Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Grunnleggende sett er jeg fremdeles aksjonær i NANO med samme antall aksjer som jeg har hatt i veldig lange tider, med en svigerfar som har en tilstand av stabil follikulært lymfom etter behandling med rituximab for ti år siden.

Så absolutt det eneste jeg har interesse av er at dette blir medisin.

8 Likes

Ble litt nysgjerrig på sykdomstillstanden i litt mer detalj (om jeg får lov til å spørre).

Siden siste dose Rituximab, CR, SD med fraksjoner av kreftseller (Utrykk for CD 20) ?

Men skjønner godt at du ikke vil svare. Er jo veldig personlig selv om dette er et anonymt forum…

Så lenge han ikke er ufin, farer med løgn eller prøver å overbevise noen om at de er idioter om de ikke tenker som han selv så må moderator få delta på lik linje med alle andre.

Hvis han trakker utenfor så flagg ham på lik linje med hvordan vi flagger andre så blir han moderert av en annen moderator.

3 Likes

Savepig er gull, men han er litt lei om dagen :sweat_smile:
Verre er det vel ikke.

1 Like

Må innrømme jeg har ikke nilest epikriser, men han gikk liksom runde på runde med cellegift uten at noenting hjalp, så fikk han til slutt rituximab inn i behandlingen og da stabiliserte seg omtrent med en gang og ikke blusset opp siden.

3 Likes

Farmor fikk konstatert DLBCL i 2016. Stråling og cellegift over to uker, etterbehandling med steroider og ymse. Hun er 80+ og i god form.

Bare som et lite tillegg, småprat og det der.

1 Like

Oppløftende at vi ikke har fått noen melding enda. Har ikke akkurat god erfaring med meldingene som kommer etter stengning.

Noen forventninger til morgendagen?

Jeg håper på en skikkelig redegjørelse på hva som skjedde rundt avgangene til ceo og cmo. Hva gikk galt, hvilke tiltak er gjort og hva ønsker man å oppnå.

Og alle fall at vi sitter igjen med flere svar enn spørsmål.

1 Like

Det kan jeg nesten garantere deg at du ikke får noe svar på. Selskaper kommenterer sjeldent på slike ting.

2 Likes

Det går vel an å si noe uten å gå inn på personer.

Hvis de ønsker å gjenvinne tilliten til markedet så må de gi noen svar.

Kan virke som at noen her har forventninger til skal holdes en presentasjon i morgen. Men det er kun snakk om en offentliggjøring av årsrapporten for 2019 (sendt som vedlegg til en børsmelding og samtidig lagt ut på hjemmesiden).

Enig med Kmsteen - kan aldri tenke meg at de der kommenterer noe mer rundt avgangene til ceo og cmo.

Sant, men man får vel gjerne de siste oppdaterte tallene som hvor mange som er innrullert i Paradigme.

Nei, det blir vel neppe en presentasjon. Men det skal jo lages en årsberetning og skulle mene at avgangene er en ganske vesentlig del av, og en konsekvens av, det som skjedde i 2019

Tror det beste man kan håpe på i morgen er å kunne lese litt mellom linjene hva de selv mener har vært utfordringen i 2019.
CEO og/eller styres formann har vanligvis personlige innlegg som beskriver selskapets prestasjoner og utfordringer.
Utifra det bør vi kunne forstå hvorfor de to kanskje viktigste stillingene i selskapet for tiden er midlertidige ansettelser.

2 Likes

Vi vet jo at selskapet siden q4-rapporteringen har revurdert strategien og ser på muligheter for gjøre protokollendringer i paradigme. Konkret hva utfallet blir vet vi ikke noe om, men om noe er vedatt/avklart så er det naturlig at dette meldes sammen med årsberetningen i morgen.

Ser ellers at Patrik Ling i DnB har kommet med en ny Nano-analyse med tittel “Risks related to Covid-19”. Til tross for at han lister opp økt risiko både med pasientrekruttering, logistikken for å få fram medisinen og fundingen i markedet, så opprettholder han både sin kjøpsanbefaling og kursmålet på 36 kroner.

“BUY and NOK36 target price reiterated, based on our view that the results seen from the Betalutin trials in the past have been strong (on both ORR and DoR). At the same time the drug is a convenient one-time treatment and has a very benign side-effect profile.”

2 Likes

Jeg har en betydelig andel aksjer i nano, og håper alt går veien. Men Ling hadde ikke truffet havet om han hoppet overbord fra et skip - så legger liten vekt på det som kommer der😂

11 Likes

Det bør vel som navnet andre steder, kanskje kunne eksistere muligheter her?

« – Grunnen til at vi gjør dette, er at gründer- og oppstartsmiljøet er så viktig. Det handler om nye arbeidsplasser og gode ideer. I den kritiske situasjonen vi er i, må vi holde på dette, så vi har et levende miljø når coronakrisen er over, sier hun til avisen.

I pakken har regjeringen lagt inn 2,5 milliarder kroner i tilskudd til unge vekstbedrifter og økt rammen for innovasjonslån med 1,6 milliarder kroner, til 3 milliarder. Tiltaket er rettet mot små og mellomstore bedrifter som har utviklingsprosjekter for å skape ny aktivitet og unngå permitteringer.

Regjeringen ønsker også å sette av 300 millioner kroner i et rentestøttefond, 50 millioner kroner til private innovasjonsmiljøer som ikke støttes av Selskapet for industrivekst (Siva), 250 millioner til næringsrettet forskning og øke investeringskapitalen i Investinor med 1 milliard.

1 Like

Rart ikke årsrapporten er sendt ut . Kl er 07.30