Hvorfor skulle det ikke være ekte?
Slutt med de dustekommentarene, og henvend deg direkte til Egberts selv dersom det er noe du tviler på/ lurer på. Men spar resten av oss for dine spekulasjoner rundt andres kommunikasjon.
Hvorfor skulle det ikke være ekte?
Slutt med de dustekommentarene, og henvend deg direkte til Egberts selv dersom det er noe du tviler på/ lurer på. Men spar resten av oss for dine spekulasjoner rundt andres kommunikasjon.
Kanskje det feires?
Antar 14-dagers stilleperiode for finansielle og operasjonelle kommentarer fortsatt gjelder, så hvordan er stemningen her iforhold til info på fredagen?
Snøffelen har en del innlegg fra januar - der han ser utskifting av personell i en strategisk sammenheng. Den er veldig interessant - og skulle gjerne hørt hans kommentar tilknyttet siste utskifting. Harmonerer det - er bakgrunnen til siste ansettelse i tråd med den antatte strategien - som vi håper styrker selskapets posisjon vedr. forhandlinger med en partner - fremfor å måtte gjennomføre en emisjon - i dette markedet. Hører gjerne fra Merlin også.
Når du opprettet profil, og skulle skrive i feltet for “kallenavn”
Slo du i tastaturet?
Kursen har vært under 10 kroner, men er nå på vei opp. Det som forundrer meg er at ingen innsidere handler aksjer på disse nivåene. Jeg kan ikke forstå annet enn at de sitter på informasjon som gjør at det ikke er mulig å handle nå. Det kan være p.g.a dialog med FDA, eller partneravtale/oppkjøp med BP.
Andre synspunkter?
Sitter med de samme tankene som deg rundt det…
Men RHL har ihv kjøpt 2 uker på rad gjennom sitt Sciencons AS… 5000 + 3000…
Men er han insider lenger da ?
Fortsatt opererer selskapet med en disclaimer på forsiden om at de ikke er berørt av viruset i sin medisinske utvikling. så en extensive update kan definitivt omhandle positive avklaringer rundt FDA og antall pasienter påkrevd for å fullføre Paradigme.
Dette var også et tema Nieba adresserte under Q4-callen, de lar nok ikke den ballen ligge død.
Nei, det er han ikke…
…og derfor kan han kjøpe… så virker som han som (kanskje) kjenner teknologien best og skjønner det medisinske som kommer fram fra diverse poster/abstracts synes det er billig nå…
Et annet synspunkt er at de kanskje er bekymret? Og at det er derfor de slutter og ikke kjøper aksjer?
Insideinfo er en mulighet.
Jeg er generelt avventende til markedet for tiden og tenker andre amatører også er det. Jeg hadde derfor ikke kjøpt om jeg satt på x antall PSUer og opsjoner. Det er jo risikofritt å innløse når resultater foreligger. Hvorfor da kjøpe i et bearmarket?
Langt fra alle enige om det.
Hadde heller ikke kjøpt om jeg hadde «gratis» aksjer som bare ventet på meg.
Nå blir det litt feil å sammenligne Nano med DNB eller andre på den listen i artikkelen, det man bør se på er om andre insidere kjøper i samme sektor, såvidt meg bekjent har de ikke gjort det i de andre biotechene heller?
Videre står det i artikkelen:
Slike kjøp omtales gjerne som støttekjøp, der innsiderne støtter kursen når investorene selger i full fart og viser aksjemarkedet at de har troen på aksjen ved å legge egne penger i potten.
Linløkken i Investtech vil ikke kalle det som støttekjøp.
– De kjøper ikke for å gi et signal om at det er billig. De ønsker å tjene penger. De ser at kursen er lav og når de kjøpte så trodde de at den skulle stige.
– Ledere, styremedlemmer og andre innsidere har spesielt god kunnskap om egen bedrift. De kjenner markedet, organisasjonen og økonomien. De kjenner til mulighetene fremover og kanskje ser det at noe ikke påvirker bedriften like mye som markedet mener. Så da er det gunstig å kjøpe aksjer.
Så, enten sitter ledelsen på inside info som gjør at de ikke kan handle, eller de tenker som meg og er risikoaverse, eller de tror de kan få Nano billigere ved et senere tidspunkt
Altså… disse opsjonsordningene/psu-ordningene er jo til fordi i slike selskap og i den fasen norske biotek er nå, så vil ledelsen store deler av året sitte med informasjon som gjør at de ikke kan handle i markedet… og for at de skal kunne ta del i den verdiskapingen de gjør, samt å gi ekstra incentiv for å skape gode aksjonærverdier, så er slike ordninger til… det er en stor del av dynamikken til start-up biotek at det ikke kan bli så mye innsidekjøp og/eller salg. Jeg synes ikke det er rart vi ikke ser innsidehandling nå… det er også etter mitt syn åpenbart at det er noe som foregår mtp bravo, rojkjaer og egberts mailsvar til kaei…
Får håpe en Egbert shortly er kortere enn en Costa shortly
Regner med at det kommer sammen med Annual Report på fredag.
Innsidekjøp pga lav kurs har vell vært etterspurt siden lavt 40-tall. Hvor lenge skal de ruge på all denne inside informasjon som gjør at de ikke kan handle når de har så lyst