Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ser ut som mDOR kan dra seg godt over 24 mnd med litt flax

Hvor er denne hentet fra? Det er jo feil på x-aksen?

Slik ser det ut:

1 Like

Er det da tatt høyde for at “nye” complete responders, vil øke cr-populasjonen og dra medianen til venstre? Forskjellen på mdor for alle respondere er at denne gruppen er en lukket mengde, i og med at inkluderingen er skutt. Vi vet derfor hvor medianen er, men ikke hvilken pasient som til slutt vil havne på den posisjonen i chartet. I og med at vi vet hvem som er medianen i dag, vet vi at mdor ikke kan synke, men den kan øke.

Men for CR-gruppen - vet vi hvor stor denne gruppen er? (hvor mange som totalt per nå har CR, og om alle disse er med i CR mdor charter som foreligger? Hvis dette antallet per nå ikke er kjent , vet vi ikke hvilket “nummer i rekken” som er medianen, og inkludering av complete responders (ikke i studien, men de som utvikler seg til CR etter hvert) vil gjøre at selve median-posisjonen i chartet vil flyttes til venstre. Da kan også CR mdor reduseres, hvis disse siste CR pasientene får tilbakefall før 20,7 mnd.

Eller? Jeg bare spør :grinning:

diffish - synes det er rart at du påstår at ditt diagram har en riktigere X-akse enn InVivos. For meg ser det ut til at på hans diagram ligger mediaen på ca 20,7, på ditt ligger den på ca 24.

Mitt diagram er hentet herfra: http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/ash-slide-presentation-021218.pdf Slide 11 og 12

Edit: Og alle steder som viser grå prikk eller pil er ved de ulike målepunktene hvor pasientene får oppfølging. 3, 6,9,12,18, 24 mnd osv. Noen har også en måling på 15 mnd. mDoR havner som regel et sted mellom to målepunkter fordi det blir et vektet gjennomsnitt mellom to registreringsperioder, for CR mellom 18 og 24 mnd.

Som i all statistikk er det ikke matematikken som er vanskelig, men utvalget.

at mDoR havner et sted mellom to målepunkter fordi det blir et vektet gjennomsnitt mellom to registreringsperioder gjelder vel kun når det er snakk om beregning av en endelig mdor. I diagrammet er 12 av 21 “still in follow up” og medianen er da ikke endelig bestemt men vil - om ikke utvalget blir endret slik ah100 påpeker - være minst 24 utifra ditt diagram.

ser jo ellers at diagrammet er fra ASH 2018, dvs at det viser status for 9-10 måneder siden. Når det er såvidt lenge siden så kan jo tallet nå være endret en god del idag. Og det ah100 tar opp med cr-populasjonen kan da teoretisk endre tallet begge veier.

mDoR er en beregning etter Kaplan Meier frem til en faktisk median kan beregnes. Står masse om dette fra pre ASH 2018.

Kaplan Meier beregner sannsynlig tidspunkt for “event” basert på kjente data. (Det er her de som er nylig behandlet blir tatt hensyn til).

Å se på diagrammet å velge medianen der gir altså ikke riktig svar med mindre alle på venstre side av medianen har opplevd “event”, da er den etter hva jeg forstår endelig.

2 Likes

Tror mdor blir 6 måneder for 3FL som er refractory basert på lymrit37-01 dataen, som vil undersøkes ytterligere i paradigme studien

Ser ikke helt hva poenget med å lage suppe av så mye forskjellige pasientpopulasjoner er, da blir mdor tallet ekstra misvisende, som f.eks når mdor var 21 for arm 1 i slutten av 2016 og dette ble presentert som FL pasienter i enkelte av presentasjonene og folk gikk absolutt banans, men fordi det var 7 MZL pasienter som var samlet i den armen ble dette tallet så høyt fordi de dro opp veldig, og det kamulflerte effekten for FL pasienter. Det er uheldig synes jeg så håper det er slutt på det nå og at alt kommer frem i lyset på RnD dagen :slight_smile:

1 Like

Jonas Einarsson var enig i at det er litt tullete å børsmelde slik. Jeg også enig i og for seg.

Så de finnes her inne også :slight_smile:

2 Likes

IMO Er det ikke helt galt å melde at man skal delta på 3 konferanser. Men at Sminke grisen-mode er skrudd på i forkant av å hente inn penger - det vet vi (og det har hatt (i overkant?) negativ effekt på kursen)

1 Like

Jeg er nok litt dårlig å få fram poenget, mener ikke at det er galt å mene det selv om jeg er uenig, det har mer med hvordan man fremstår.
Som f.eks at jeg fremstår som (sett inn meninger) når jeg skrev forrige innlegg :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

Forskjellige meninger avler debatt om selskapene og temaene, det trenger vi.
Her inne er det hovedsaklig gode debatter, noe nok mange med meg setter pris på :+1:

1 Like

Det er gale når en informerer mye.

Det er gale når en informerer for lite.

Det er gale når “det faktisk ikke er noe å rapportere”.

Det er gale når forhold som ikke lar seg styre av ledelsen.

Det er gale når noen kjøper “litt” aksjer.

Det er gale når en ikke hoster opp noe magisk fra hatten.

Det er gale nå en er optimistisk.

Det er gale når en realitetsorienterer.

Rett og slett er det galt å gjøre noe som helst. Eller ikke :wink:

Sikker på at det er gale, når en gang i fremtiden selskapet blir kjøpt opp til over 20 mrd. Noen kan rett og slett ikke gjøre annet en å klage.

34 Likes
4 Likes

Mens noen tviler på Nano så ansetter de ene etter den andre…

Lurer på hvorfor det :thinking:

Glad for at noen jobber “hver dag” for at Betalutin skal komme på markedet…

Til beste for kreftpasienter, pårørende og samfunnet.

11 Likes

Likte også dette…

Frist: Snarest
Varighet: Fast

:+1:

‘The position will be a temporary employment for 24 months and further employment thereafter would need to be discussed.’

Eller ikke så fast likevel?

3 Likes

Ja ja , så diskuterer dem vel en ny avtale etter 24 mnd da …:slight_smile:

Etter 24 mnd er vel spørsmålet hvilket større biotec selskap som overtar lønningen…

1 Like

Akkurat

1 Like