Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Langt ifra, som alle oss andre. Og tradene mine er dessverre langt fra perfekte. Solgte tradingpotten i NANO for tidlig. Hvem skulle tro DNB uløser en FOMO ? Sånn er livet.

Panikk kan utløses hvis en person (shorter) plutselig opplever å stå overfor en overhengende fare ( som f.eks kursøkning i Nano ).

Den som rammes, vil som oftest løpe eller virre omkring uten mål og mening. Noen kan også skrike. Bevisstheten er innsnevret, og evnen til å motta og forstå informasjon er sterkt begrenset. Tilstanden er forbundet med hjertebank, rask pust, økt blodtrykk, skjelving og muskeluro. For andre vil den panikkslagne virke oppskaket, forvirret, redd og ute av kontroll. Noen kan hyperventilere under panikk.

:smiley::sweat_smile::rofl:

2 Likes

Det er forøvrig trist at innlegg som ikke maler rosenrødt bilde blir møtt med usaklig trakassering , mobbing og krenkelser. Det må være rom for å ha en annen mening, selv om den ikke nødvendigvis svarer til forventninger. Jeg er glad i saklige diskusjoner men setter ikke pris for klovne-emoji klistret til mine innlegg. Dette er er den korteste veien for å skremme vekk meddebatanter. Da sitter vi igjen med forumet til HO.

7 Likes

Denne aksjen er fundamental prising vs tekniske signaler som tegnes opp av de som vil ha signalene.

Men.

Dager som i dag i med volum på godt over en million kan ikke lages av kun de aktørene som vil ha kursen ned. Jeg mener de signaliserer en ekte interesse på bakgrunn av det fundamentale. Det begynner å bli begrenset med dager igjen hvor man kan sikre seg noe som får større og større sannsynlighet for å bli en skikkelig banger på Oslo Børs.

At aksjen stiger 9% på høyt volum signaliserer en sterk interesse i markedet med en sunn stigning. Hadde aksjen steget 25% i dag hadde jeg vært mer bekymret.

I morgen er det like sannsynlig med nye 10% som at den skal konsolidere.

Nordic Nanovector er rett og slett veldig lavt priset for hypen som skal komme rundt kombinasjonen med Rituximab.

Edit. Endret milliard til million.

vi får rituximab til å fungere igjen!

MRGA!

7 Likes

Man sitter alltid med aksjer i biotek som er hellige og ikke til salgs. Nettopp i tilfelle noe slikt skulle inntreffe.

1 Like

Takk for rapportering og verdifull info.

Liker at du varsler kommende hype!:wink:

Har et slagord til deg, «vi faar Rituximab til aa fungere»»!

4 Likes

Ingen vet hvilken vei haren hopper, det er riktig, men argumenter som at «tekniske signaler tegnes av de som ønsker signalene» er i beste fall naivt. TA skal være (men er ikke alltid) en objektiv vurdering av en asset, og enhver må gjøre seg opp en mening om underliggende er dyrt eller billig, basert på teknisk eller fundamentalt grunnlag. Det ene utelukker ikke det andre.

Problemet oppstår, slik jeg ser det, når tradere møter longere. Vi som er long i Nano har vært med på opp og nedturer før, og skremmes ikke av strektegninger som roper «danger Will Robinson». Samtidig så vil tradere ikke være med på nedturer og selger på «toppene», enten de er reelle eller midlertidige.

Poenget med å si det åpenbare her, er at det går an å ha to tanker i hodet på en gang, selv om man er mann. Jeg har møtt samme type kritikk og karakteristikker i Funcomtråden, og det igjen taler for at de som er long ikke snakker samme språk som de som trader.

En trader driter i om kursen er 25 eller 45. Man kjøper når man ser at aksjen er interessant teknisk. På samme måte vil en som har tro på gevinst x antall år frem i tid kjøpe på 25 eller 45 fordi vedkommende anser aksjen som billig fra et fundamentalt perspektiv.

Så hvilket perspektiv man har utgjør jo hvordan man handler. Ser man rent teknisk på Nano (og kortsiktig) så gir det ikke god r/r å kjøpe på disse nivåene, rett og slett fordi chartet er extended, vi er rett ved betydelig motstand, og selv om aksjen kan gå parabolic slik vi har sett i PCIB og PHO, så blir det ren gambling om man satser på det. Det er ikke slik man skal trade.

