Ref Nieba: Jeg tenkte på Nieba himself. Var en joke, men altså, fyren kommer jo fra langt oppi Bayersystemet. At han er bittelitt biased og muligens vil foretrekke å jobbe med Bayer kan jo godt tenkes. At han har de riktige kontaktene er åpenbart.
Når man ansetter senior ansatte så er nettverket deres en del av regnestykket, det er jo en given
Finnes sterke forbindelser både mot Novartis og Bayer når man ser på ledelsen og det finnes også forbindelser til Roche og Amgen…
Styret har jo også en flott (om ikke flottere?) coctail av forbindelser til diverse BP…
Noen som vet om forbud mot shorting har blitt diskutert på OB?
Hva vil det bety for kursen om shorting ble forbudt en periode?
Om shorting blir forbudt så kan det vel ikke bety at alle shorts må dekkes samme dag liksom … kan jo potensielt sende aksje kurser flere 10-talls tusen % opp …
Må jo være nye posisjoner det er snakk om, helt absurd med tvangsinndekning
Nå som mange land forby shorting (hovedgrunnen er lavt volum), så forteller dette hvor “fucked UP” og skadelig slikt verktøy er for selskaper som Nano (både i “fredstid” og spesielt i kaotiske tider) …
Men hensynet til de store og tunge går desverre alltid foran de små og sårbare (som alt annet her i livet).
Hvor læser I at shorting evt. suspenderes i en periode på OSE?
Bare rykter, enn så lenge.
Kan vi risikerer at kursen på mandag åpner opp på 11,69 igjen? Med tanke på at økningen var i sluttauksjonen
Dersom shorting forbys, forsvinner samtidig shorternes muligheter til å låne nye aksjer for å styre kursen da det ikke er nye aksjer tilgjengelig.
Er helt umulig å si hvor kursen åpner men min hypotese er at den åpner høyere pga. hvordan USA closet. Så får vi se hva futures sier på mandag før åpning men vil tro det blir noen positive dager nå før det evt. korrigerer litt ned igjen.
Ja visst samme kjøper er like hissig til mandag, så kan det jo bli trivelig.
Men det er kanskje mange kortsiktige som ønsker å ta gevinst ved en slik kraftig oppgang? Slik at det blir en overvekt med selgere?
Kanskje et dumt spørsmål, men kan dette ha vært en form for forward kontrakt e.l?
Og hva betyr det at staten nå vil støtte norske bedrifter? Kan det være positivt for Nano?
Staten kommer ikke med redningspakke til et forskningsbasert firma som nano som nærmest er uberørt av korona.
At den overbetalte ledelsen og styret virker å ha klart å gruse kursen totalt slik at aksjonærene nå håper på en redningspakke av staten eller BP asap, før resultater foreligger, sier det meste.
Kan håpe de klarer å endre på studieoppsettet, for å få lavere krav. Det er vel et halmstrå.
Samme med anonym handel det.
Skyld på seg selv. Du har hatt mange grunner til å ta en exit fra aksjen, så å sitte her å skylde på en overbetalt ledelse etter at en pandemi er sluppet løs på verden og FØR vi vet noe om konsekvensene blir litt dumt.
Ellers er jeg enig med deg, this shit is crashing. Du bare gjør det veldig vanskelig for meg.
Noen som vet hvor de forskjellige personene i ledelsen jobber fra? Forstod at Nieba ikke kunne komme på Radium-podcasten fordi han er corona-fast.
Jeg tok exit på høyt 20-tall.
Har prøvd å framlegge synspunkter for at flere burde vurdere det samme.