Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Kan noe av handelen i dag være støttekjøp fra store aksjonærer?

Jeg tenker også det - dette basert på:

• Volumet tilsier noen med stor lommebok. Ikke bare retail som kjøpte i dag.
  • Vi vet det kommer en emisjon. (De store får rabatt uansett, og de vil nok ha en høyere kurs).
  • Shortregisteret er uendret (synlig short = 0) så det var ikke en tradisjonell shortskvis.

Andre ting?

Synes også denne oppgangen var veldig merkelig slik som situasjonen er i dag. Hva grunnen var blir bare spekulasjoner jo mindre det kommer en melding fra selskapet selv.

Skal sies at det er ikke første gang nano har begynt å gå like før det kommer noe snadder…

1 Like

Enig. Noen store har behov for kurspleie, noe som ikke koster mye på dagens volum og kurs.

Hvis det kommer snadder fra selskapet snart er vel dette problematisk i forhold til de 2 innsidekjøpene?

Data kommer. om det er snadder eller ikke får man selv vurdere. Men final data for Lymrit får vi på R&D :grinning:

Mente bare at i historien så har det vist seg at nano har en tendens til å begynne ferden oppover gjerne før melding kommer. Sier ikka at det er tilfelle nå

Jeg har i min karriere innen et børsnotert selskap sett at det har blitt meldt innsidekjøp, hvor det kun har gått ganske få dager etterpå før det har kommet store nyheter uten at det har avstedkommet noen reaksjoner.

1 Like

Hva er en R&D som nano snakker om?

Research & development day ( sminke brura dagen). Får dato ila en ukes tid. Da får vi bla final mDor.

Et nytt fond? En potensiell partner?
En storeier som plukker aksjen på bunnen. Da de begynte å plukke , var det 23 kr opp til siste emikurs.
Gikk noen store poster mot slutten av dagen. Sperren på 18 000 aksjer ble slukt ganske fort. Skjermdump fra DNB.

1 Like

Ja, kan godt være. Aksjen var også kraftig oversolgt så jeg tenker heller TA er grunnen. Så masse algo-kjøp i går. Ikke unormalt når vi treffer et fib.nivå. Men OK; samme hvilken forklaringsmodell man bruker, jeg kan ikke tro dette vil vare lenger enn rangene jeg har oppgitt i TA tråden. Vi trenger noe skikkelig news i forkant av emisjonen for at jeg tror på slike bevegelser som dette, men selvfølgelig hyggelig å hente inn noe av det 6-siffrede tapet :smile:

4 Likes

image

Fint volum i pre-trade

1 Like

RT 26,8. Fortsatt ca 18% opp fra starten i går

Robotene snubler i beina på herandre. Sett på makan.

Bare Nano kan falle 10%+ på melding om at det skal holdes en R&D dag :stuck_out_tongue:

4 Likes

Volatil much? Trading frenzy de siste dagene :crazy_face:

1 Like

Var nok store forventninger etter dagen i går om at noe stort var i gjerdet. R & D dag er flott, men ikke en partneravtale. En R & D dag kan peke på at emisjonen blir metoden som blir valgt for å hente penger, men at de gjør det de kan for å få en god kurs på emisjonen. Så for alle som var realistiske i går og klare for emisjon er dette et godt tiltak som kan gjøre emisjonen lettere å bære ved å få flere med. For de som forventet partneravtale eller liknende er det en nedtur. Som jeg sa i går forventet jeg at den kunne gå til 25-27. Det over 27 tror jeg er for høye forventninger før emisjonen er gjennomført eller andre nyheter kom. R & D dagen kan hjelpe på litt.

Påan igjen, herremin godeste begynne å bli lei av emisjonspratet hakk i plata.

Tre skritt frem og ett tilbake, kursen stiger ikke 50 % på to dager…

4 Likes

Beklager. Nåsituasjonen i Nano er at de må hente penger på en eller annen måte om ikke så lenge. Forsøker å diskutere nåsituasjonen.