Husker det var mye seriøse regnestykker på HO i den tiden på hva som var riktig kurs
Antageligvis ingenting? De er jo kjøpt på 22 kr. Tror neppe det er av interesse å selge med 20% tap.
Normal tanke gang tilsier at det er forventet. Men det er solgt aksjer idag for 42 mill. De fleste av disse er kjøpt for mye over 22 kr. Antar at mye av dagens salg er en blanding av panikk og tvangs salg.
Føler meg på kanten til pervers når jeg gru gleder meg til resten av uken.
Det er ganske perverst mtp. at folk med belåning kommer i fare for å bli tvangssolgt. Vi vet alle OM sitter med belånt portefølje og er den største private aksjonæren. Tror ikke noen av oss vil like om han blir tvunget til å selge litt for å dekke marginkravet - enten man er tungt eller ikke så tungt inne.
Om det stemmer det som er skrevet over her så tok det 2 timer å få kapitalen på plass og det tyder vel på at noen har troa ?
Aksjen er betydelig derisket og da er det vel kurs opp vi bør forvente?
Tror ikke kursen ville gått opp om finansene ikke var på plass så nå må vi ta frem smilet og troa så blir dagene lettere.
Han hadde vel 1,3 milliarder i lån ved årsskiftet. Helt sinnssykt!
Men han har jo god og bred portefølje, selv om mange av aksjene har hatt noen tøffe måneder. Så ikke godt å si hvor mye marginer han har. Enorm belåning ihvertfall! Idar Vollvik og Einar Aas scenarioer er ikke noe å bekymre seg for tydeligvis.
Om feks OM har deltatt i emisjonen og passert flaggrensen, er dette datoen det blir meldt, eller hadde det allerede blitt meldt?
Har sittet og tenkt på nøyaktig det samme spørsmålet. Når flagger OMH? Vet ikke
Anyone?
For å oppnå 5% mangler han vel nå 716327 aksjer etter emisjonen på 20%
Dro det frem i innside-chat tidligere idag, ser ikke at det er nevnt i Spåprat.
DnB kom altså med ny analyse. Gammelt kursmål 85 kr, nytt kursmål ikke definert. I analysen kan vi lese at rekrutteringen er som forventet. Da tenker jeg at 85 kr - 20% utvanning = 68 kr er hva DnB ville sagt, dersom de ikke var tilrettelegger i emisjonen.
Ja som DNB også gir som råd er å informere markedet litt oftere. Som ved rekruttering nådd 50% og 75% feks. Alt handler jo om å være transparent så langt det lar seg være mulig og fortelle markedet og aksjonærer om små milepæler som er oppnådd. Tror de fleste biotek selskaper i Norge har forbedringspotensial akkurat på det området. Skaper jo mer tilitt og troverdighet.
Til alle shortehaterene her,
det er vel passende nå å ønske de som driver risikoinvestering med belåning dit pepperen gror også.
Under sterke reaksjoner ned fungerer de som bensin på bålet hvis det er hold i teorien om at det er tvangssalg som gjelder i dag…
Be greedy when others are fearful osv. Caset står uendret, med emisjon selv på uheldig tidspunkt finansiert på 2timer.
Vet ikke om jeg vil kalle caset helt uendret. 20% utvanning, kun 2 kvartalers ekstra drift, 32/130 pasienter innrullert. Rent klinisk ser det jo bra ut dog. Mer det finansielle og markedet som bekymrer meg mest.
Hvis man skal pirke litt i detaljene og være helt nøyaktig:
- Emisjonen launches kl 16:30
- Boka er fulltegnet 16:55
- Boka lukkes kl 19:15
Så det tok de ca 25 minutter og hente 242 mill.
Helt sikkert mange som ikke tror på Betalutin og/eller ledelsens evne til å få det tidsnok ut i markedet.
Det er dog mange som tenker som Bravo også og har god tro på at dette er gode inngangsbilletter, og slenger 240 mill i potten på 25 minutter
Nå er ikke jeg kjent med prosessen på bokbygging - men er en ting jeg lurer på rundt prisen som settes.
Når de klarer å fylle 20% emi på 25min med en pris på 22kr pr aksje. Tenker jeg at det kanskje kunne være mulig å fylle emisjonen på noe høyere kurs om de hadde tatt noe mer tid til hjelp? Eller er det rundt prosessen jeg ikke forstår? De har vel i praksis «hele kvelden» på seg til å finne kjøpere?
Skjønner tanken, men markedet er ikke helt «der» om dagen.
Når de heller ikke tok bølgen for R&D-budskapet mer enn en dag, og innrulleringen til Paradigme var på et minumum av must, da måtte de tilby en attraktiv rabatt.
Det var en stund snakk om 23 kroner en time ut i bookbuildingen, men de klarte å kjøre den ned til 22 ved close. Erfaringsmessig er det de tre til fem største tegnerne som styrer kursen, så er de «små» kun med med sitt ønskede tegningsvolum og setter kursen de er med på «åpen». De lar altså kursen bestemmes av de største takerne.
Det kjøres jo også en pre-sounding før de launcher, og det er også retningsgivende når meglerne begynner å ringe rundt.
Forhåpentligvis kommer det også en dag hvor en emisjon er etterspørselsdrevet, kanskje som følge av en partnerdeal, da får pipa en annen lyd og man kan se en kurs høyere enn marketclose. Vi får vel leve i trua
Kan vi se på mandag om noen topp50 kjøpte?
Tillit til ledelsen i NANO?
Prøver meg på en todelt avstemming for å lodde stemningen på forumet når det gjelder tillit til ledelsen i NANO i etterkant av den rettede emisjonen.
Har du fortsatt tillit til ledelsen etter den siste rettede emisjonen?
- Ja
- Nei
- Vet ikke
0 stemmegivere
Hvis ja. Vil du fortsatt ha tillit til ledelsen om de IKKE oppnår en partneravtale før de setter neste (rettede) emisjon?
- Ja
- Nei
- Vet ikke
0 stemmegivere