Når krybben er tom bites hestene.
De er trege med å oppdatere selskapspresentasjonen. Her kommer det nok mer utover uken, eventuelt på presentasjonen på fredag.
Kjøp billig og sell dyrt.
Ser forferdelig enkelt ut men kan være et rent helvete å etterleve.
Kjenner godt igjen panikken som gjør at en selger billig og kjøper dyrt.
Et kursfall starter ofte med at en nekter å selge. Når kursfallet bare fortsetter så vil de fleste “sprekke” til slutt.
Dette parret med at en sitter på en vinner som snart klinker til…
Gjenkjennelig for de fleste skulle en tro.
Så takk for at du satte ord på dette temaet.
Selv er jeg langsiktig og nekter å selge og blir med over toppene og ned i jammerdalene og skal ha med meg en “algeta” før jeg legger om stilen , koste hva det vil.
Men dersom en legger om stilen så må en selge når alt går bra og debatten går på snart 4 sifret kurs og kjøpe når alt ligger gruset og “ingen” vil ta i søppelet.
MAO ikke noe enkel sak å måtte forandre " personlighet" på området.
Gjør det enkelt: Tegn to streker i grafen:
PS: Dette er hvis man har 100% trua på at dette går bra til slutt. Om man ikke har det anbefaler jeg heller trading enn å bli med til siste slutt.
Andre enn meg som er spent til presentasjonen på fredag?
Får vi høre hele sannheten? Full status? Eller tror dere at de holder korta fortsatt tett til kroppen?
@Martins Hvor var du da jeg trengte den grafen og de to strekene som mest. 
(Ikke sikker på om emoji’en ler eller gråter, passer godt for undertegnedes sinnstilstand)
Litt. Vet jo aldri hva som kommer.
Men det jeg forventer er at de kommer med ny guiding. Tipper alt sklir med 6 mnd
De må rydde opp i kommunikasjonen rundt Archer. Forventer at de gjør dette på fredag.
Alt tilsier at de vil ha rekruttert total 6-9 når safety i 2c meldes mot slutten av 1H20. Malene har tidlgiere bekreftet at safety for 3 pasienter meldes mot slutten 1H, men jeg håper inderlig at de har rekruttert 6. En utsettelse av Archer ifht guiding burde ikke komme som en bombe på markedet.
Så du forventer at interimavlesning kommer ved nyttår 2020 / 2021, og ikke til sommeren som Lars Nieba sa for noen uker siden?
(Siden du skriver at du tipper at alt sklir med 6 mnd, så er vel det inkludert alt NANO har på gang?)
Beklager, ikke interim. Men den vet jo vi er i boks
Altså, hvis interim skjer på 50 pasienter, så er det ikke noen grunn til at denne sklir… Men det blir nok urfordrende å øke rekrutteringen betydelig grunnet Covid-19. Isåfall har de jo ikke sjans å oppnå enrollment completed i Paradigme innen 2H20. Her må vi krysse fingrene for protokollendringer eller AA.
Og det er et viktig poeng, fordi for et par uker siden sa CEO at man kan forvente at BP gjør henvendelser basert på interim.
Jeg følte et behov for å få frem dette fordi nå ser det ut til at de fleste kun ser mørke skyer på himmelen, og det mener jeg blir for depressivt, selv om det er veldig typisk når markedet går en imot og panikken overtar fremfor rasjonale.
Det er kanskje her den “Extensive update’n” fra styreleder kommer inn i bildet 
Det er vel ikke så stort behov for en extensive update for å fortelle at pågående studier som Paradigme og Archer skyves 3 - 6 månder. Det var ikke mange linjene sist gang de flyttet på tidslinjen i alle fall, så satser på positivt krutt i den kommende updaten.
Rent makromessig vil jeg understreke budskapet fra Bullard i dag. Det ER håp i sikte, sitt gjennom!
KOMMENTAR: FORVENTER KRAFTIG FALL PÅ KORT SIKT, DERETTER STERK INNHENTING -BULLARD
Oslo (TDN Direkt): Lederen for Federal Reserve Bank of St. Louis, James Bullard, forventer at den amerikanske økonomien vil falle kraftig på kort sikt, men deretter hente seg sterkt inn igjen.
Det uttalte han i et intervju med CNBC onsdag.
Bullard vakte oppsikt tidligere denne uken da kan uttalte at arbeidsledigheten i USA kunne stige til 30 prosent, noe som er høyere enn under den store depresjonen på 1930-tallet.
Han tonet imidlertid ned uttalelsen noe på onsdag og sa at selv om skadene på økonomien på kort sikt vil være betydelige, er det i stor grad en bevisst nedgang på grunn av myndighetstiltakene for å bekjempe koronapandemien og at disse tiltakene raskt vil bli trukket tilbake.
“Det er et spesielt kvartal, og når viruset en gang forsvinner, og hvis vi spiller kortene våre riktig og holder alt intakt, så vil alle gå tilbake til jobb og alt vil være i orden”, uttalte Bullard.
Han la til at når den kortsiktige skaden er over, kan den amerikanske økonomien oppleve et “boomkvartal” med sterk produksjon takket være “oppsamlet etterspørsel” etter perioden med lav aktivitet.
Han fortsetter å tro at arbeidsledigheten vil øke betydelig på kort sikt, men at den da vil falle tilbake til det siste trendnivået, som har vært det laveste på rundt 50 år.
Veldig viktig å få frem at det er lys i tunnelen 
Ny Radium podcast ute:
Noe interessant?
Det er nok mange her på TI som observerer men ikke er aktiv i chatten. Jeg har bare skummet den siste dagen men ser at dette ble kommentert tidligere i chatten. Det er flere her inne som kan bekrefte min reise, men jeg må, eller vi kan si, bør sikre likviditeten. Det veier tyngre en reisen jeg trodde jeg skulle være med på. Hadde likviditeten vært motsatt hadde jeg heller kjøpt meg forsiktig opp. Når man havner i en slik situasjon er det også litt følelser i spill, man har behov for å dele. Jeg har fortsatt troen på at dette kan gå bra, men kanskje ikke for meg. Vi får se om jeg kommer meg inn igjen. Du skal være tøff for å selge, sett i lys av at jeg gikk inn før NANO ble notert. Jeg tror flere her ser poenget mitt men kanskje ikke alle. Jeg ønsker dere alle selvsagt lykke til. At jeg melder at jeg har solgt meg ut er ikke basert på det fundamentale. Kun en indre kamp om hva som er riktig for meg og mine nå.
Håper alt ordner seg. Fikk selv permittering i dag på ubestemt tid og ser for meg at mange vil slite med det samme i tiden fremover.
Absolutt ikke feil å måtte selge unna for å ha cash til strammere tider
Penger man ikke har råd til å tape skal man ikke ha på børsen, uansett hvor kjipt tap man må svelge og realisere for å få de ut. (Noe skattefradrag kan man jo heldigvis få.)
Og nå kjenner du jo uansett caset, så hvis den forløsende meldingen plutselig kommer har du en sjanse til å slenge deg på igjen og ta igjen litt av tapet!
Tapet er ikke viktig, men å tilgjengelig cash.