Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Og ikke minst the “Year of execution”

Bravo holdt hva han lovte, det er helt sikkert.

1 Like

Costaen var fin der, han ga markedet hele tiden en liten cocktease

‘‘Dette året blir kjedelig folkens, kom tilbake i 2020’’ fritt etter Bravo… :stuck_out_tongue:

Er vi kommet dithen at vi savner Costa? Fortell meg hva jeg skal mene.

1 Like

Du skal mene at vi trenger en klone av Costa og Bravo.

Kan du mene det for meg?

Men jeg krever ikke Bravo sin avgang, men han kunne kanskje skapt litt mer mystikk rundt guidingen, sånn for å holde interessen oppe gjennom et usexy år?

Costa var flink ved roret i solskinnet. Bravo tror jeg er riktig mann i stormen.

4 Likes

Synker gjør vi lell. :joy:

Jeg syns det er greit at han er ærlig med aksjonærene sånn at vi ikke havner der vi gjorde med Costa, hvor vi ikka var sikker på om PARADIGME hadde startet eller ikke. Han prøver å få tilbake tilliten som forsvant. Da er helt åpenhet bedre enn mystisk tvetydighet, selv om det første kanskje er litt mer kjedelig :stuck_out_tongue:

7 Likes

Jeg er helt uenig med deg, jeg mener det blir for enkelt å skylde på det i 2019.

Skrev ett langt innlegg om hvorfor jeg er uenig, men visket det ut og tenker det holder å si at jeg mener det er en gammelmanns tanke å skylde på lokasjonen som grunnen til at man ikke får pyntet seg til fest for ett firma som utvikler en super medisin i 2019.

Verden er ikke så stor lengre.

En ting gir du meg rett i med innlegget ditt, og det er at om man bare vil gjøre seg synlig så klarer man det. BGBIO er ditt eksempel på synlighet, Nano er mitt på fullstendig usynlighet.

2 Likes

Du spiller ikke så mye poker, gjør du vel?:wink:

Fra spøk til alvor, det hadde vært å foretrekke at han holdt kortene litt tettere til brystet enn å utbasunere at ‘‘2019 blir usexy for inverstors’’, spesielt mtp på at investors holder dette selskapet i live gjennom emisjoner.

Men jeg synes Bravo gjør en god figur ellers.

1 Like

Men hvor mye mer tyngde vil det ikke da ha om han en gang kommer og sier det motsatte?

2 Likes

Mange her inne er jaggu meg ikke til å tro, først var det galt at Costa var en tåkefyrste, nå er det galt at Bravo ikke er en tåkefyrste…Her lider mange av bi-polare lidelser. For en gjeng:face_vomiting::face_vomiting:

13 Likes

Jeg foretrekker klar guiding og milepoint som nåes 100%.

Pain is temporary, gain is forever.

2 Likes

Du må gjerne øse ut av ideene for å få dem mer synlig.

Vi trenger data, og disse er guidet på. Jeg skjønner ikke hva du forventer. :slightly_smiling_face:

1 Like

Jeg tror trøkk fra aksjonærene etter Lugano 2017 er en stor del av grunnen til at Costa ville holde kortene tett til brystet og ikke fortelle noe som kunne bli oppfattet negativt. Neppe noe biotekselskap i verden med vanskeligere publikum i den perioden.

Det er ikke den eneste grunnen, men jeg tror det er ganske viktig.
har du hørt om home bias?:

Våre nærmeste naboer (Danmark og Sverige) har en mye mer diversifisert og moden biotechsektor enn det vi har. Hvorfor skulle de se til Norge? Vi har fått frem ett selskap de siste X årene (Algeta), men hva tror du de har gjort?

Når de norske selskapene er på investormesse i utlandet så blir de alltid spurt: “når noteres dere på børsen her?”. Når de svarer at det foreløpig kun er snakk om listing i Norge så forsvinner interessen.

Home Bias er utrolig relevant fordi nettverk, instutisjoner, banker og spesialinvestorer opererer som oftest i deres eget land. Når jeg møte unge gründere i miljøet så sier de at de møter de samme investorene gang på gang. Det er de samme som blir spurt om de vil investere, og de har pantenter og idèr som ligger på is fordi det ikker nok penger og kunnskap om miljøet i Norge.

Du kan gjerne være uenig, men kom med en grunn som ikke er:

Hvis det er lett å gjøre seg synelig; hvorfor hjelper det ikke?

3 Likes

Jo, men han skal jo ikke poker MOT oss :stuck_out_tongue:

Tja, han spiller jo på en måte poker mot markedet(oss).

Uansett, dette er ikke noe jeg legger så voldsomt mye i, synes bare det ikke er så smart å state 2019 blir usexy, når man samtidig vet at selskapet mest sannsynlig må gå til markedet atter igjen i 2019 å spørre etter mer cash.

Men hey, vi vet jo fortsatt ikke hva året vil bringe… mDOR, knalltall fra Archer-1, overraskelser fra DLBCL, interim avlesning Paradigme osv.

Savner juicelista til @anon21766851 - når kan vi forvente noe av dette? Jeg delte tross alt en langsiktig Nano-analyse på insider i dag :smile:

Angående juice, er Lugano nå til helgen?
Spørs vel dog om det regnes, de skal vel kanskje ikke presentere noe der?

Nei, de skal ikke presentere. Startet i dag tror jeg.

1 Like