Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Må jo være PCI og Targo han mener (offisiell info). Hvis han vet at Nano er i samtale med BP, så er jo ikke det helt bra…

1 Like

Dette er jo ikke noe nytt.
Det er kontinuerlig dialog med BP.

Einarsson, som jeg har stor tillit til, trekker frem dette nå som noe veldig positivt akkurat nå. At det er kontinuerlig dialog med BP er mulig, men det tydelig at det er noe på gang ganske snart. Det er ikke unaturlig at BP slår til nå når flere selskaper er priset veldig lavt.

En milliardavtale kan ta deg på sengen i morgen Grisen!

Jeg tipper han har snakket med Lars, og at Bayer snart er inne i NANO.

2 Likes

Nok en sterk close med 67 000 aksjer krysset, og det 30 øre over dagens høy. Det er nok noe på gang her nå…

Opp 3,42% på en dag da OB gikk ned 1,55%.

Og - shorten ble redusert med 154.281 aksjer igår.

5 Likes

Kjøpte NANO aksjer idag slik at jeg økte beholdningen på 50%.

Tror både Targovax og Nano kan femdoblet seg seg i verdi 2020/21.

3 Likes

Jeg tipper vi skal ned og vende på 10,00 før den for alvor bryder ud; står klar til at akkumulere yderligere i så fald.

1 Like

Noen som kan se hva som er oppdatert?

ClinicalTrials.gov Identifier: NCT01796171
Recruitment Status : Recruiting

First Posted : February 21, 2013

Last Update Posted : March 16, 2020

See [Contacts and Locations](https://clinicaltrials.gov/ct2/show/

Nordic Nanovector

Collaborator:

ICON Clinical Research

Information provided by (Responsible Party):

Nordic Nanovector

11,79 igjen… Virker enda mer som 15,79 forleden var tasteleif :man_shrugging:

4 Likes

3 Likes

Overraskende at kursen holder seg i området 10-12, det er vel nå ganske naturlig å anta at det vil måtte bli en emisjon i løpet av 2-6 måneder. Må man emittere på dette nivået så blir det en voldsom utvanning dersom det skal bli noe kroner ut av det. Men mange venter kanskje på gode nyheter, samtidig har jo kursen allerede falt enormt mye.

Ble diskutert for noen dager siden. Basicly er kursen i dag ikke alt for langt over verdien av selskapet/fremskyndsbart underskudd + Cash. Så er kanskje begrenset hvor langt mer ned det kan gå?

Er vel heller ingen fare for konkurs med det første da de ikke har inntekter som påvirkes :nerd_face: (før selvsagt en evt innhenting av kapital)

2 Likes

Uten general forsamling kan de ha emisjon for maks 20%
Skal de øke dette må styret kalle inn og informere aksjonærene.
Korriger meg dersom dette ikke er korrekt

Tror dagens aksjekurs tar høyde for nettopp dette. Regner selv med 40-50% utvanning på mellom 10-15 kr som base case scenario.

Skulle de klare noe bedre enn det så tar jeg det som en ren bonus.

1 Like

De har allerede brukt emi-fullmakten de fikk på forrige GF så det kommer ingen emi uten enten GF eller EGF først…

7 Likes

Tror BP har våknet til live for fullt og er aktiv på flørtingen. Er ikke det kapitaleiere med cash gjør som best? Vente til menigheter ligger med brukken rygg for så ta frem lommeboken og håper på napp?

Det må vel finne noe forskning på dette økonomiske “fenomen”???

Når du bruker halve kvelden på å høre på Radium, bare for å oppdage du har hørt feil episode! :roll_eyes:

Merker jeg ikke får opp de nyeste episodene automatisk på Soundcloud appen, ei heller Spotify.
Virket når jeg klikket på lenken din, men ikke den episoden jeg fikk opp i browseren.

1 Like

Soundcloud er søppel!

2 Likes

Det er viktig å ta innover seg valtuaeffektene i disse tider. Det meste av lønnskostnadene til Nano er antageligvis i NOK - nøytral effekt på cash flow. Kostnadene knyttet til rekruttering er nok i stor grad knyttet til EUR, GBP og USD - negativt for cash flow. Cash burn kan (worst case) øke videre i tiden fremover. Samtidig er det slik at betingelsene i en partneravtale trolig vil forhandles i EUR og/eller USD, altså de lokale valutaene i de to største markedene til Nano. Eventuelle up-front og/eller milestone payments vil dermed kunne bli svært hyggelige gitt dagens valutakurser.

EDIT: Dette øker utfallsrommet i aksjen. Risikoen øker pga høyere cash burn i en allerede kritisk situasjon, noe som øker sannsynligheten for stor utvanning i tiden fremover. Oppsiden ved eventuelle partneravtaler og omsider oppkjøp er imidlertid større enn noen gang, og det er derfor nærliggende å tenke at selskapet jobber med å få plass avtaler.

2 Likes

En liten refleksjon rundt BP, siden jeg tror et fåtall er kjent med kjøpekraften til slike selskaper sammenlignet med sykliske bransjer.

I disse tider er det mange konkursprisinger world wide, og peers river seg i håret over at de ikke kan kline til og kjøpe opp sine konkurrenter og slå sammen sine virksomheter til de gode tidene kommer tilbake. Man har selvsagt unntak i overkontraherte marked; supplybåter, men i andre bransjer hadde det vært ekstremt innvannende.

BP drifter stort sett med gedigne overskudd år etter år, se bildet under som viser EBIT for Novartis siste 15 år i BN USD. I de dårlige årene tjener de 1.4 BN, i de beste det tredobbelte. Dette sikrer de finansielle muskler til et hvert marked, og de har åpne tilganger til kredittfasiliteter som lett gir de tilgang til å legge 10 MRD NOK på bordet i disse dager.

Det er i disse tider BP slår til, de har running revenues og få utfordringer å hanskes med, og kan snappe opp emisjonspregede bioteks mens markedet forøvrig skriker etter likviditet. Jeg blir ekstremt overrasket om vi ikke ser noen dealer for flere norske bioteks i nær fremtid i den divergerende virkeligheten som er mellom utviklerbiotechs som NANO og TRVX med svært sterke data og tilsvarende sterkt cashbehov årlig, og BP som garantert kunne tenkt seg både Betalutin og ONCOS 102 og next gen ONCOS i sine porteføljer.

Dette sier jeg uten å hausse; be prepared :fist_left:

9 Likes