Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jeg antar de kan fortsette å rekruttere med “gamle” inklusjonkriterier inntil eventuell utvidelse av pasientpopulasjonen.

2 Likes

Det vil jeg også tro, men farten på dette er vel ca 2 pasienter pr mnd, men alle monner drar. Så vi vil nærme oss 60 rekruttert når vi forhåpentligvis får opp farten.

Dette mener jeg er feil. Dersom armene ikke passerer, så vil de parkeres. Det samme gjelder hvis den ene armen er signifikant bedre enn den andre. Dette ble vel også kommentert av Einarsson på en av Radium-podcastene. Han mente derimot at de uansett må ta inn 130 pasienter. Det siste tror jeg ikke helt på, da signifikans uansett vil regnes på hver enkelt arm. Og når det kommer til safety… Safety er bedre enn andre eksiterende behandlinger og behandlingsalternativene få, så jeg tviler på at de må ta inn 130 pasienter her + Lymrit for å bekrefte safety.

På Q1-pres spurte jeg også “If both arms passes interim, how will this affect your ability to include MZL in Paradigme?” - Svaret var “That’s a very good question” og noe sånn som at de ser flere forskjellige veier videre her. Tror de hadde påpekt at begge armene uansett skal videre dersom det er riktig det du påstår her.

1 Like

Takk for oppklaring rundt armer. Da hadde jeg misforstått og/eller ikke fått med meg dette.

0 shorte aksjer

1 Like

Hvorfor er dette så relevant når det kommer til at det er 0 shorting på aksjen i Nano? :slight_smile:

1 Like

Har du selv et forslag til, hvorfor det er positivt (og dermed relevant)? :slight_smile:

For meg er det relevant ift til at jeg kan se faktiske totale aksjeposisjoner hos aktører som låner ut aksjer.( I aksjonærlistene)

Edit: FF har 4,85 millioner aksjer. Har aldri sett at de har hatt så mange før. (Høyeste eierprosent også for FF)

5 Likes

2 Likes

Hvorfor er folk så opptatt av FF har i aksjer i Nano?

Ikke så opptatt av at de har aksjer, men at de låner ut sine aksjer til shorting. Nå skal det sies at NANO og sine tidligere ansatte er skyld i hvor kursen er, men det har vært en bidragsyter i å surne caset og derav kursen. At en institusjon som FF bidrar til shorting i norske innovasjonsselskaper er også noe man kan forbanne seg grå på.

9 Likes

Ser ut til å gå mot enda en dag som bekrefter mønsteret av at NANO faller på gode børsdager og tar det igjen på dårlige børsdager. NANO har vært “kjerringa mot strømmen” de siste ukene.

1 Like

… så er der endnu engang lagt op til battle of the 20,00 NOK … stærkt at se 20,00 tallet i level 2 efter en uges ørkenvandring :slight_smile:

Som sagt ekstra sterkt på en dag da børsene faller med et par prosenter, men det er som allerede nevnt slik NANO har oppført seg de siste ukene.

750 aksjer pr trade-roboten er satt på Kjøp igjen. Da vet vi hva som er i vente de neste dagene. :rocket:

image

ca. 50 handler á 750 stk så langt i dagens handel … det bliver alligevel til en pæn sum, når man samler sammen.

Solgt litt nå .regner med full innsats fra shortrene fra i morgen. Håper å ta feil

Høres ut som en god plan … :upside_down_face:

Naked short selling i lukkeauktionen?

EMA vurderingene som la grunnlaget for MZL-positive opinion:

lutetium (177Lu) lilotomab satetraxetan - EMA/OD/0000023090

Nordic Nanovector ASA; Treatment of marginal zone lymphoma

COMP Rapporteur: Bozenna Dembowska-Baginska

As agreed during the previous meeting, a list of issues was sent to the sponsor for
response. The sponsor was asked to clarify the following issues:
• Number of people affected
The sponsor provided a 5 years partial prevalence calculation yet survival at 5 years is quite
high. The sponsor was requested to provide 10 year partial prevalence and a point
prevalence calculation to clearly establish what the current prevalence is.
For the calculation and presentation of the prevalence estimate the sponsor was advised to
refer to the “Points to Consider on the Calculation and Reporting of a Prevalence of a
Condition for Orphan Designation”.
In the written response, the sponsor provided several assumptions regarding the revised
prevalence estimate. marginal zone lymphoma (MZL) accounts for approximately eight
percent of all non-Hodgkin lymphoma (NHL) cases. Based on the 2018 incidence rates for
non-Hodgkin lymphoma obtained from the European Cancer Observatory (EUCAN)
database, the incidence of MZL in the Community in 2018 could be estimated as 7884 cases
(i.e. 8% of 98550 NHL cases). The 2018 incidence rates were the most current values. This
was equivalent to an incidence of 1.5 cases per 100,000 based on the Community
population of 518,061,400 at January 1, 2018. The 10-year overall survival rate of roughly
53% for all MZL translates into a disease duration of MZL of approximately 11 years.
The Committee agreed that the condition, marginal zone lymphoma, is a distinct medical
entity and meets the criteria for orphan designation.
The intention to treat the condition with the medicinal product containing lutetium (177Lu)
lilotomab satetraxetan was considered justified based on preliminary clinical data in relapse
and refractory patients with a high overall response rate.
The condition is chronically debilitating and life-threatening due to lymphadenopathy,
splenomegaly, mucosa and bone-marrow involvement with development of pancytopenia
and increased risk of opportunistic infections. Five-year survival ranges from 30% to up to
90%.
The condition was estimated to be affecting approximately 1.7 in 10,000 persons in the
European Union, at the time the application was made.
In addition, although satisfactory methods of treatment of the condition exist in the
European Union, the sponsor has provided sufficient justification for the assumption that the
medicinal product containing lutetium (177Lu) lilotomab satetraxetan will be of significant
benefit to those affected by the condition. The sponsor has provided preliminary clinical data
that demonstrate that in relapsed and refractory patients who received several lines of
therapy there was a high overall response rate. The Committee considered that this
constitutes a clinically relevant advantage.

A positive opinion for lutetium (177Lu) lilotomab satetraxetan, for treatment of marginal
zone lymphoma, was adopted by consensus.

9 Likes