NANO: Lokasjoner “withdrawn” eller “Not yet recruiting”
Korsar
I dag kl 00:509
Fornekterne av faktisk framdrift hos NANO er nå kommet på et nivå der de nekter for hva selskapet har sagt selv om påløpte forsinkelser.
Jeg har derfor tatt arbeidet med å gå gjennom lokasjonsrapportene oppdatert per 6. juni 2019, og hvor mange steder det er snakk om “withdrawn” eller “Not yet recruiting”. Dvs. oversikten for hvor man ikke har kommet i gang med, eller har måttet trekke tilbake, aktuelle rekrutteringsplaner.
Selskapet vil selv ikke oppgi hvor mange pasienter de foreløpig har klart å rekruttere, men ved å telle opp antall lokasjoner der man enten har måttet oppgi “withdrawn” eller “Not yet recruiting” er det likevel mulig å dedusere hvor mye forsinkelser ifht opprinnelig plan det kan være snakk om.
Dessverre er den nye rapporten fra 6. juni 2019 på antall lokasjoner med “withdrawn” eller “Not yet recruiting” enda flere enn jeg hadde i mitt gamle estimat, jfr. siste oppdatering nedenfor, og som derfor kan forklare mye av markedets grusing av NANO-kursen etter dette ble sluppet 6. juni:
Locations: United States, Arkansas
[Withdrawn]
Little Rock, Arkansas, United States, 72205
[Not yet recruiting]
Rogers, Arkansas, United States, 72758
United States, California
[Not yet recruiting]
Bakersfield, California, United States, 93309
[Not yet recruiting]
Long Beach, California, United States, 90813
[Not yet recruiting]
…
Withdrawn]
Khmel’nytsky, Ukraine
[Withdrawn]
Uzhgorod, Ukraine, 88000
[Not yet recruiting]
Zaporizhzhya, Ukraine, 69600
De som vil ta jobben med å regne dette opp mot samlet status, som inkluderer pågående rekruttering og “completed”, kan sjekke denne linken:
https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT02367040?V_53=View#StudyPageTop
NB; med dette håper jeg det blir slutt på de uansvarlige fornektelsene om den faktiske tilstand.
Man estimerer selve studien ferdig (study completed) 28. august 2020, altså glipper første halvår 2020 allerede der, og dermed også timing for refinansiering av dagens kasse. Men listen over feilende lokasjoner er så omfattende at det nødvendigvis vil måtte gi videre forsinkelser: Det er helt urealistisk å anta at med så store påløpte rekrutteringssvikter hittil, så vil resten forløpe etter plan.
Og da er man fremdeles ikke begynt på etterarbeidet og databehandlingen som kreves for å utforme søknad, og tiden det så tar til evt. godkjennelse.
Så mitt 2021-estimat er her ytterligere solid fundert.