, er jo derfor de fleste av oss holder ut i dette mørket!:wink:
Det blir rimelig trangt i døren om det tikker inn en godmelding snart.

Mulig det, og med påfølgende problem at det må hentes penger. Og kanskje det at Patrik Ling begynte å snakke om at klokken tikket.

Så det blir litt betting, tror man Archer-1 data vil komme til jul, DLBCL vil levere, mDOR 15 mnd osv, bare å kjøpe.

Motsatt igjen, så ser vi hvordan markedet er villig til straffe biotek knallhardt ved forsinkelser, uventet kapitalbehov etc.
Mange har nok blitt litt skremt når man ser ser den røffe behandlingen BergenBio og Targovax har fått den siste tiden, og tar høyde for at dette også kan ramme Nano.

Men det fundamentale er undret, men fokuset til investors har nok endret seg siste tiden.

5 Likes

Du er helt sikkert inne på noe. Får håpe det fortsatt er Champagne problems og at vi ikke er over på Golden Power.

Begynner jaggu å bli usikker på om det blir så trang dør - si vi får mld om mDor 9->12mnd. Er faktisk usikker på om det vil løfte noe som helst. Kravstort marked :slight_smile:

Gratulerer med innertieren, Jordan Belfort, klockrent!

2 Likes