Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Himmling med øyne eller ei. Det var nettopp det han sa. Han hadde låvet at neste gang han talte skulle han ikke være nødt å oppdatere antall sites, for alle skulle være aktiv. Noe de ikke var.
Men, denne gangen mente han det for realz, eller skulle han «eat my proverbial hat»
Sitter på lekeplassen med gutten, så ingen kilde nå desverre.

Ja jeg må si han gikk VELDIG hardt ut mtp å ha dette på plass til Q2. Jeg fikk litt sånn følelse av å sette seg selv opp for failure, men desto bedre hvis det klaffer

1 Like

Det samme tenkte jeg da jeg så Q presentasjon. Men det er og derfor jeg synes Bravo er den perfekte frontfigur for firmaet. Ingen haussing, men fortsatt klar og tydelig.

The page http://www.nordicnanovector.com/ has changed since the previous check.

Added:

  •       + Our Founders
    

Changed:

  •       + Therapeutic areas
    
  •       + Our pipeline
    
  •            o Clinical
    
  •            o Betalutin®
    
  •            o Discovery and preclinical
    

… into:

  •       + Non-Hodgkin's Lymphoma
    
  •       + Betalutin®
    
  •            o Betalutin®: A novel CD37-targeting radioimmunotherapy
    
  •            o Why target CD37
    
  •            o Key benefits of Betalutin®
    
  •            o Clinical development of Betalutin®
    
  •            o Regulatory designations
    
  •            o Key differentiators of Betalutin®
    
  •       + Research and development
    
  •            o Preclinical development pipeline
    
  •       + Betalutin® manufacturing and supply chain
    
  •       + IP protection
11 Likes
4 Likes

For en som har Nano aksjene “i skuffen” og ikke har fulgt med spesielt siste halvår + . Uten å lese ett par tusen innlegg kan noen si noe kort om det ligger noe konkret bak grusingen av aksjeprisen ? Har ikke fått med meg at det har skjedd noe fundamentalt. Så antar at det er den generelle bio nedgangen vi har sett på obx som har rammet hardt. Dog i andre selskaper har det jo vært konkrete hendelser som har bidratt til nedgang.

Ikke noen store fundamentale ting når det gjelder selve produktet Betalutin og hvordan det virker…
I tillegg til biotek-sentimentet er det vel litt tidsbruk fram til markedsadgang som har blitt forskjøvet siden 2016, flere konkurrenter innen samme indikasjoner som er kommet på banen og usikkerhet rundt hvor lenge penger varer/behov for emisjon…
Dette er vel de store trekkene…
Jeg kan ikke se noe veldig urovekkende ift at Betalutin skal ha potensial til å ta en betydelig del av markedet slik det ser ut nå, men man ergres jo over at andre investorer kan plukke aksjer til denne prisen såpass sent i utviklingen…

14 Likes

Det skyldes en kombinasjon av flere ting:

  • Biotek sektoren på Oslo børs er i nedtrend, og gjør livet surt for alle aksjer i sektoren.
  • Emisjoner settes generelt alltid til rabatt, og hvis det ikke kommer partneravtale er det minst en, sannsynligvis to eller tre, emisjoner før selskapet har ett produkt på markedet som kan selges. Hvis man har lyst til å være investert før paradigme resultatene kommer så er det minst en emisjon. Mange sitter på gjerdet og venter på at neste emisjon skal bli unnagjort.
  • Det spekuleres i mulig innrulleringsproblemer og eventuell forsinkelse. Dette blir eventuelt avkreftet på Q2 rapporten 22. august.
  • Både Trump/Republikanerne og demokratene i USA er negative til prising på dyr medisinsk behandling. Gitt at forretningsmodellen til nano er å ta produktet til markedet selv i USA fordi det er ett så lukrativt marked, så er det ett visst politisk faremoment her.
  • Noen fond har solgt, og det har rett og slett vært fravær av kjøpere som har ført til at kursen har gått kraftig ned.

Ellers er det vel ikke så mye som foregår. Medisinen står seg akkurat like godt i forhold til resten av konkurrentene som det gjorde på ASH 2018 så vidt jeg vet.

8 Likes

Et argument jeg ikke tror jeg har sett: Big Pharma kjøper opp små Biotechselskaper som utvikler lovende produkter. Prisen er ofte svært høy. Hvorfor betales så mye? Kan grunnen være at ved å betale godt, vil stadig mange nye små biotechselskaper forsøke å få frem gode produkter? BP holder dermed hele bransjen “varm”?

For BP ser det ut til at dette uansett lønner seg kraftig, siden de kan vente med å kjøpe til de ser hvem vinnerne er, og selv slipper en masse parallelle og kostbare utviklinger på egen hånd. Bedre dessuten å betale en del mer, og dermed kanskje slippe 9 mislykkede og kostbare prosjekter på egen hånd.

Det bør bety at Nanos evt. overtagelsesverdi holder koken.

3 Likes
1 Like

Over 5,1 milliarder dollar i snitt på disse oppkjøpene.
Vet ikke hvor relevant det eventuelt er for Nano, men fint å vite at det er mye penger der ute, hos selskaper som er veldig villige til å kjøpe opp selskaper :slight_smile:
Hadde Nano blitt kjøpt opp for halvparten av snittet, så ville det vært svært hyggelige kurser!

