Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det er fortsatt en mulighet å komme seg inn. Ønsker bare å kommentere « Penger man ikke har råd til å tape skal man ikke ha på børsen» som nå faller på sin urimelighet, det er helt andre parametre i spill her nå. I en normal situasjon ja, dette er alt annet en en normal situasjon. Penger som er forventet inn fra salg av eiendom, penger inn forventet fra Bonus. Avskrivning på aksjer som er låst da man har driti seg ut på aksje sparekonto. Potensialet til å måtte gå ned i lønn. It’s more to it en å ikke kunne tape investeringen :wink: Alt dette kan bli en realitet.

1 Like

Jeg hoppet av noen lodd i dag (33%)… Ene og alene for jeg er skeptisk til Nano på kort sikt (fredag).

Vedder på at det kommer noe om utsettelse som markedet vil reagere negativt på… Dog brenner jeg meg kraftig på Archer, men det får jeg bare godta…

Vil være ekstremt overasket om Nano offentliggjør Archer data nå og ikke som et samlet data pakke (Archer og Interim approved) i et ledd av EMI når markedet er litt mer rolig… Blir som å bruke opp kruttet før slaget virkelig skal begynne…

2 Likes

Hvor det ble av Lisa …

3 Likes

Interessant, takk:)

Og hun fikk lissom sparken? :stuck_out_tongue:

Det bør vel ikke lenger være tvil om at hun valgte å gå. Dette var ikke en ønsket endring for NANO sin del.

2 Likes

De fleste som går frivillig får lov til å finne seg en ny jobb før de offisielt fratrer.
Ingen grunn til at ikke Lisa skulle få god pleie av styret frem til hun fant seg noe annet.

Jeg vil gjenta det ja påpekte rundt Q4 og når Bravo forsvant kvelden før:
Hvis NANO hadde flere negative ting på gang da, som eksempelvis å melde forsinkelse på Paradigme og Archer, så hadde de gjort det da, og latt det være linket til hvorfor Bravo gikk.

En ny CEO sitter ikke i to mnd før de river av enda en bit av plasteret. Jeg skjønner at mange er nervøse om dagen når man ser aksjekurs 13 kroner, men jeg tror ikke styret hadde latt muligheten gå fra seg når de kunne lagt all skyld på Bravo ved hans brå avgang.

Som alle har sett i videoen med byråkraten; «kan du skylde på noen andre, så gjør det. Hvis ikke, stakkars deg»

3 Likes

Har faktisk også solgt noe, ca 30% av beholdningen.
Delvis på grunn av at den vel fort kan synke igjen, og i tillegg trenger jeg cash til restskatt og en stor verkstedregning.
Meget kjedelig å selge noe nå, men frykten min er at markedene generelt får kjørt seg hardt framover, da også biotek og Nano.
Skulle det ikke skje, så jubler jeg likevel, men med en del mindre aksjer.

3 Likes

Kan se ut som det bare er jeg og shorterne som handler aksjer om dagen. Alle utraderes på all time low. Trist :pensive:

Tar vi begge feil? Shorterne har hatt rett lenge…Når de dekker inn her tyder vel det på at de forventer at vi er på bunnen.

Kan jo minne om at grunder Roy Larsen også synes han har for lite aksjer i NANO om dagen og kjøper jevnt og trutt. Sikkert ikke noe å bry seg om, kommer nok en 50 % emisjon på 7 kroner snart :smirk:

4 Likes

Denne forsvinningen av Lisa minner litt om da Adriana forsvant i Sopranos. Ingen move out party eller “siste farvel til venner”, hun var bare plutselig borte

4 Likes

Lisa: I look forward to helping the Company realize its vision of driving the lead program toward approval and transforming the treatment paradigm for virus-associated cancers."

Skal bli morro å se hvor mye hun klarer å forsinke paradigme hos Viracta :poop:

3 Likes

Ja det er voldsomme summer du.

1 Like

Jeg kan forsikre deg @TheObserver om at du ikke er den eneste som kjøper aksjer om dagen. Alle aksjer i alle selskaper som selges, kjøpes jo av noen. Personlig har jeg ikke bare kjøpt i NANO, men i mange selskaper, og mye på de mest røde dagene når panikken herjer. Veldig mange aksjer var og er grisebillig. Jeg har på det meste mer enn doble pengene mine på få dager. Men dog ikke i NANO :sweat_smile:

Jeg har respekt for at folk må selge fordi de trenger kapital. Da burde det være “That’s it”. Det blir liksom litt hult når enkelte samtidig trekker inn tenkte fundamentale faktorer i behovet for å rettferdiggjøre sin avgjørelse ovenfor seg selv og andre. I mange tilfeller selges det kanskje ikke for at de trenger cash akkurat nå, men for å redde stumpene av det som er igjen av investeringen, da de er vettskremte og sitter med “end of the world” tanker. Jeg mener risk/reward aldri har vært bedre. Det er nå man bør kjøpe ikke selge.

