Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Garderobemannen på HO har reflektert over utingen

1 Like

Tror du et lån på 100 mnok hindrer en emisjon? Da må jeg nok skuffe deg…

Logdec. Det er for tidlig for Nano å kunne søke om lån i en bank. Svært lite sannsynlig at det ville blitt innvilget. Obligasjonsmarkedet kan være en mulighet men tror nok at det også er for tidlig. Investors liker bedre cashflow selskaper.

2 Likes

Det kan så være, men om det foreligger gode nok data til å starte opp i UK i 2020/21 så burde en bank kunne gi lån med evt pant i patentene.

Om det ikke blir medisinen for gitte krefttypen, så kan banken selge videre til BP.

Det genereres mye innsideinformasjon for de med det rette kontaktnettet under den tradisjonelle modellen .

Det er flere veier til mål.

Jaha. Hva er bakgrunnen din? Utdannelse? Du virker så sikker i dine skriverier her.:slight_smile: så jeg antar du har belegg for det. Pant i patent ja…:slight_smile:

1 Like

Det er ønsketenkning. De får ihvertfall ikke lån i nordiske banker før produktet er kommersielt godkjent.

Neppe i en investment bank i London heller.

Forstår ikke hvor du får slike ideer fra.

2 Likes

Mener selv det er ønsketenkning at det ikke blir ny emisjon før 2020. Folk vil ha aksjer, innsidere og ansatte og topp20. Så den mener jeg er klar.

Videre så er det jo dumt om vi småinvestorer går inn nå, for så å få emisjon i trynet. Dette som holder kursen nede. Klart den vil gå når vi har nok penger.
Syntes det var litt dumt at de ikke bare hentet 100-200m mer ved sist anledning

Er det ikke litt tidlig å snakke om emisjon i nano igjen da?

1 Like

Jeg mener dagens data og patenbibilotek lett kan stilles som garanti mot 100-200MNOK til vi får inntekter .

Det finnes over 100 krefttyper og NANO prøver seg på en av de.

Du mener det?? Bankene mener ikke det.

Hvor i all verden har du den erfaringen fra?

Ingen banker vil gi lån med sikkerhet i patent i produkter som ikke er godkjent i markedet ennå.

Jeg prøver å si det en gang til. 100-200 mnok holder ikke til kommersialisering av Betalutin. Og de kommer ikke til å få noe lån heller, så vi legger’n død eller?

100mnok er kun røffelig 1 kvartal med dagens burnrate.
Når det er sagt, avventer jeg å gå tyngre inn i Nano før etter neste kvartal. Jeg vil se at alt fremdeles er «on track». I mine øyne var det et lite rødt lys at de var bak på antall sites åpnet. Håper virkelig de er i rute uten forsinkelser.

2 Likes

Hvis det blir ny emisjon kan den være rettet, og jeg tviler på de som kjøpte på 45 ikke blir med på en runde til. De trenger ikke kjøre en rep emi heller, og ingen av oss vet hva kursen er når de kjører emi. Så det bekymrer ikke meg i allefall, så lenge alt er on track.

3 Likes

Basert på denne uttalelsene så forventer du ikke at BP vil kjøpe NN på mange år… eller?

NANO må tenke alternativt hvis de trenger finansiering i fremtiden - vi har lidd nok nå.

Meglerhusene koser seg (10% Handeling fee?), vi utvannes og så skremmes nye investorer.

Sum, en dagsomsetning på usle 1-2MNOK selv med gode oppdateringer…

1 Like

Utvanning er i dette tilfellet et feil ord å bruke. Dersom en aksjonær ikke ønsker eller ikke har midler til å bidra når selskapet trenge penger må akseptere at EIERANDELEN reduseres.

Dersom man er livredd emisjoner bør man satse på andre bransjer.

3 Likes

Jeg leser videre at du er en uerfaren investor eller hva enn du ønsker å kalle deg. Dermed legger vi ballen dø. Dette feltet krever en del års erfaring noe du etterhvert vil få.

Er det noen her som var med på oppturen i Nano høsten 2016 og snart vil ha reprise? Det var lett å føle seg som en millionær da. Aksjer og børs kan være som berg-og dalbane, men det gjelder å sette seg noen mål og være tålmodig. Det er ingen som kan si helt sikkert når det vil snu oppover igjen, men når det blir suksess kan det bli en bratt kurve opp.

Sitater fra Warren Buffett:

«Gode muligheter kommer sjelden. Sett ut bøtta, ikke fingerbøllet når det regner gull».

«Vær fryktsom når andre er grådige, og grådig når andre er fryktsomme».

«Du burde ikke eie vanlige aksjer, hvis en femti prosents nedgang i deres verdi i løpet av kort tid, vil føre til akutt nød for deg». Nå får vi håpe at Nano har hatt denne nedgangen, men det er sikkert lurt å ha noen reserver i urolig sjø. De som fortsatt er i båten har sikkert gode livbøyer. Hvis du vil være med kan du ikke stå igjen på land når båten går.

1 Like

Har vært med i lenkegjengen i mange år og har fått med meg det meste innen NANO og PCIB. Kaller meg ikke investor og sitter heller ikke høyt på en hest og rakker ned på andre etter noen setninger på dette forumet. Uansett så har jeg har fortsatt tanker om hvordan ting kan gjøres.

Av alle emisjoner jeg har vært med på de siste årene er det kun EN i PCIB som var gunstig for min del. Dette var under tiden da bioteknologi var hot…

Det jeg savner er nytenkning ang dagens finansmodell.

De fleste her inne ligger med høye snitt, så jeg er nok ikke alene om disse tankene og hva framtiden bringer

6 Likes

Det er 4 måter å finansiere dette på.

Egen cashflow (ikke tilgjengelig)
Lån (ikke tilgjengelig)
Partneravtale (kan materialisere seg)
Egenkapital (mest sannsynlig, som for de aller fleste selskap i Nanos fase)

Nano er nå nære en kommersialisering. Det øker sannsynligheten for en type partnerdeal som Algeta gjorde med Bayer. Det kan skje. Nano sier dog at de vil ta produktet til markedet selv.

Vi har visst ganske lenge at nano trenger ca 500 millioner til for å ta Betalutin ut i markedet. Det er Nanos datasett og readouts, samt evt hyggelige meldinger fra FDA som bestemmer prisnivået på pengene.

2 Likes