I motsatt fall så kan man si men tenk da Noc, om 1 år, når vi har read-out Paradigme og Archer-1 data, og DLBCL data OG potensielt BTD – tror du kursen er under 33 kr da? Svaret er jo nei, og derfor er jeg long, men jeg har også redusert under denne oppgangen fordi jeg teknisk tenker aksjen er extended. Tar jeg feil, så er jeg likevel med som nissen på lasset. Easy peasy.

Jeg synes det står respekt av folk som sier de har solgt, det er nok langt flere som trader her inne (og i andre aksjer) men som bare roper høyt når de kjøper. Chartet lyver likevel ikke, og jeg har mange ganger tenkt at de samme som roper høyt om sine kjøp er de som samtidig selger uten å si fra :wink:

Bottom line; velg et perspektiv og stå for det, men ikke rakk ned på andre som tenker annerledes – og spesielt ikke de som klarer å sjonglere begge perspektiv! :sunglasses:

9 Likes

Jeg er ikke enig i alt om det tekniske, men jeg er enig i at jeg godt kunne latt være å single ut ezunix for kritikk. Jeg antar bare at alle som høylydt føler de må proklamere salg eller kjøp har en agenda bak det.

Angående det med at tradere driter i kursen, det er vel ikke helt korrekt. Minervini ser f.eks heller på en aksje som trader over 52 week high enn under, nettopp fordi det er bedre å kjøpe en høyt priset aksje i oppgang enn en lavt priset.

Hvis man ser rent teknisk på Nano så vil den alltid være extended når den går parabolsk og man vil unngå alle oppgangen. Akkurat som i 2016,2018 mot ASH og PCIBs oppgang nå.

Fakta er at dette er developing biotechs, og de går som faen når det nærmer seg value infliction points. Nano har Archer-1 som en trigger i nær framtid og, og posisjonerer man seg ikke for den oppgangen fordi RSI sier at det er HOT så går man glipp av den.

1 Like

Akkurat. Det er her kjerna ligger. At vedkommende før 30 tallet proklamerer en sort sky i TA og på bakgrunn av det selger, og gjerne noen dager før det også tilsier det tekniske at aksjen skal ned ifølge vedkommende. Nå viser det seg plutselig at han kan bruke short økningen til sin skremsel propaganda. Synes det er legitimt at sånt blir luka ut.

1 Like

Klart alle har en agenda, man er jo farget av posisjonen man har, man selger jo fordi man tror noe skal ned, og man kjøper fordi man tror noe skal opp, what else is the point ? Men jeg opplever sjeldent folk her inne begynner å baisse fordi de har solgt. Ofte er det mer en forklaring bak salget (enten fundamentalt eller teknisk) enn meningsløs baissing som man finner på f.eks HO.

Når det gjelder Minervini så har han en fixed strategi som går ut på det du beskriver, mens jeg snakker om helt kortsiktig day-swing trading som går ut på å hente ut få % her og der. Ikke type swings som ville fanget f.eks hele oppgangen i PHO eller PCIB (begge som jeg ville solgt altfor tidlig om jeg var inne i dem, og misset 50% eller mer av potensialet).

Men det fine med å trade er nettopp det, om man misser 10% og ser den går videre kan man gå inn igjen og få med seg de neste 10%ene. Det tar ikke vekk faktum at historisk når Nano har vært extended som den er nå, så har den korrigert, og vi vet alle hvor mye (etter 2016 og 2018 toppene).

Når det gjelder Archer-1 så er det noe ingen vet når kommer. Kan komme i morgen, kan komme Q1, kan komme Q2. Om man kjøper basert på dette så er man ikke teknisk trader, da trader man moment basert på en potensiell fundamental nyhet. To forskjellige perspektiv altså.

Igjen; dette er absolutt ikke ment som baiss, og jeg er 100% inneforstått med at aksjen fint kan gå parabolic igjen. Det er risikoen man tar med å trade og ikke være long. Derfor er jeg også begge deler, og jeg sier igjen; det er MYE vanskeligere å trade enn å sitte rolig og nyte oppturene – fordelen er at man kjenner på litt mindre smerte når nedturene begynner… :sweat_smile:

5 Likes

Ingen agenda. Delte kun mine observasjoner. Har aldri shortet i mitt liv. Uansett, ingen skade skjedd. Fortsatt venner.

2 Likes

Denne gangen snakket jeg om “dark cloud cover”. Da gikk kursen ned fra 31 til 26. You’re welcome. Jeg er ferdig med å diskutere det og regner med at vi også er ferdige med dine konspirasjonsteorier.

