Smart å guide defensivt, mye bedre og heller oppdatere markedet når PARDIGME eventuelt er ferdig rekruttert før guideing.
My bad, så det nå.
Synes også å huske Bravo kommenterte Korea blant land hvor de har åpnet sites. Hyggelig å se Asia representert.
96M cash burn, hvorav 74% til development. Dersom vi antar at ca. halvparten av totalen går til klinikken, og kostnader løper til 1M per pasient, så snakker vi rundt 50 pasienter fordelt på hhv. DLBCL, Archer og Paradigme, hvor brorparten selvsagt er i sistnevnte. QED: On track.
Jeg synes det ble nevnt på slutten at 40/130 pasienter skal rekrutteres i Norge, er dette noe Nano har kommunisert?
Det fremkommer av REK-protokollen.
Og som vi ser av de siste aksjonærlistene, det er av sine egne man skal få det. DNB og FTF sammen med shorters, gjør hva de kan for å strupe kursen og samtidig ødelegge for selskapet.
Ikke at det betyr noe særlig, men jeg har i hvert fall skiftet bank.
Hva er det med denne kullsviertroen på at “shortemafiaen” har magiske fingere til å kjøre ned kursen som de vil?
Rest assured, hvis FTF hadde ment at deres handlemåte hadde svekket verdien innen den tidshorisonten de har, så hadde de agert annerledes.
“kullsviertroen”? Erfarer du ikke hva som skjer, mann? Markedet makter ikke å ta unna aksjer som er omsatt flere ganger!
Det eneste som irriterer meg med shortingen, er at det er gutta med de DESIDERT STØRSTE MUSKLENE på lille Oslo Børs som holder på med det. Shorting på f.eks NASDAQ er noe helt annet da det fins bulls med like store finansielle muskler i de markedene, og man risikerer at det ikke er bare å slenge ut 100K aksjer for å bremse en eufori.
Norge er det null risiko ved å shorte biotech.
Vi småfisker blir da flådd.
Mye usikkert der.
Vi er i en bransje som er ansett som høy risiko, i en periode hvor krakk har vært pratet høyt om i lengre tid. Norsk biotek sliter med manglende investor-vilje, noe som grafen av markedsverdi-utvikling for OSE35 Health Care kan vise tydelig.
Sissener som har gått inn i NANO, omtalte Biotek som en av bransjene han absolutt holder seg unna. Når det er utgangsposisjonen for holdning om investering, samt det er svært komplisert forskning og uoversiktlig internasjonal bransje de opererer i, så bruker nok mange investorer overhodet ikke tid på å prøve å sette seg inn materien. Finans, eiendom, olje og fiskeri virker nok tryggere og enklere og forsvare hvorfor en investerer i.
Det gir også anledning for spesialiserte investorer å gjøre det bra med tålmodighet skulle en tro.
NANO har nok også gjort seg mindre attraktiv når de ikke kommuniserte REK fadesen tydelig, og de tidlige planene om når produktet skulle nå markedet bommet grovt. Siste er ikke uhørt i biotek, ting tar tid og utvikling av medisin har selskapet selv uttalt i snitt bruker 12 år fra kliniske forsøk starter.
Er heller ikke fornøyd med hvordan shorting har påvirket siste 3 måneder hos NANO, da spesielt den økonomiske skaden det førte til i forhold til emisjon for selskapet. Men det er et ‘bingo-tek’ stempel som sverter bransjen hardere.
Norsk biotek har hatt flere oppstart-selskap i de siste årene, emisjonen til PCIB står også friskt i minnet til potensielle investorer. Vi er i en upopulær bransje, krysser fingrene for at NANO endrer den holdningen.
@soprano det er årlige kostnader som telles med i Q4, så du bør anta at det er forskyvet noe av den grunn. Tror ikke Q4 alene tok inn 50 pasienter. 50 klinikker i snitt på 3 mnd, og 0.15 rekrutteringstakt ville foreslå 22,5 pasienter til PARADIGME i Q4. Forventer ikke over 3+3 til Archer og DLBCL.
@Ringreven men også all materien vi kan beregne fra. Fint tankespill.
I motsetning til enkelte andre her så unngår jeg å uttale meg skråsikkert om noe jeg kun er rimelig sikker på. Det er opp til hver enkelt å tolke resultatene som de ønsker, men med det som er tilgjengelig av historisk info om cash burn og rekrutteringstempo så er det en relativt enkelt øvelse å komme med brukbare estimater. Jeg overlater til flinke studenter med mer tid for hånden å komme med mer presise kalkyler
Hear Hear!
Ja, det har du selvfølgelig rett i. Tross årlige kostnader er du noe mer nøktern enn meg. Jeg tror neste kvartalsrapport vil gi oss et viktig datapunkt for videre estimering av rekrutteringstakten. Enkeltheten rundt behandlingen skal ikke undervurderes, og jeg tror det vil bidra til en økt akselerasjon.
Tror jeg overtegner den rep-emien også
Den kan dobles i kurs, og jeg vil enda være misfornøyd med kursen og anbefale kjøp.
Hyggelig med blåe tall i blant, men tenker ikke på situasjonen som rally akkurat.
Sannsynligvis ned 3% i morgen da, just because Nano…
Ser inn i krystalkulen, og ser spørsmål om “hvor tegne rep-emi aksjer” osv