Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Tox så egentlig ganske bra ut. Ingen SAE: Cytokine release
syndrome occurred in 50% and 39%, and neurotoxicity in 50% and 23% of patients with
FL and tFL, respectively, with no severe adverse events (grade  3).

Skalering er jeg litt mer usikker på. Gilead og Novartis har jo sine på markedet nå og de har ikke akkurat tatt fyr, men stiger sakte oppover nå. Det virker i alle fall som at det er mer utfordringer koblet opp mot CAR-T en vanlig behandlig.


2 Likes

Indeed, det var helt sinnsykt tall!

Men igjen, det en en grunn for at median alder er en del lavere enn for Betalutin sin del. CAR-T er en tøff behandling.
Dette er diskutert før, mener at ca 25% kan teoretisk sett motta denne behandlingen.

Men med så høy CR rate og DOR på over 24 måneder, så er det ingen tvil om at de kommer til å ta en solid bit av markedet.

Den er i fase I/II nå, og kun data fra 8 R/R FL pasienter så lov å håpe at NANO allerede er 2L FL på tidspunktet det evt blir godkjent :wink:

1 Like

Ja, bet+rit kombinasjonen blir mer og mer spennende, det er vel der nano virkelig har mulighet til å skille seg ut.

2 Likes

Snur heller på flisen og sier Archer-1 blir viktigere og viktigere for Nano som selskap.

Kom gjerne med noen regnestykker som backer opp det utsagnet :blush:

car t er utrolig komplisert. betalutin er ikke.

do the math.

“Vil du den beste behandlingen, som er komplisert. Eller en bra behandling som ikke er komplisert?”

Ehhh… JA, jeg vil ha den beste behandlingen ffs!

2 Likes

Dette regnestykket virker som fra skolepensum - jeg tipper svaret er 14km

Som sagt, så mener jeg å huske at det bare er ca 25% som er sterk nok til å tåle behandling med CAR-T pdd.

Så det er ikke så enkelt som du skal ha det til, den beste behandlingen varierer mellom de ulike pasientgruppene. Så for mange pasienter vil nok Betalutin være den beste behandlingen.

2 Likes

takk @InVivo

selv om 14km ikke var langt unna!

skjønner at alle skal ha den beste behandlingen, men newsflash, alle har pokker meg ikke råd til det.

f.eks behandling av grad 4 glioblastoma ved aleris koster 200000kr i mnden til du dævver… selv uten spesielt gode resultater sammenlignet med kirurgi/stråling/cellegift som er helt gratis for ola dunk.

jeg trodde car-t var løsningen på alt,
men så leste jeg litt og innså at det er det aldeles ikke

Hvordan er dette med mDoR for Lymrit? Den er vel fremdeles «ongoing». Hvor lenge er det igjen til mDoR eventuelt har økt?

Det kjedelige med MDor er vel at selv en max MDor på 15 mnd neppe vil ta igjen kursfallet som rapportering av MDor på 9mnd resulterte i. Kursen var vel ca 80 når MDor 9mnd ble rapportert.

Nei, det er ikke sikkert. Men lever i troen på at det også er andre ting fremover som kan løfte kursen😉

Etter hva jeg har forstått er det få pasienter over 25 år som kan behandles med CAR-T, og det krever massivt med oppfølging fra sykehuset. Rett gjerne på meg dersom jeg tar feil.

Ikke sammenlignbart med Betalutin.
Betalutin blir medisin single og i kombinasjon med Rituximab.
Er du usikker så selg, har du tro på produktet, hold!

Dette handler kun om tålmodighet, og hva man kan tåle av svingninger.

2 Likes

Vi får vel håpe at en økende MDoR kan være med å snu den berømte trenden i aksjen😁

gjennomsnittsalderen på studien Larsmkn refererte til var 56 år, så tror du bommer litt der… Men riktig at det er en tung/krevende behandling både for pasient og behandler…

Ny interessant FDA godkjenning i går, i samme gaten som Nano - mot multiple myenoma. Jobbet ikke Nano mot å utvikle noe der sammen med Affibody???

p.s. Selskapet er også i en fase 2b - mot DLBCL, 3L… :unamused:

edit: fjernet “nuclearstyle”, det ble misvisende :slight_smile:

1 Like