1 Like

Nano mcap nå: 1.93 mrd. NOK :crazy_face:

Ved oppkjøp på 2.5 mrd dollar = 21.52 mrd. NOK :drooling_face:

Gir kurs på ca. 390 kr aksjen :money_mouth_face:

2 Likes

Hva blir timebetalingen din ved en kurs på 390, da innregnet all den tid du har brukt på og sette deg inn i selskapet og all tiden du har brukt forumaktivitet? Grunnen til at jeg spør er at min timebetaling ikke blir " :money_mouth_face:", altså den blir bra, men jeg kunne kanskje hatt like bra avkastning ved å jobbe overtid i bedriften jeg er i nå, og jo lengre det tiden strekker ut desto dårligere blir jo regnestykket. La oss si det tar to år til før kursen når 390, ja da har jeg nådd et krysningspunkt, der overtidsbetaling tar igjen kursen, et shitty cross eller noe i den duren :chart_with_upwards_trend::chart_with_downwards_trend::sweat_smile:

1 Like

For min del blir det firesifret timelønn, om man hadde regnet fulltids jobb hele året de 2,5 årene jeg har vært investert. Noe man ikke kan, og det blir jo litt rart å regne om tiden på forum om i nedlagt arbeid? Vil si man lærer litt mer av å være her enn på Facebook når det gjelder investering etc :slight_smile:
Men, selvfølgelig flere måter å se det på! :slight_smile:

1 Like

A post was merged into an existing topic: Nordnet kjøper Netfonds. Hvordan påvirker det kundene og markedet?

Tiden jeg brukte på å sette meg inn i selskapet er enkelt å regne ut, det var par tre helger for tre år siden. Gikk gjennom alt av data og kvartalsrapporter og webcaster da. Printet ut og gikk gjennom med gul markør. Så la oss si rundt 50 timer.

Forumaktivitet, teknisk analyse osv. regner jeg ikke med fordi jeg nok uansett hadde gjort dette da jeg ikke anser det som en jobb. Dette er noe jeg driver med fordi det er gøy. Blir som å tenke «hva om jeg jobber overtid fremfor insert-hobby-of-choice.

Skal man regne all tid man bruker på f.eks gaming, TV-titting, familie, unger og venner om til penger så vil det - logisk sett, om det bare er penger man er opptatt av, ikke være rom for noe annet enn jobb. Da vil man i enhver situasjon måtte velge å jobbe fremfor å ha det gøy.

Måten jeg liker å tenke på det er heller avkastning over tid. Dvs = sluttsum / tid. La oss si denne summen er par-tre hundre tusen pr. år innvestert. Så kan man se dette tallet opp mot andre innvesteringer man kunne gjort i perioden, og således regne ut om det har lønnet seg å være long over så lang tid.

For mitt vedkommende er det vanskelig å svare på, for jeg hadde nok tradet mer aktivt med en større mengde kapital enn det jeg gjør nå, men det er ikke dermed sagt jeg ville hatt mer gevinst enn å sitte long. Fasiten har jeg ikke før jeg tar gevinst / tap i Nano.

7 Likes

Er vel ganske greit å la kapitalen arbeide i stedet for å arbeide selv? :wink:

Hehe. “Noen fond har solgt” = >2% av aksjene er solgt ut i en periode hvor aksjen har vært presset av makroforhold fordi 3. største eier har omrokkert i porteføljen. Jeg synes Nano har vært smått uheldig egentlig.

2 Likes

Jeg tenker det er lurt å se sine investeringer opp mot hverandre, kunne man satt pengene en annen plass med høyere avkastning? Nano har ikke bare vært moro, seff stigingen fra 14 (et av mine første kjøp) til 114 var jævlig gøy, men så var jo nedturen fra 112 (ja hadde et kjøp da og) til i dag tilsvarende pyton.

Jeg kommer til å sitte i NANO til the bitter end, for jeg liker produktet og nå er det mest sannsynlig veldig liten tid til vi vet fasitsvaret. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke på noe tidspunkt har trodd at min årlige avkastning skulle bli så dårlig som den blir ved en kurs på 390, ja jeg er fornøyd men det, men jeg hadde kanskje vært like fornøyd hadde jeg kjøpt en utleieleilighet i 2016?

Det handler for min del om å søke muligheter som kan gi maksimal profitt, enten i penger, opplevelser eller kunnskap. Et tid/ kost regnskap hjelper meg og veie ting opp mot hverandre. Foreløpig kan det se ut til at en kurs på 390 om to år isolert sett ikke vil la seg økonomisk forsvare, men da igjen kanskje kunnskapen jeg har tilegnet meg veier opp for det, via andre aksjeinvesteringer.

7 Likes

Ja, da er vi jo enige @Klinsj. Har sagt flere ganger at Nano blir siste aksjen jeg er så long i (dvs. mer enn 3-6 mnd) og det mener jeg fremdeles. Man skal ha rimelig god teft og inngang for å slå markedet over tid med å være long i enkeltaksjer. All statistikk tilsier at det er slik man oftest taper penger på børsen. Det er ikke rart heller da, man leser om folk som han her og tenker “kan han, så kan jeg…”

1 Like