Det er kanskje helst de som selger som skriver på forumet i disse dager. Ingenting er verre enn å se aksjen stikke av når de selv solgte på tidenes laveste kurs, mest på grunn av frykt.

Det beste rådet jeg kan gi i disse tider er at DU MÅ TENKE SELV. Man må enkelt og greit distansere seg fra hysteriet og propagandaen som spres daglig i media. Å tro at man ikke blir påvirket av all negativiteten som spres er bare tull. Det er et utall mennesker som nå søker sine “15 minutes of fame”. Deres eneste agenda er å skremme vettet av folk. Desto mer negative skremselsscenarioer de presenterer, desto større oppmerksomhet. Folk påvirkes og handler irrasjonelt og tar beslutninger de normalt ikke ville gjort, særlig når det dreier seg om penger.

Å selge Nano på disse nivåene er noe jeg ikke vurderer i det hele tatt, selv om jeg ikke kan benekte at det kan komme forsinkelser, heller ikke utelukke en ny ATL dipp. Jeg velger heller å sette søkelyset på det positive når usikkerheten rår som verst. Aksjekursen er jo ikke synonymt med den fundamentale situasjonen i selskapet, som mange ser ut til å tro.

23 Likes

Nei, det er ikke voldsomme summer, men er det noen vits å bruke 100 000 kroner på noe som er på vei til å bli 0,-?

@Daywalker, det er godt å lese ditt innlegg og hvordan du vurderer når man skal handle og når man skal selge. Jeg har mye mer tro på å være kontrær enn ordinær, og unngå å la seg rive med av flokkmentalitet.
Aksjemarkedet er vel det eneste stedet hvor folk elsker å handle når det er overpriset, og løper avgårde med “halen mellom beina” når det er på 70 % discount.

10 Likes

Det handler vel mer om den strategisk sorten…

Jeg tror at vi er i en “dead cat bounce” i HELE markedet nå… Det handler vel mer om risk off periode. Men ved gode omtale på fredag så kan jo alt endre seg… Risk on risk off…

Folk må ta sine personlig grep. Thats it…

#Ja det er voldsomme summer du.#

Det er ikke det det handler om Savepig. RHL sitter med mye i NANO gjennom Sciencons, og privat. Det at han i det hele tatt kjøper er et godt signal, uansett sum.
Du som moderator burde holde deg for god til å holde på slik du gjør. Min mening.

18 Likes

Enig. Sarkasmen smakte ikke. 100.000 kroner er mye for mange og lite for noen. Larsen har jo flere steder å putten pengen sine, at han velger å kjøpe NANO ser jeg på som utelukkende positivt.

14 Likes

Noen som vet hvordan morgendagens presentasjon vil foregå? Kun med webcast eller?

Jeg vil faktisk snu helt om på det:

Det jeg alltid oppmuntrer til er at folk er konkrete og faktabevisste og oppgir data og kilde når de legger ut stoff de mener er bullish.

For det jeg prøver å si her er at det kan aldri egentlig vris til noe negativt at noen kjøper i et selskap. Men når tallene er så små som her, så blir det veldig nedtur for de som ettergår det og finner ut at det dreier seg om kjøp som utgjør så godt som ingenting av den totale innsatsen Larsen sitter med fra før. Så da blir det plutselig smått negativt likevel.

Hadde Theobserver sagt konkrete tall fra starten av hadde det vært mye bedre for kvaliteten på tråden.

Edit:
Så ja, jeg kunne nok godt vært hakket mindre passivaggressiv akkurat i den posten, men så har også TO vært litt bisk i det siste selv.

1 Like

Nå er det to dager siden det ble postet at Roy Larsen hadde kjøpt hhv 5000 og 3000 aksjer. De som leser denne tråden hopper ikke inn i siste innlegg og overser de som ligger foran. Slik er i TI bygd; man leser fra der man sist slapp.

Dette var et poeng uten mening da 99 % av de som leser tråden viste at det var snakk om kjøp av 8000 aksjer på to uker.

7 Likes

«… smått negativt allikevel…?»

Du farges i overkant mye av din grunnleggende negativitet om dagen Save.

Ikke at jeg ikke kan forstå det, men skal du fungere som moderator så er vel det litt spesielt?

10 Likes