Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Here you go https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Nordic%20Nanovector&land=norway

Edit: Greit å ta med denne, The exact time for the short positions are not available, so ShortNordic makes some assumptions. If a position is reported for the date 16. July, ShortNordic assumes that the start price of the position is the closing price that day. Further, if the position is reported as 0 percent for the 18. July, we set the position’s end price to the closing price at 18. July.

4 Likes

hææ??? Kan ikke huske sist jeg så dette…

6 Likes

Bekymringsfullt… :crazy_face:

2 Likes

Flott at de har tjent noen mill i sine iherdige forsøk på shorte kreftforskning upstart til døde. Ønsker de virkelig alt godt :innocent:

3 Likes

Med såpass volum som i dag og så sterk kursøkning så fortsetter dette toget en stund til. Stiger videre i morgen denne.

Men her ser d ut som de begynte å sette short på 28?

Jeg spekulerte i at de har ligget rett under synlig lenge, og at de derfor kanskje «gjorde» seg synlig nå for å spekulere i fryktreaksjoner…
Mener å høre at FF sine 670k utlånte ble satt rundt 22.

Ikke undervurdere shortere. De fleste av oss har nok sett utallige aksjekurser bli gruset av tradingroboter på jakten etter profitt. Jeg pingla ut da jeg så 33 vakle og solgte tradingpotten.

2 Likes

Kan like gjerne slå ut motsatt hvis shorterene får panikk

2 Likes

Siste dagene kunne en lese din TA som tegna dårlig bilde, samtidig som du skrev at du solgte. Omtrent like lenge som oppgangen har vart.
Men i dag solgte du på 33?:slight_smile:
Shortere har vært hos Nano i tykt og tynt siste 3 åra og de vil være der selv når kursen er tre siffra. Lykke til.

2 Likes

Frykten for å gå glipp av gevinst er større enn frykten for et pullback hos meg. Jeg sitter helt rolig holder meg vekk fra salgsknappen, selv om noen øker shorten og RSI går i taket. Husker fortsatt høsten 2016, det kan skje igjen.

All respekt til de som klarer å treffe med salg på topper og kjøp på bunner underveis.

7 Likes

Jeg med flere gikk ut da kursen stanget opp i 30 og ble avvist. Jeg hadde da rett, kursen gikk ned, men tok feil på lengre sikt. Ikke lett å spå i biotek. Kjøpte PCIB, fikk med oppgangen og kjøpte tilbake NANO. Og nå er jeg ute igjen. Mulig jeg tar feil, det får vi se i morgen. Du er velkommen til å legge ut din TA, for den har vi tilgode å se.

Støtter meg på den. Å se PCIB sin store oppgang på relativt kort tid er en annen årsak til at jeg holder fast ved mine Nano aksjer. Nano kan fort finne på å gjøre noe tilsvarende ut av det blå om markedet bestemmer seg for det og riktig melding trigger oppgang.

2 Likes

Handler normalt med ca en måneds horisont og kjøpte «all inn» i NANO i slutten av november. Sitter rolig fordi jeg vil ha med meg hele oppgangen. Langt fra ferdig med reprisingen denne. Har ikke tro på mye til «pulback» her enda med så sterkt momentum nå, se bare på PCIB, ikke mange «hviledager» i kursoppgangen der. Og se på USA hvordan Biotek har gått der…

1 Like

Nå er det mange viktige forskjeller på oppgang i Nano og PCIB, ingen av dem tilsier at det samme ikke kan skje i Nano, men parallellen er ikke bare å dra direkte.

• PCIB har hatt en horisontal utvikling over flere år. Nano har nylig brutt ut av en langvarig nedtrend. Konsolideringen her er en brøkdel av PCIB sin.

• Det er lavere free float i PCIB enn Nano.

• PCIB fikk rally pga. AZ. Nano har ingen avtale eller potensielle avtaler som vi kjenner til.

Det siste er det viktigste. Uten noe news, er det enklere for aksjen å trades ned. Partner, Archer, BTD, anyone av disse vil gi aksjen styrken den trenger for å bulle som PCIB. Ellers tenker jeg de tekniske signalene (som WorldQuant også baserer seg på), har større sannsynlighet for å spille seg ut.

Morgendagen blir veldig spennende :smile:

7 Likes

Tenkte at det var alle de potensielle triggerne som skulle få aksjen til å lette i desember. Tenk at vi fortsatt har disse foran oss! Bare å sitte rolig i båten her.

For oss uinnvidde i NANO; hvilke triggere er det snakk om?

He he shortere som begynner å bli urolige. Gjør den synlig for å riste frem nervøse investorer i håp om at vi skal tro at noe negativt kommer.
Ikke denne gang nei :slightly_smiling_face:
Nå skal de BLØ!!!

6 Likes

De bikkjene bruker systemet for allt det er verd.

Lurer på hvor mye kartellvirksomhet og samarbeid de har mellom seg?

2 Likes

Det lukter greit av backtrading her. Å kjøre ett sett perfekte trades greier de fleste av og til, men slapp av da mann. Har du blitt ekspert på TA siden du var insider sist?

1 Like
  • Breakthrough therapy designation - kan komme når som helst
  • Archer data - kan komme når som helst
  • Prime - behandles trolig på ema-møtet i januar
  • Oppdatering rundt rekruttering i paradigme. Rart om de ikke klarer å holde guiding her med nesten 100 åpne sites - kommer nok ved Q1
  • Interim paradigme - juni/juli
  • AA mot sommeren?
  • Partnerskap utenfor Europa - kan komme anytime, men tviler på at dette trer i kraft før interim
6 Likes