Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Ser flere i ledende posisjoner i bla Bayer liker og/eller kommenterer ansettelsen😀

https://www.linkedin.com/posts/lars-nieba-aa896913b_nordic-nanovector-appoints-dr-lars-nieba-activity-6638539763844550658-_dk1

Feks
https://www.linkedin.com/in/erik-merten-9b308523

13 Likes

Relevant for Nano også!

Patients are now looking for kinder, smarter treatments, and not the aggressive chemotherapies.

5 Likes

Jeg har i det siste slettet og bannet noen rene HO-troll fra nanotråden med den enkle begrunnelsen at sterke påstander om at et eller annet substansielt skal kunne underbygges.

Når så innlegget til @Teejay blir flagget for at det fremsetter veldig sterke bull påstander uten noen form for bevisføring bak seg setter det moderatorene i en utfordrende stilling om vi ikke sikter å legge oss på en lik linje.

Teejay ble kontaktet om dette og spurt om han hadde noen tanker om denne problemstillingen. Beskjeden tilbake var at det var bare å slette det innlegget.

So done.

8 Likes

Jeg tror markedene skal ned igjen når som helst nå, føles som at de lever dag for dag på tro og håp - ingenting fundamentalt.

For hver dag som går kommer det mer og mer nytt om hvordan ulike selskap sliter med å holde hodet over vannet, og det så tidlig i løpet.
Nesten ingen land har foretatt seg store nedstengninger på samme måte som Kina, noe som ser ut til å være den eneste måten å bremse spredningen på.
Hva skjer når Europa og USA begynner med massive tiltak?
Mitt tips er å stålsette seg fremover om man blir sittende, biotech lar seg rive med i begge retninger når markedene setter fart.

1 Like

Ok. . .

Kan ikke akkurat si at jeg er uenig i den tolkningen. Mars måned kan bli preget av voldsomme svingninger, i mine øyne, og særlig hvis resten av US/EU skal følge etter California/Italia og erklære unntakstilstand/stenge ned deler av samfunnet.

I helgen begynner også US å teste pasienter for viruset, så man kan forvente en voldsom eskalering i tilfeller der.

Men ting kan jo fortone seg annerledes for enkeltselskaper, så om de presterer å komme med noen gode nyheter kan det kanskje bli hyggelige stunder midt oppi alt og. Jeg ville ikke solgt alt om jeg skulle redusert beholdningen med tanke på økt volatilitet.

1 Like

Noe nytt fra styremøtet ?

2 Likes

Muligens ikke noe nytt, men det er litt omtale i forskning.no i dag av hvordan hamsterceller skal hjelpe til med å lage antistoffer som skal inngå i Betalutin:

"Cellenes jobb er å produsere menneskelige antistoffer for bioteknologiselskapet Diatec Monoclonals. Antistoffene skal legemiddelfirmaet Nordic Nanovector bruke i sin medisin mot lymfekreft.

Kreftmedisinen Betalutin inneholder et radioaktivt stoff koblet sammen med et antistoff som binder seg til mottakere på celleoverflater, spesielt til lymfekreftcellene.

Medisinen tas opp i cellen og bestråler den innenfra. Kreftcellenes DNA ødelegges av strålingen og da dør cellen. Kreftceller i nærheten blir også truffet av stråling, i en slags “kryssild-effekt”."

https://forskning.no/universitetet-i-oslo/kinesiske-hamstre-skaper-arbeidsplasser-i-legemiddelindustrien-i-norge/1640577

7 Likes

Du får ringe og spørre. Vesentlige endringer vil jo bli markedet til del, så det vil jo vise seg.

1 Like

Hva skjer med de 300 000 eller så PSUene til Bravo, etter at han sa opp/ble sagt opp?

…vel kriteriene lagt til grunn så skal de være verdt ca 0. Milestones og økning i aksjekurs er vel ikke akkurat oppfyllt.

Som @Savepig av og til sier, det er betenkelig at NANO får så lite omtale i feltet. Her eksemplifisert i en artikkel om nye behandlinger i FL: https://www.onclive.com/web-exclusives/follicular-lymphoma-moves-toward-chemo-free-regimens?p=1

Betalutin nevnes ikke i det hele tatt. Jeg finner faktisk ikke noe om betalutin eller Nordic Nanovector på siden i det hele tatt! Få av de norske gjør. Norske selskaper burde ha mer eksponering mot USA, som tross alt er et stort marked.

4 Likes

Noe av det mest bekymringsfulle i hele caset, og det virker for meg som en forklaring på hvorfor rekruttering tilsynelatende er nesten ikke-eksisterende, selv om det er en vanlig krefttype vi snakker om.

Ledelsen påstår at de har godt kontakt med KOL’s, jeg klarer ikke å ha særlig tillit til det.

Dette har jeg sagt i lang tid er ett stort problem for selskapet.
Det kan selvfølgelig hende at noen artikler hvor man skulle ønske å se noe til Betalutin i realiteten dreier seg om behandlinger i 1L og kanskje 2L, altså de mer grunnleggende behandlingene.
Men ja, savnet stort, spesielt når det gjelder hva som skal være fremtidens muligheter.

Jeg gjentar: Vekk med IR, inn med PR.

1 Like

Ja, de har nok mye å rydde opp i dessverre. Har vært i Nano siden de ble børsnotert og antall skuffelser har vært mange. Lurer på hva Roy Larsen tenker om utviklingen.

Vil dette kunne påvirke penetrering av markedet ved en evnt godkjennelse? Hjelper vel ikke med et godkjent produktet i markedet med (stor?) konkurranse hvis få bruker det.

Blir nok fort en endring på det hvis/når de får på plass partner

1 Like

Ja, det ville vært en løsning som raskt kunne endret bildet betraktelig!

Hvordan vil denne sammenligningen være blant ALLE bio-tech start-ups?

Er Nano og Betalutin med tanke på overordnet perspektiv i under, middels eller over snitt media ersponert?

Man selger vel ikke eller partner opp når det brenner på dass?

Må først slukke brannen og se hvor store skadene er.

Som om norwegian skulle overgi seg til IAG eller Ryanair når de krakker?