Når den først brøt gjennom 45 på høyt volum, så er det nesten deterministisk at den kommer til å touche 38…
Så hadde man litt baller og ikke var forelsket, så er det mest fornuftige å selge alt nå.
Når den først brøt gjennom 45 på høyt volum, så er det nesten deterministisk at den kommer til å touche 38…
Så hadde man litt baller og ikke var forelsket, så er det mest fornuftige å selge alt nå.
Hvor får du 38,00 fra?
Er ikke så veldig komplisert:
Finner det merkelig at etter snart 4 år på børs så mener altså markedet at Nano ikke har skapt noen merverdier for aksjonærene.
Nesten som man skulle tro at den enste triggeren er endelig godkjenning av Betalutin
Nei du kan så si.
Men det er nå “markedet” på lille useriøse Oslo Børs vi snakker om.
Når det har vist seg tidligere at aksjen kan falle fra 88 til 60 på null komma null, uten grunn…ja så er nåværende senario ganske sørgelig. Begynner å få kalde føtter, selvom jeg til syvende og sist har tro på Nano.
Og der er forklaringen på fallet også, psykologi…
Shorterne kan presse prisen fra 44 til 42 på slutten av dagen ved å investere noen få titusener.
Man må kende spillereglerne for biotek … men Oslo Børs er, som @savepig nævner, i en kategori helt for sig selv og ofte langt fra den almindelig opfattelse af, hvordan markederne fungerer. Når først en aktie (og specielt biotek) går ind i en ventefase og initierer en faldende trend, da kan man som langsigtet aktionær godt vinke farvel til kursværdi i en længere periode (jeg taler som storaktionær i TRVX, der som bekendt er blevet smadret på OSE og først efter en længere periode ligger an til at vende trenden).
Jeg har et spinkelt håb om at et salg af OSE til fx NASDAQ eller EURONEXT vil give anledning til et ændret tilsyn og langt flere domme for børsmanipulation, på linie med dét man har set i Sverige alene i 2018; der er flere hundrede mennesker blevet idømt 5-6 cifrede bøder på øresalg og koordineret manipulation.
Vet ikke, har en tro på fundamentale er det kjøpsanledning. Short må kjøpe tilbake en gang de også.
Vil minne om at vi akkurat hadde en liten haug med innside-kjøp også. =]
Lavere kurs er ikke relatert til det kjente fundamentale annet enn utvanningen. Noe som representerte økt sikkerhet økonomisk i samme slengen så var i seg selv årsak til kurs-økning. Bare å puste med magen.
Det er vel aksjer på utlån som gjør det så enkelt å herje så mye med kursen.
Forhåpentligvis tilbakekallelse av utlånte aksjer frem imot EGF 18. februar
Du kunne ikke tatt deg bryet og klippe inn hele dagens handelslogg?
Så vil di nok se at jeg har tradet litt med en pott jeg har hos Nordnet…med OK hell faktisk.
Du fremstår som litt teit.
…edit: og du @Zuba…ta med siste ordre også da, hvor det jeg solgte på 44,20 ble kjøpt tilbake på 43,3x
Men man bør investere om man synes 44,2 er ille men 43,3 er topp
Tredobler beholdning da, lukter en solid 1% oppgang i det. Også er det viktig å idiot-stemple folk som påpeker at en gjør annet enn bare å kjøpe.
Forhåpentligvis tilbakekallelse av utlånte aksjer frem imot EGF 18. februar
Altså, præcis som det ikke er sket forud for alle tidligere forsamlinger? FF skal jo bare sikre flertal og det betyder ikke nødvendigvis, at samtlige udlånte aktier skal tilbagekaldes.
Som sagt…en kortsiktig tradingpott.
Må vel være lov å trade litt på siden av den lange potten ?
Merker at hestene her inne bites oftere når kursen stuper.
Lite sjarmerende trekk.
Hva ble sluttkurs?
42,82.
Vet ikke hvor bunnen ligger, men det begynner å se trist ut.