Noen som har oversikt over hvor mye forskningsrådet har gitt til andre aktører tidligere? Er summen til nano betydlig eller ubetydlig for forskningsrådet?
Standard sum for BIA-midler, og dette er vel i samme gata.
4 dager senere, rundt lunchtider mandag:
Rene meme-motoren denne tråden her.
Hvem blunker først, longgutta eller Worldquant?
Worldquant leder foreløpig godt i dag, som har evnet å selge ned kursen fra 34.94 til 31.68 på 45 minutter.
Det vet du ingenting om.
Det kan like gjerne være aktører som har vært med på 50+% oppgang som tenker at de er fornøyde.
Og de pleier å selge ned aksjen 8 % på 30 minutter fordi de skal ut?
Såpass vet jeg at det IKKE er tilfelle.
Om det er noen litt større tradere. Er vel ikke aggressivt utsalg rart?
Kan jo håpe på å dumpe hardt nok til at andre tar over stafettpinnen.
Så de kan komme inn lavere igjen senere.
Tenk heller at det er positivt at det er kjøpere på så store volum her oppe etter en såpass stor oppgang.
At noen vil shorte den nå er forståelig, men kanskje de skulle ventet til volumet hadde avtatt i oppgangen først.
Tror du må kunne dokumentere at det er “de” som selger den ned i dag.
Bare positivt at NANO tar et pust i bakken på nivåene her syntes jeg. Får vi satt noen solide bunner og gjerne en test av støtten på 30 så får vi en mer positiv bekreftelse på en solid trendendring og at ikke vi faller igjennom. Gjerne en ny dobbelbunn på 30 hadde vært noe
Tradere ønsker vel også størst mulig gevinster på sine posisjoner og ikke miste gode prosenter fordi de kjører den steinhardt ut uten å prøve seg på å selge via VWAP?
Jeg har ikke noe belegg for å garantere at Worldquant styrer kursen nå, men tradere jeg kjenner og som også tidligere har vært tema for min egen del, ønsker ikke å miste 5 % av kursen de kunne fått gjennom å opptre som en aggressiv shortselger. VWAP er mye bedre enn en 30 sekunders pump er du ute etter best mulig gevinst.
At noen tradere ønsker aksjen ned 10 % etter at de har solgt er selvsagt, det er vel derfor de trader, men de gir jo ikke f… i hva gevinsten blir ved exit likefullt.
Hvor mange dobbelbunner går det an å sette? Føler at Nano har satt mange iallfall…
Kjekt å ha tradere inne i aksjen, litt mer spennende å se volum og bevegelser
Er det ikke akkurat sånn det pleier å være🤗 Tre skritt frem og to tilbake…helt mot normalt.
Melding om funding på 12 mill var visst ned 6% verdig ifølge markedet.
Shorten vant dessverre
ja, men dagen er nå ikke over.
klarer ikke slå shorterene etter den oppgangen vi har bak oss. Nå er det ned å få fotfeste igjen
jaja, ikke helt til 23 håper eg