Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

om 1 måned er det møte… Jeg synes absolutt det er innenfor å spør om Pen i PSU, og emisjon som fører til gode lønnsøkninger i selskapet.

2 Likes

TDN med artikkel om NANO.

De velger selvsagt en dramatisk overskrift fremfor en positivt bekreftende som ender opp med å havne nederst i artikkelen…

NANO: STUDIER KAN BLI FORSINKET GRUNNET COVID-19

Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector’s styre og ledelse vurderer kontinuerlig effekten Covid-19 utbruddet har på virksomheten.

Det skriver selskapet i sin årsrapport publisert fredag.

Selskapet peker på at Covid-19 utbruddet kan medføre forsinkelser knyttet til pasientrekruttering grunnet omprioritering på sykehusene og leveranser kan bli forsinket grunnet stenging av landegrenser. Møter med regulatoriske myndigheter kan også bli utsatt. Disse faktorene kan medføre at ferdigstillelse av kliniske studier og dataavlesing kan bli forsinket.

Videre peker selskapet på påvirkningen Covid-19 har på finansmarkedene og forholdene for bedrifter til å hente kapital.

“Dette kan påvirke selskapets evne til å hente kapital i fremtiden, og aktivitetsnivået kan bli redusert som følge av dette”, fremgår det av årsrapporten.

Nordic Nanovector hadde ved utgangen av 2019 en kontantbalanse på 471 millioner kroner, etter en kapitalinnhenting på 243 kroner i oktober 2019.

-Vi er fullfinansiert ut 2020 og vil kunne fullføre alle kliniske studier selskapet gjennomfører. Når vi skal kommersialisere, vil vi trenge mer kapital, sa finansdirektør Tone Kvåle under selskapets kvartalspresentasjon 27. februar.

I årsrapporten fastholder selskapet målet om å fullføre pasientrekrutteringen til Paradigme-studiet i andre halvår 2020 og skriver at foreløpig dataavlesing vil skje noen måneder etter dette. Prosessen med markedsgodkjennelse for Betalutin forventes å starte i første halvdel av 2021.

image

3 Likes

Virker som et fornuftig valg @Savepig, årsrapporten var på ingen måte full av salgsargumenter, men edruelig og fin, ganske på linje med det Lars Nieba signaliserte for noen uker siden på Q4 callen.

Ting ser greit ut (on track), men selvsagt kan de få utfordringer med Covid 19 som alle andre. Finansiering vil etter alle solemerker skje på en innvannende måte tror jeg, det er passe utelukket med emisjon på disse nivåene.

Nå vil man ikke være på disse nivåene etter en vellykket interim hvor begge armene passerer, men jeg tror styret og nytt management ser at en partner er beneficial på flere måter enn bare cash.

“On track” har desverre fint lite tyngde fra et selskap som konsekvent ikke har levert på noen som helst deadlines siden desember 2016…

Tillit tar lang tid å bygge opp, kort tid å rive ned.

Faktum gjenstår at 85 mUSD for Betalutin og Alpha37 er et skambud

11 Likes

“47 of the patients have been enrolled in Paradigme” Vil det si at i dagens presentasjon fikk vi ikke oppdaterte paradigme tall, men kun tall fra 2019?

47 PR 26 feb

Så fult mulig at det ikke har blitt innrullert nye pasienter 2020?

Nei det har du rett i.

Så spørsmålet man må stille seg, er om man må har tillit til at egg-bert tar styring, og gjør de grep som kreves.

Jeg syntes det er flere signaler som tyder på det:

• Leselsesendringer(man kan spekulere i hvorfor de gikk, som diskutert tidligere er det helt sikkert at Bravo måtte gå, og ikke valgte det selv)
  • krav til aksjeandel i sentral ledelse(sikrer eierskap og langsiktighet)
  • tydelige signaler ift gjennomgang av protokoller og vurdering av muligheter for alternativer

Man må gjøre seg opp sin egen mening, men min er BUY…

Er risikoen større: ja muligens
Er oppsiden mindre: muligens, men fortsatt enorm

Er veien blitt lengre?
Det vet man egentlig ikke, gitt fleksibelt FDA og sannsynlighet for protokollendring.

Det finnes åpenbar presedens i markedet som viser at det er en ny linje ift dette hos FDA

Får vi interim på plass, så er det ett nytt ballgame.
Kommer coh2 så kan det eksplodere

Mange mulige pluss…
Som må evalueres ift de åpenbare minus

1 Like

Det står i rapporten at frem til 26 feb var det 47

Nei, det var 47 per 26.feb… samme tall som de oppdaterte på q4…

1 Like

Sant, men siden det ikke ble innrullert noen i Januar og per 26.Feb 2020 går ikke dette så veldig raskt.

Hva babler du om…??? 32 var rekruttert fram til capital market day høst 19
47 var rekruttert per 26 feb. 20… det er ikke opplyst noen plass at ingen ble rekruttert i jan/feb…

Edit: det finnes ingen status for hvor mange som var rekruttert i studien per 31.12.19 meg bekjent… (Dersom du trodde tallet 47 gjaldt her også…)

Beklager, jeg som misforstått her. Takk for oppklaringen.

1 Like

Hva blir benchmark for armene egentlig? Lymrit?

se siste selskapspresentasjon

takker, men tenkte du primary endpoint? jeg tenkte mer på interim analysen. Er det kun arm vs arm eller arm vs arm mot f.eks tidligere data?

gjerne er dumt spørsmål, men tåler en korsfestelse i ny og ne. Have at it!

Du mener hva som er godt nok for å fortsette paradigme etter interrim? Den opplysningen har vi ikke fått såvidt meg bekjent…

Mener å ha lest at ORR må være over 40%. Har ikke link, men det ble nevnt en gang

Interim eller en såkalt futility gjennomgang har jeg oppfattet som en vurdering av resultater så langt. Dvs er resultatene vi har så langt av en slik karakter at de kan forsvare at vi fortsetter studiet, eller viser de seg egentlig å være så dårlige eller tilfeldige at det er umoralsk å fortsette. Derfor vil en interim analyse som ikke forteller at vi har avblåst studiet pga for dårlige resultater indirekte forteller at vi er så fornøyd så langt at vi fortsetter. Dersom de kommer med at vi fortsetter med kun en arm kan dette selvfølgelig tolkes på flere måter.

På mange måter er dette å lese som dagens annual rapport. No negative news is good news. Men det krever innsikt og litt baller for å trekke slike slutninger.

Jeg lar meg gjerne opplyse om andre måter å oppfatte interim analysen på.

2 Likes