Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jævlig påfallende at RIT ikke er nevnt med et eneste ord ja… :thinking:

Siste slide, nede til høyre.

Jeg blir litt oppgitt. Nevner det som ulempe at chemofree er langvarig terapi når vi vet at betalutin er ekstremt kortvarig terapi.

2 Likes

Nå var du skammelig bastant. Fallet begynte på mandag rett etter overtakelsen. Og en stor virksomhetsovertakelse kan ha utløst tvangsalg i puljer.

Få på plass en BP partner, så ordner dette seg!

Jeg tror det er ønsketenkning for å prøve å finne en forklaring på fallet.

Både Nordnet og Netfonds har hatt god oversikt over hvilke kunder som har sittet på gearing og som vil komme i brudd. Lite trolig at de har ventet til etter at kundene endelig har flyttet over og så kjørt tiltak puljevis.

1 Like

Jepp, bakgrunnen for fallet er ganske sammensatt tror jeg. Akkurat nå er det så mange faktorer som drar i negativ retning at kursfallet var uungåelig.

Eneste potensielle lyspunkt er ASH i desember, men det er fortsatt 5 måneder til abstract release. Men den eventen sammenfaller også med en mulig emisjon, så jeg antar at det medfører at kjøpersiden forholder seg avventende til inngang igjen til situasjonen er mer avklart.

1 Like

I do agree! Hvor/hva gjør nyansettelsene, CC/HR/MD oppi dette? Virker som vi bare har Lisa og Marco til å dra lasset

Sørgelige sannhet er at alt for mange av retailinvestorene innen biotech har vært alt for dårlig diversifisert, slik at de ikke har hatt noe mer krutt å sette inn til å dra nytte av kursfall, og du får smitteeffekt mellom de forskjellige selskapene.

1 Like

Dette ser vi jo på flere aksjer, VELDIG mye penger er tatt ut av markedet. som kort og greit betyr at det ikke finnes kjøpere.

1 Like

Og så har du at det er de typiske Tekinvestor-aksjene de smarte pengene trekker seg mest bort fra i starten, mens de defensive aksjene fremdeles egentlig gjør det brukbart.

Tomra og Telenor bare “hva da ruglete marked, ATH ezmode lol”

image

image

2 Likes

På hvilket grunnlag kan du påstå dette?

Skal vi tilbake igjen der hvor biotek bare skal være et krydderi i porteføljen?

Ikke hvis du har tenkt å bli #uglyrich

Så markedet er for lite? Mye flytting mellom PCIB,PHO, TRVX, NANO og nå Ultimo, ja, det er det- trengs med andre ord noen med pondus som kommer.

Om noen klager til meg på at ny medisin er dyr og at de som har patent på det er bare griske, så kommer jeg i hvert fall til å le godt! For en prøvelse :sweat:

Mange selger, færre kjøper, kursen faller til den igjen finner likevekten mellom kjøpere og selgere.
Med mindre man er i direkte kontakt med selgere, kjøpere og potensielle kjøpere kan man ikke finne ut hvorfor kursen beveger seg.

Aksjekursen faller, men enhver er ansvarlig for sine investeringer /trader. Så om man ikke er fornøyd med avkastningen har bare seg selv å skylde på

2 Likes

Dette gjelder MYE aksjer. Ser for eks at masse tradere er stuck i ELE og Norwegian nå. Det påvirker masse typiske trading aksjer på børsen.

1 Like

På grunnlag av @vegar_beider sin post fra Lymphomahub. Hvorfor er ikke RIT nevnt med ett ord?

2 Likes

Roer seg på 5,8 milliarder nå:

1 Like

Og du mener det er de du nevner sin feil?

Nei, men noen må ta skylda :wink:

Spøk til side, kan det være at NANO var litt tidlig ut med å “stuffe” opp organisasjonen, sett i lys av at vi ble ett år forsinket med filing? Burde NANO ikke i så måte være synlige overalt? Jeg vet ikke, men noe skurrer. Setter min lit til at vi får både kortreist og langreist de neste 6 mnd :slight_smile:

Ha en flott kveld !