Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

6 Likes

Kombinasjonen av lav aksjekurs og lav kronekurs må jo være ganske uimotståelig for BP. Vil overraske om vi ikke ser en avtale eller to den nærmeste tiden.

2 Likes

Nano har sikret seg ift valuta og har en god del av pengene sine på konto I annen valuta enn nkr…

1 Like

Einarsson nevnte i podcasten at noen (et par?) av selskapene i deres portefølje er i dialog med BP. Det ville overraske meg stort om han uttalte seg om noe slik i et selskap hvor Radforsk har styreplass - de kan ikke dele innsideinformasjon over en lav sko.

Radforsk sitter per nå i styrene til Vaccibody, Oncoinvent, Ultimovacs.

Meg bekjent har de ikke styreplass i Nano, Photocure, PCI Biotech og Targovax. I tillegg sitter de vel på eiersiden (men ikke i styret) til noen småselskaper jeg ikke kjenner så godt til, og som vel heller ikke er noterte.

Ergo må vel iallefall to av de fire selskapene over være i dialog med BP? Og er det ikke slik at Photocure og/eller PCI Biotech allerede har en partneravtale?

Merk også at Jan Egberts sitter som styreleder i både Photcure og Nano. Kan det være disse to Einarsson henviser til?

@InVivo, du har god innsikt i alle disse selskapene? Mulig du har noe å tilføye?

2 Likes

Syns du trekker det litt langt, dette var ikke noe innsideinformasjon av Einarsson. BP har nok kontroll på det meste som beveger seg innen bioteksektoren, og har nok flere pågående dialoger rundtom i verden uten at det nødvendigvis fører til noe mer (avtaler, oppkjøp osv.) Vi vet jo f.eks. at både TRVX og PCIB er i samtaler med BP, så det er jo ingen hemmelighet.

Jeg tolker utsagnet til Einarsson slik: Han er fortsatt positiv til den norske bioteksektoren, verken mer eller mindre.

2 Likes

Ja, altså… Dette er spekulativt. Har vel ikke gitt uttrykk for noe annet?

Jeg har ikke god oversikt over de andre biotechene på OB, men du svarte vel akkurat på det store spørsmålet…

1 Like

Lars Nieba sa på q4 at de forventet kontakt med BP etter interimen (fritt gjenfortalt, sjekk transcript)

Shorten ytterligere ned med 116.222 aksjer igår. Og kursen stiger, for øyeblikket opp ca 6%… :slightly_smiling_face:

1 Like

Skuffende lukkeauktion; havde sat 5.000 på spil @ 15,00 i håbet om endnu en inddækning :slight_smile:

Nordic Nanovector ASA Announces Proposed Board Change

5 Likes

Nano rigger seg for partner/bud? :blush:

På tide å pynte bruden?

1 Like

Jan H. Egberts, MD, Chairman of Nordic Nanovector’s Board of Directors, said:
“On behalf of the Board, I would like to thank Gisela for five years of service
during which she has made valuable contributions to the advancement of the
Company. I am delighted to welcome Karin, who brings extensive experience in key
areas that will be invaluable with regards to the future development of the
Company.”

Minnes at Bravo ikke fikk så mye som et lite takk. Lurer særs mye på hva som skjedde der.

Mistenker litt at Bravo kjørte samme forsvinningsnummer som utallige andre ceo har gjort nylig når de så corona i horisonten

2 Likes

Som han kapteinen på det italienske cruiseskipet som var førstemann ned taustigen da det traff skjæret :grin:

Synd vi ikke har noen myndig kystvakt som kan jage han tilbake ombord!

Vet ikke helt om det er en sånn type vi vil ha, though.

Får satse på at neste mann eller kvinne inn har staminaen som trengs.

Trodde Bravo hadde mer ryggrad enn som så, Savepig

1 Like

Blir bare spekulasjon. Men ja hadde vært gøy å vite hva som foregikk der.

Jan H. Egberts, MD, Chairman of Nordic Nanovector, commented: “The Board is very pleased to appoint Lars Nieba as Nordic Nanovector’s interim CEO. We believe that his significant operational, development and product supply expertise will be crucial as we work towards completing the PARADIGME study and prepare for the planned filing for Betalutin® with the FDA. On behalf of the Board I would like to thank Eduardo for his contribution as CEO.”