Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Alt annet hadde jo vært uansvarlig, de kan og vil fortsatt stå overfor utfordringer som alle andre.

Men det er ikke til å stikke under en stol at de siste tre ukene har folk stått i kø for å fortelle hvor galt ting står til med dette selskapet. Jeg tror at de fleste kan enes om at frykten og magefølelsen blant de negative var ubegrunnet.

1 Like

Jeg også kjøper også litt mer :grin:

3 Likes

Altså, nå burde du realitetorientere deg litt. Hvor mange ganger har ikke selskapet endret guiding? Protokollendringen er ikke bekreftet og vi har ikke fått noen klare bevis på at rekrutteringen har tatt seg opp på det nivået som trengs.

Nieba har sittet i sjefsstolen i en måned, og den nye CMO’en noen få dager. Dette er ikke tidspunktet å endre på guiding, og endret guiding blir selvfølgelig ikke kommunisert gjennom en årsrapport.

Jeg er har vært aksjonær i Nano siden de handlet OTC (rundt 2014) og er også optimist mtp Betalutin, men det går an å spare folk for det som oppleves som ukritisk haussing av aksjen. Det blir bare useriøst.

Videre så ser det ut til at Covid-19 begynner å få fotfeste i UK og ganske mange stater i USA nå. Det er aaaltfor tidlig å “enes om at frykten og magefølelsen blant de negative var ubegrunnet.”

6 Likes

Er det nærmest gitt at det kommer en emisjon her? Når kan man tenke den kommer i så fall?

Ok, jeg er uenig. De fleste som har uttrykt seg her inne har vært unisone om frykt for store forsinkelser, pasienter som dør underveis, man kunne bare glemme Archer med mer.

Vi leser nok argumentene forskjellige, og jeg har dessverre sett for mange ganger at mange gir opp akkurat på de tidspunktene hvor man IKKE burde. Men jeg skal ikke bruke for mye energi på det, alle er sin egen lykkes smed.

Jeg regner med at de som valgte å selge seg ned i forkant av rapporten og frykt til dens innholds ene og alene, kanskje skjønner at det var prematurt.
Det er nok grunnen til at aksjen er opp 4 % mens Oslo Børs er ned 1.8 %; noen vil inn igjen på bakgrunn av årsrapporten og bekreftelser på at ENN SÅ LENGE er de on track. I skarp kontrast til forventningene til majoriteten på TI.

Beklager haussing (oppriktig ment), men det betyr samtidig at det å svartmale alt er helt innafor bare fordi man selv har solgt og ser for seg / ønsker at kursen skal ned for å skaffe seg en billigere inngang enn sin exit. Vi vet at mange som skriver på TI trader aksjen, noen er nok short også, men det betyr ikke at man skal “slippe” unna med all ukritisk negativitet. (Mener jeg.)

1 Like

Håper det ikke oppstår noen forsinkelse på at resultatene fra cohort 2 i Archer-1 vil komme mot slutten av halvåret. Med tanke på emisjon er det viktig å få litt positiv input fra dette studiet.

Bingo123:

eller partneravtale, som i Algeta.

Meglerhuset DnB Nor Markets har vært positiv til Algeta lenge og aksjen har ligget fast i ukeporteføljen i det siste. Dagens nyhet om at det norske legemiddelselskapet har inngått partneravtale med farmasikjempen Bayer tok imidlertid analytiker Espen T. Jørgensen på sengen.

- En av de beste lisensavtalene i verden
Avtalen har en anslått verdi på over 4,8 milliarder kroner og er den største i sitt slag noen gang for et norsk legemiddelselskap. Algeta mottar vel 365 millioner kroner fra Bayer ved inngåelse av avtalen, mens resten av beløpet mottas etter hvert som målsettinger knyttet til produktutvikling, produksjon og kommersialisering nås. I tillegg vil Algeta motta betydelige salgsprovisjoner.

https://www.nettavisen.no/na24/--helt-fantastisk-avtale/2699490.html

Derav Risk Management. Du kan godt legge med hvor denne teksten er hentet fra i rapporten, slik at det blir riktig kontekst, de slenger ikke dette inn i en konklusjon eller i guiding. Ethvert selskap har et ansvar om å belyse de potensielle risikoene.

