Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Men er det ikke det man ser oftere og oftere de siste årene? Rsi over 70 som mange mener betyr “overkjøpt”, ser mer ut til å bety bra momentum i aksjen og er nærmest et kjøpssignal kontra salgssignal.

3 Likes

Det er nok viktig å fokusere der en er god, som du sier for din del TA ,

eg fokuserer mer på fundament, og svingtrader etter magefølelsen :wink:

Fundment så mener eg nano er billig mot når det blir medisin og sitter derfor :wink:

Det er mye mer enn RSI @Buffet – det er når en aksje går parabolic så går TA samtidig ut vinduet fordi det er eufori og emosjoner som styrer. Det som skjer i Nano nå, kan godt være det som skjedde i PCIB foreågende uker, reprising basert på FOMO. Jeg biter ikke på det lenger, men innrømmer samtidig at jeg går glipp av noen pene kronasjer på veien pga. det. Men det handler igjen om hvilken strategi man har, og jeg vet av erfaring at slike bevegelser ikke kan vedlikeholdes over tid. Det er kjekt når det står på, men man må samtidig være varsom på når man hopper av hesten, noe jeg har vært altfor dårlig på tidligere.

@Longtrader - enig i at Nano fremdeles er billig ifht. verdien ved approval!

P.S – Sitter trygt med en betydelig long posisjon i Nano, noe som gjør det enklere å ikke stresse om man ikke er inne med 100% som før.

3 Likes

ja, viktig med en long posisjon, derfor eg har en trader konto og en long, så tabber en seg ikke :joy:

2 Likes

nano ny hod, 34

1 Like

118 000 aksjer er ikke handlet i ordreboka. Mulig deler av disse er opsjoner som lå med forfall i dag og i morgen.

Volumet @Savepig!:wink:

1 Like

Sklir av stolen, for å si det litt vulgært.

3 Likes

Om vi for en gang skyld kan holde litt på aksjene, så kan det vere at shortgribbene blir litt varme i trøya.

2 Likes

He he, kom en truseskvetter der som skulle ut med 15K aksjer som la limit 33 når bid - ask lå 33.50 mot 33.60… Livredd for at den skulle droppe tydeligvis…

2 Likes

3jp3s2

6 Likes

Seff er det det. Men poenget var at det er forskjell på hvordan disse tolkes. Når noen mener en aksje er overkjøpt så mener andre at det er bra momentum i aksjen.
Uansett så har det vært en helt sinnsyk formidabel måned i norsk-biotek. Måtte det fortsette :love_you_gesture:

gikk en del aksjer nå, er det truseskvettorne

Er nok tradere som mener den er overkjøpt…

Folketrygdfondet mangler fremdeles å få tilbakelevert 677000 aksjer som de sannsynligvis har lånt pr oppdateringen mandag. Min oppfatning av dette er at de vil forsøke på en dump igjen i begynnelsen av Januar for å komme ut av dette med ett litt mindre tap. Shorten er satt i området ca 22

2 Likes

Prøver seg på ny hod igjen, holdt seg utrolig sterk i dag!

4 Likes

Noen som har et anslag på når cohort 2 i Archer potensielt kan komme?

Kan komme anyday

Vi fikk vel data 17 sept. Da tipper jeg de allerede var i gang med rekruttering neste cohort og det går tydeligvis fort. Legger du på 3mnd for readout så ja… any time/day.

Edit: sry feil… kom melding om at de rekrutterte til neste cohort allerede i mai… så ja virkelig anyday :slight_smile:

Ganske stor spreads og hopping blant algoritmene nå, fyker opp og ned en krone på få minutters mellomrom. Konklusjon; her ligger det stor kjøpsinteresse og de er ikke redd for å printe aksjen opp!

1 Like