1 Like

Jasså ja, så Korsar skriver faktisk på en bruker her også… sukk …

Det var jeg ikke klar over, men nå ble det jo klart som dagen.

Vel vel…

Det blir interessant å se utviklingen ut uken.
I en drømmeverden fortsetter momentet, men det forutsetter at volumet holder seg.
Er vel ingen tvil om at vi vil se ett forsøk på å snu sentimentet.

1 Like

Der kom skattefunn gitt.

Nordic Nanovector awarded NOK 12 million in funding from the Norwegian Research Council to advance Alpha37, a targeted alpha therapy for B-cell cancers

18.12.2019 07:00

Oslo, Norway, 18 December 2019

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that its research and development project Nanoyield has received a non-dilutive funding of NOK 12 million (USD 1.3 million) from the Norwegian Research Council (Forskningsrådet).

The Nanoyield project is aimed at optimising the production yield of Nordic Nanovector’s CD37-targeting antibody NNV003. The NNV003 antibody is the antibody component of the radioimmunoconjugate Alpha37. The project will be conducted in partnership with SINTEF Biotechnology (Trondheim, Norway), one of Europe’s largest independent research institutes.

Nordic Nanovector recently received grant funding of EUR 0.6 million from Eurostars, a Europe-wide R&D funding programme, to advance the Alpha37 programme.

Alpha37 comprises NNV003 with the alpha-particle generator lead-212 (212Pb) and is being developed in an R&D collaboration with Orano Med. Preclinical data presented at international cancer congresses during the past 12 months have shown that a single injection of Alpha37 is well-tolerated and produces a promising anti-cancer effect and subsequent improvement on survival in preclinical models of CD37-positive chronic lymphocytic leukaemia (CLL) and non-Hodgkin’s lymphoma (NHL).

Jostein Dahle, Chief Scientific Officer of Nordic Nanovector, said: “We are excited to receive this new non-dilutive grant funding from Forskningsrådet to advance the Alpha37 programme. Alpha-emitting radionuclides have demonstrated good potential for targeted cancer therapies because their high energy is limited to a few cell widths resulting in localised cytotoxicity while sparing surrounding healthy tissues. We have seen very encouraging preclinical evidence demonstrating the potential of Alpha37 to treat CLL and NHL and with our partners are advancing this exciting candidate towards clinical trials in these indications.”

26 Likes

18 mill til sammen gjør seg det. Og enda viktigere underbygger at kliniske forsøk nærmer seg jevnt og trutt

8 Likes

Roughly 18% av cashburn pr Q, ikke til å kimse av, selv om det er promiller av mcap.

1 Like

Det er aldri negativt at de får ikke utvannende midler til å utvikle Alpha37, som de håper å få i klinikk i 2021 etter det jeg her forstått.

Om 212Pb som nuklide:
The radionuclide 212Pb has important characteristics that make it an attractive payload for the treatment of leukaemias where there is no substantial tumour mass and tumour cells are in close proximity to healthy tissues. These properties are based on the decay chain of 212Pb with the emission of very short range alpha particles, thereby offering the potential to create innovative therapies with highly localized targeting and tumour cell killing with improved tolerability.

Om samarbeidet:
Nordic Nanovector has the option to license any resulting ARCs for further development and AREVA Med has the option to license the use of CD37-targeting antibodies for its own purposes.

Chronic Lymphocytic Leukemia:
Chronic lymphocytic leukemia (CLL) is a type of cancer that affects the blood and bone marrow. Bone marrow is a soft, spongy substance within bones that produces blood cells. CLL is the result of various genetic CD37 is expressed at high levels by most B-cell malignancies,
across a wide range of maturational stages [35-37].

Om rasjonalet
High CD37 expression is observed in CLL, Burkitt lymphoma, mantle cell lymphoma, follicular lymphoma and small lymphocytic lymphoma (SLL) [38-41]. Importantly, CD37 expression on CLL cells is higher than on normal peripheral B lymphocytes. CLL
cell samples have shown greater expression of CD37 mRNA than CD20 mRNA
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1517/14712598.2014.890182?journalCode=iebt20

Det er kanskje på tide å spørre Bravo om hvordan lisensavtale ser ut ift betaling av royaltees og eventuelle milepæler?

2 Likes

Tilsvarer vel ca 818 000 emisjonsaksjer på 22 kr, så en viss betydning har det jo :blush: