Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ingen emi-melding enda, venter i spenning. Skulle likt å visst den faktiske årsaken for at kursen gikk opp 33%… kanskje HealthCap eller OM Holding bestemte seg for å prøve noe litt uvanlig

Mulig news snart .Vist ikke å tenker jeg at mange Nordnettere som har vert short har havnet i en lite skviss fra en større aktør :wink:

Kan det være at noen av de store aksjonærene ble bekymret for en kunstig lav kurs før en snarlig og viktig emisjon? At de bestemte seg for å pleie kursen mens andelen gikk opp? I så fall ser vi det på neste oversikt. Uansett er det ikke nyheter om aksjen eller bransjen som står bak dagens rakettoppgang.

Den emisjonen kunne de ha satt for lenge siden, jeg tror bare det var en rekyl fra en overreaksjon… 22 kroner virker som det var bunnen for denne gang.

2 Likes

Hva har skjedd i dag

Vennligst opplys en vanlig aksjonær. Hvorfor skulle kursen fyke 30% ved en snarlig melding om emisjon? I forkant av emisjonen til BGBIO falt kursen som en stein flere dager i forkant. Nesten så man mistenkte lekkasjer

30% opp etter hvor mange % ned fra pre-Q2 :wink:

Bio: Kursen er fortsatt noen kroner lavere enn ved Q2 da kunngjøringen om utsettelse gjorde det klart at vi trenger en emi om ikke altfor lenge.

Trengte de ikke penger før utsettelsen altså? :joy:

Logikk:

Paradigme ferdig 1h2020, trenger ikke emi før det. Paradigme ferdig 2h2020, trenger emi fort som faen.

4 Likes

Før utsettelsen hadde vi mest sannsynlig, på en høyere kurs, klart oss med en emisjon før godkjennelse. Nå må vi iallfall ha to før den tid.

1 Like

+33,39%!

11 Likes

Vi hadde alldeles ikke klart oss med en emisjon før godkjennelse.
Vi hadde vært tom for penger på nøyaktig samme tidspunkt, og det hadde fortsatt vært minst 6, sannsynligvis 9-12 mnd til godkjennelse.
Vi måtte uansett ventet på Archer i 2h, og readout, 3-4 mnd senere, FØR man kunne begynne filing mot slutten av 2h. Men trolig ikke før 1 H 21 uansett.

Uansett ville vi trenge en emisjon FØR samme tidspunkt som nå, mid20, fordi man ikke kjører sjekkhefte til permen før man sikrer drift.
Avhengig av kurs(som sannsynligvis ikke ville vært mange ganger høyere) ville vi trolig trenge en emisjon til, eller partner FØR filing.
Bildet er ikke sååååå endret som man kanskje skulle tro umiddelbart.
Noe er det jo, men ikke dramatisk

2 Likes

Vi trenger ikke en emisjon. Det er Nano som trenger den.

3 Likes

Tror du misforstår hvorfor det har vært litt panikk rundt kommende emi. Det handler ikke om at den kommer når den kommer for det her vi visst lenge, men det handler om hvor langt nano har kommet i løypa når de skriker etter mer penger. Jo mere fakta på bordet og kortere til mål jo lettere er det å hente penger på et nivå som ikke gjør at vi vanlig dødlige sitter igjen med smuler.

5 Likes

Jeg er medeier i Nano, så jeg trenger også at de henter penger i en emisjon, en partneravtale eller noe.

2 Likes

Noen andre som har hørt noe om dette, eller er det bare rykter?
Fra Sidelinja på HO:
Fra Sidelinjen

I dag kl 10:08706

Word on the street vil ha det til at et biotech-fond har gitt ordre om en betydelig post. Om de får den via dark-pools eller må ta den i markedet vil avgjøre om kursen går eller ikke, men med volumet vi ser, allerede omsatt for 14 mill, synes jeg vi ser at det plukkes på den i markedet og at noen til og med front-runner ordren. Slike ting går fort i dagens chattekanaler, da er ikke ordre så diskresjonære lengre.

2 Likes

Godt mulig det er sant, men tror jeg heller vil ta politiske råd fra Trump enn å høre på rykter fra HO…

9 Likes

Hvis en på HO sier at vannet er vått, så blir jeg i tvil for å si det sånn :sweat_smile:
Det er nok noen med kunnskap og ærlighet der, men altfor mye rart også, tar ikke noe for god fisk derfra…

1 Like

Når du skriver det sånn høres det litt rart ut.

Men:

Det var på den forrige guidingen smått ukomfortabelt kort runway etter ferdig paradigme behandlet, men man kunne håpe på at selskapet kunne slå i bordet med å være skikkelig ON TRACK når de skulle hente penger.

Akkurat nå ser muligheten til å være i en så sterk posisjon når pengene skal hentes en god del svakere ut.