Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

• Hvorfor står det at 5 pasienter med FL var evaluable i den ene sliden, mens i den andre står det 6?
  • Ingen CR blant de med FL?
  • Av 22 pasienter oppnådde 1 (5,3%) en CR
  • Hvordan er behandlingsregimet? Hva er toxicity?
  • Hva er mDoR/DoR?

Vi får se hvordan denne sammenligner seg mot Archer-1 etterhvert :slight_smile:

1 Like

Rett i huden? Blir det sett på som det optimale?

Det viser hvertfal at NANO begynner å få ekstremt dårlig tid. Hvis vi ikke er klar for filing i starten av 2021 kan dette begynne å se mørkt ut. Vi må få i gang Archer-1 igjen så fort som mulig etter Paradigme er “rodd i land”…

Ja, settes subkutant. Ikke nødvendigvis det optimale, men gjør det lettere å administrere . Gitt at bivirkningsprofilen tillater det, så klarer pasienter å sette SC på egen hånd hjemme også. Corona viser jo hvor praktisk det kan være med legemidler som kan tas hjemme.

1 Like

Det stemmer, men min tiltro til at NANO får ferdig den studien “anytime soon” er ganske tynnslitt. Jeg håper jeg tar feil. Jeg heier på NANO, og norsk biotech, men hva jeg tror og hva jeg håper blir dessverre to forskjellige ting her.

5 Likes

Enig med deg. Har gjort egne disposisjoner basert på samme tankene. Men, reagerer likevel på click bit-titler :grin:

Mtp forventet aksjeandel ville det vel snart vært på sin plass med noe innsidekjøp her?

Uansett, vi venter på FDA og interim nå, det er vel de to potensielle triggerne som bærer noe vekt av betydning i denne perioden.
Anytime soon, we are superexcited og kommer til å bli superhappy :joy:

2 Likes

Litt positivitet i alt det negative.
Oppdatert clinical trials 13.05.20 for Paradigme.
94 åpne studie- lokasjoner. Noen som husker hvor mange lokasjoner det var før den nye oppdateringen?

Edit: Litt mer negativitet i alt det negative.

2 Likes

Pivotal Phase 2b PARADIGME trial: Timeline for full enrolment changed from 1H 2020 to 2H 2020 in
August.
47 patients enrolled and 94 sites are open for enrolment in 24 countries as of February 26th, 2020.

Fra årsrapporten

Lite krutt i denne oppdateringen, dette er nemlig den eneste endringen:

jeg ler egentlig ikke… jeg griner masse… hverdag

1 Like

Shortingen av NANO har ikke tatt seg opp igjen tross lavt volum og svake børser. Kanskje er shorterne bekymret for at det kan dukke opp gode nyheter i nærmeste fremtid? Isolert sett er det positivt at NANO steg på høyt volum og nå faller på lavt volum.

2 Likes

Uff da, ser du så mørkt på situasjonen :pleading_face:

https://newsweb.oslobors.no/message/505617

28 Likes

Og der kom endelig MZL på banen. Veldig fint å få ODD på plass, men får håpe på ytterligere regulatoriske snarveier i denne sub-indikasjonen også.

2 Likes

jøss, jeg tror det kommer mzl-juice.

Jeg tror også at r/r mzl kan bli en del av paradigme etter c-møtet.

Nb: copanlisib btd i mzl på bakgrunn av 16 behandla pasienter.

3 Likes

SVÆRT GLEDELIG med ODD på gang innen MZL

Her er hva jeg skrev om MZL i fjor høst etetr CMD:

"III MZL

Endelig får vi høre litt mer om at firmaet har tanker rundt denne diagnosen også. Vi fikk tall på hvilke behandlinger som finnes i markedet per i dag både i 2. og 3. linje og dette viser at denne indikasjonen ikke har så god effekt av tradisjonell behandling og trenger flere alternativer. Studier av medisiner i utprøving har heller ikke spesielt mye bedring enn det man finner fra før. Det beste man finner for 3.linje er ORR/CR på 78/13 (copanlisib) og 61/24 (kombi Hu5F9-G4 + Rit) og med bivirkninger som er langvarige og harde for pasienter. Betalutins tall fra Lymrit er kun fra 9 pasienter, men 78/44 er jo overlegent i denne sammenhengen og vi vet ut fra plansjer vi har sett fra Lymrit at DOR er lang på MZL-pasientene… (konkurrentene opererer for øvrig også med lav N)

I linje 2 utprøving finner vi noe av det samme. Parsaclisib skiller seg litt ut med 78/33 her, men bare 9 pasienter og en mdor på 4,4 mnd løser ikke mye for folk med denne indikasjonen og dessuten ser den ut til å ha ganske kraftige bivirkninger

Jeg er overbevist om at Nano har hatt samtaler både internt og med FDA/EMA om hvordan de kan få Betalutin fortest mulig på markedet i denne indikasjonen. Det blir spennende å se hva de lander på, men jeg håper og tror at enten blir det en egen pivotal fase for MZL eller at denne kan kjøres som en egen «arm» ifbm den store fase3-studien som planlegges etter resultater fra Archer-1 og Paradigme foreligger. Jeg tror Betalutin kan være aktuell som singel treatment i både 2. og 3.linje i MZL, så en rask pivotal fase her først er kanskje det beste for raskest mulig markedstilgang(?)

En figur fra presentasjonen viser at FL utgjør 20 % av all NHL, mens MZL utgjør 12 % av all NHL. Dette var et adskillig høyere tall enn jeg var klar over og gjør denne indikasjonen veldig mye mer verdifull enn det jeg forestilte meg før R&D. 2. og 3.linje FL er beregnet til totalt 2,1 mrd $ pr år ( henholdsvis 1,5 og 0,6 mrd $). Dersom dette er direkte overførbart til MZL (ut fra 12% vs 20 % av all NHL) vil totalmarkedet for 2. og 3.linje MZL være 1,26 mrd $ pr år. Dette gjør at MZL seiler opp som en viktig bidragsyter for inntektspotensialet til Betalutin og gjør at verdien av Betalutin eser ut med 60 % vs beregninger som kun inkluderer 2. og 3. linje FL."

14 Likes

Hvor ser du dette? Synlig short I registeret viser ingen endring siden 6. Mai da GSA gikk under grensa.

Nordic Nanovector’s Betalutin® Receives Positive Opinion for Orphan Drug Designation from EMA for Marginal Zone Lymphoma (MZL)

19 Likes

Moro å se gode nyheter fra denne kanten!

5 Likes