Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Liker den tanken, at Folketrygdfondet plutselig kan se ut til kanskje å ta et samfunnsansvar for sine shortutlån i et selskap som utvikler en revolusjonerende behandling for lymfekreft.
Men jeg tror ikke på det.
Tvangssalg og noen TI-investorer, kanskje ?

Ehh? Hvorfor går kursen opp 47% hvis det er tvangssalg?

Det samme lurte jeg på @Ratzeputz
DA leter man virkelig godt etter baisseargumenter hvis en oppgang på 47 % forklares med tvangssalg :rofl:

Edit: Hvis jeg skal legge litt godvilje til så kan jeg forstå hvis noen mener at det var tvangsinndekning av short, men det skal jo i prinsippet være teoretisk umulig når en aksje handles på all time low. Ergo; argumentasjonen fremstår som akkurat lite meningsløs som om det skulle være et tvangssalg…

Statene opp 8 % opp nå, 5 % høyere enn da OSE stengte. God helg :sunglasses:

7 Likes

Tvangsindeknig, var ordet jeg tenkte på…

1 Like

På all-time low?
Hvem skulle be om det når posisjonen er i pengene så det holder?

Det ble vel innført forbud i dag mot short salg av italienske og spanske aksjer og det er kanskje første steget før generelt forbud. Og da er det vel noen som vil komme seg ut før det blir for dyrt for inndekning.

2 Likes

tror mer og mer at dette var en “fat finger” feil, men skal bli spennende å se!

Gled dere til mandag! (Forutsatt ikke bear news i helgen da :slight_smile: )

2 Likes

Shut down the fake news press!

Var sikkert 11.79 det skulle stå :crazy_face:

I et minutt lå det over 35 000 aksjer med matching 36,5. Deretter ble den justert ned til 26, 22, 18 og til slutt frem og tilbake noen tiører for den closet på 15,79.

Her var det noen som skulle ha aksjer, dette var ikke feilprint eller uoppmerksomhet fra en megler i 30 sekunder som ikke lot seg korrigere før matchen plutselig gikk. Jeg tror det er noe på gang, og at noen posisjonerer seg på et eller annet rykte som plutselig begynte å snurre.

11 Likes

Kursen blir vel kjørt opp av en stor fisk som har havnet på kant med lånebetingelsene sine.
Øyelegen så klart…

2 Likes

Fin mulighet for å hoppe av nedturen en periode på mandag?

Shorterne kommer vel snart med nådestøtet.

Er vel opplagt? Det lille volumet kunne fint vært plukket ila dagen eller flere dager nå på langt lavere kurser. Noen må passe på lånebetingelsene og derfor kjøre et slikt stunt i slutthandelen.

Men når haiene lukter blod…

Dyr feil i såfall, var vel ca 2 mill kr…

Dette blir sikkert flagga, så les fort.
Ny teori på kursutviklingen i går.
En små rik på TI irriterte seg over at vegar realiserte gevinst, samtidig som hun selv satt med tap, så hun ville jekke ham ned et par hakk.

Sør Korea, Italia, Spania og UK har nå forbudt eller lagt restriksjoner på short salg. Mtp. hvilke aktører som er short i Nano tenker jeg de er føre var og ser tegninga.

Kombiner dette med rally i statene i går og du har en potensielt eksplosiv cocktail for oppgang… :sunglasses:

2 Likes

BP genererer cash i gode som i dårlige tider og vil naturligvis ha en oppotunitistisk tilnærming til M&A og partneravtaler. Kan godt hende at Novartis, Bayer og/eller Roche ser sitt snitt til å banke på døra og forhandle til seg en gunstig partneravtale i disse tider. Dette betyr ikke at denne er ugunstig for Nano sett i lys av prisingen av selskapet. Vi har en spennende tid foran oss.

EDIT: Jeg tror forsåvidt det vil kunne være ekstremt gunstig med en partneravtale nå, da en eventuell partner kan bistå med markedsføring og kompetanse for å få fortgang i studiene, og i kommunikasjonen med de regulatoriske myndighetene. Dette er sårt tiltrengt i den situasjonen Nano er i nå.

4 Likes

For de som ikke har fått med seg dette innlegget til @InVivo… Nano/Betalutin er kanskje ikke kjent for så mange, men så lenge de riktige folka kjenner til dem…

På toppen av dette kjenner vi jo alle til fortellingen om Bayer og Algeta, og at Bayer fortsatt har et betydelig tilstedeværelse her i Norge (kanskje mer enn vi er komfortable med, ref Nieba).

5 Likes

Fikk ikke jeg med meg, har du quoten fra q4 transcript?