1 Like

Jeg var i kontakt med Malene tidligere i år. Hun sa da at første pasient i Archer 2c ble behandlet i desember og at resultatene ville være klar ila 1H, trolig mot slutten av andre kvartal. Med andre ord mente hun at innrulleringen til 2c burde være ferdig innen mars.

I og med at UK har gitt ganske f i corona frem til nå og de fleste klinikkene i Archer er i nettopp UK, så vil jeg tror at de da skal ha klart å rekruttere 3-6 pasienter nå slik at 2c er sikret.

5 Likes

Done.

Synes det gis en del tvetydige signaler om rekruttering for Archer. Malene sier at første pasient ble behandlet i desember. mens Arne Kolstad antydet vel at de skulle rekruttere/behandle en pasient i dagene rundt kapitalmarkedsdagen i september (uvisst hvilket nummer i rekken denne pasienten i så fall var).

Man bør jo i utgangspunktet forvente at Malene guider korrekt, men det gir i så fall en utrolig og uforståelig delay i cohort 2 med tanke på at klarsignal ble gitt i slutten av mai 2019, og gitt relativ raskere rekruttering for cohort 1.

Men ikke nok med det, i tillegg opprettholder de guiding på ferdig rekruttering av 20-25 pasienter innen 1H2020. Det er noen logiske brister her jeg sliter litt med å forstå.

1 Like

Det er vel kanskje typisk for den kommunikasjonen selskapet offisielt kommer med, og delingen fra aksjonærer som har formulert sine egne spørsmål og tolker svarene de får og publiserer det via utdrag og utklipp fra mailer.

Selskapet har en opplysningsplikt overfor aksjonærene, og den står også styret ansvarlig for.

Nå har flere argumentert for at selskapet snarest måtte komme med nye oppdateringer, selv etter nylig avholdt Q4 og publikasjon på hjemmesiden om at de enn så lenge ikke er negativt påvirket av covid-19.

I dag har de sluppet en rykende fersk årsrapport hvor alle løpende studier er godt kommentert. Den eneste blippen jeg fant var at Lisa fortsatt stod under management-oversikten, men i friteksten går det klart frem flere steder at hun er ute.

Så fremfor å måtte tvile fordi meldinger flyr høyt og lavt mellom ulike interessenter; hvorfor ikke sette seg godt inn i oppdateringene i årsrapporten? Den er signert av samtlige styremedlemmer pr 26.mars, en mer korrekt og riktig fremstilling er ikke å oppdrive p.t.

1 Like

Lønnsfesten fortsetter!

Altså…,
Enig i at lønnsnivået er høyt i norsk biotek-sammenheng…, men hadde du forventet at lønninger skulle bli mindre til hver enkelt…? Er ikke lett å få til kutt på avtalt lønn i Norge… (Kan kanskje gå nå i disse corona-tider, men for 2019…?)

Absolutt alle i toppledelsen utenom Rojkjaer er opp 10-20% i lønn fra 2018.

Jeg synes nesten det er usmakelig.

6 Likes

For å beholde høyt kompetente folk i et selskap som Nano må de betale. Det er stor konkurranse om de beste innen biotek bransjen!

Strategien er ikke endret

image

Vi forhandler nå om lønnskutt på min arbeidsplass. Men alle må godta det hvis det skal gjennom.
Jeg mener Nano også burde vurdere dette med den burnraten de har. Vi vet ikke effekten av CoVid-19 og hvordan det vil slå ut på de kliniske studiene som selskapet selv skriver - selv om ting foreløpig ser ut til å være on-track. I disse tider er cash kongen og man blir ikke akkurat fattig av å gå ned et par 10-20% i lønn med de lønningene der… :zipper_mouth_face:

2 Likes

Ja, i disse covid-tider synes jeg også det er innafor… 20 % burde absolutt vært mulig for dem og signalet det hadde gitt ut hadde også vært bra… (med mindre det tolkes som ytterligere forsinkelser istedetfor å ta samfunnsansvar, that is…)

2 Likes

Frisk design fr selskabet. Noterer mig st der var penge i overskud til at købe “drop shadow” plugin :slight_smile: