Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jeg tror det er en rekke biotech investorerer som flytter eggene sine rundt i kurven - og dermed skaper fall. Også PHO falt tilbake utover dagen.

Allikevel tror jeg mye av fallet kom av gevinstsikring hos endel som har hatt en fin opptur i aksjen. For min egen del benyttet jeg fallet til å øke beholdningen med 20%, så får vi se om det viste seg å være fornuftig om en uke eller to … :rocket:

5 Likes

Har sikkert blitt påpekt tidligere. Men sann mine ord. Lars nieba jobber for bayer igjen innen 6 måneder. 800 Mill upfront Pluss milestones osv osv.

2 Likes

Ned salget fortsetter .vi ser nok snart synlige short

2 Likes

Litt usikker på om det blir så mye shorting fremover her ? Ikke lett å forstå seg på denne om dagen , egentlig.
Tror det lureste er å sitte helt rolig …

5 Likes

Nano karusell eller berg og dal bane må snart bli ett begrep. Sterke forsøk på filleristing.

Hvor mange mastebudne er kastet over bord ?

1 Like

Hvor mange mastebudne er kastet over bord ?
[/quote]

Det var et godt spørsmål…:slight_smile:
Henger du fortsatt med @Londonmannen ??

1 Like

+/- to tre kroner er jo til å le av når man har vært med på +/- 20-30. Om ikke annet så blir man herdet av å sitte long i NANO :rofl:

5 Likes

Sitter selv med flere 1000 aksjer kjøpt på over 80 kr , så at en blir herdet i Nano er vel riktig å si.:slight_smile:

Men snittet er selvfølgelig betraktelig lavere enn 80 kr .:slight_smile:

7 Likes

Sitter fremdeles rolig med mine aksjer, noen titalls prosent en vei gjør ikke noe.
Snittet er en del høyere enn dagens nivå, utsalgspris er ca på 10 ganger opp nivå :grin::money_mouth_face::+1:

4 Likes

Dunkel
Jepp. Økte faktisk min beholdning i går og har nesten like mange aksjer som jeg hadde på det meste høsten 2016. Bare til en betydelig lavere snittkurs. Gleder meg til høsten. En reprise på 2016 ville berre vært lækkert.

6 Likes

Kan det tenkes at vi er vitne til en desperat short inndekning ? Det vil i tilfelle være en utspekulert plassering av short på mange forskjellige “hender” for å være usynlig under 0,5 %

Etter min mening brukes det betydelige ressurser for å få kursen ned. Er jo gjennomgående bruk av 750 poster som presser kursen nedover når det er mulig. Det dukker opp salgs poster som blir borte etter få sekunder.

1 Like

Mulig noen kan klargjøre rundt dette men er ikke grensen 0,1% nå midelrtidig ifbm de spesielle tidene?
Eller er 0,1% kun for rapporteringen til FT også viser de bare 0,5 % poster offentlig?

Edit: Jeg tror det smeller ganske snart, undres fortsatt over at FT MZL og interim ikke har gitt mer. Men tillit tar tid og i så måte er Q2 mer spennende enn noen gang.

Edit2: @Teejay - hva sier gikta? - det mest pålitelige signalet spør du meg :rofl:

Nettopp, tror tillit er nøkkelordet her.

Det bør fortsatt være mye å gå på her etter oppdatering i sommer(FT og ODD i MZL, endringer i inklusjonskriterier, vellykket interim). I tillegg har Nano nå entret ‘‘partnersonen’’. Så hvis markedet sitter igjen med et positivt inntrykk etter q2 rapport, så kan det vær duket for oppgang mot 37-39

2 Likes

Enig i det. Tillit er nøkkelen. NANO skjøt ut av startblokkene i 2016 og forventningene var høye. Men de ble ikke innfridd. De siste årene har de stadig måtte forskyve på tidslinjene og de har ikke evnet å rekruttere tilstrekkelig med pasienter til studiene sine. I tillegg opplevde vi en CEO Costa som ikke var åpen rundt utfordringene selskapet hadde og sågår måtte ta sin hatt og gå.

Nytt management synes å ha gjort en meget god jobb og selskapet har det siste året kommet med flere positive børsmeldinger.

Jeg tror nok at tilliten er i ferd med å komme tilbake. Men en god presentasjon denne ukene kan nok gjøre mye til at tidligere investorer kommer tilbake og at nye kommer til. Blir spennende. Slår de til med en partneravtale i høst kan det bli heftig føjulstemning. Så får vi håpe at Dahl sin kone ikke har på gang en oppussing av kjøkken, bad eller ønsker seg en ny bil, slik at vi unngår et nytt insidesalg som kveler en ny oppgang. ;-))

7 Likes

…grensa får gå på ny soffa inntil Beta er på markedet eller vi har en partner som betaler morroa :slight_smile:

Nanoeierskapet har gjort meg så rolig og stoisk at jeg trenger fire kopper kaffe før lunsj for å ikke gå bort i meditasjon. Det er jo litt heldig da (kaffen betaler jeg ikke for selv) :rocket:

2 Likes

Begynt å knyte på deg skoa? :slight_smile: Kudos for at du sier ting i forkant og ikke er bitter eller hausser/baisser om du er inne eller ute :slight_smile:

And yet…

Håper du har rett :slight_smile:

Spennende utvikling siste minuttene. Tanker?

Virket som en sperre. Som funket…

Tipper det er shorts som entrer podiet igjen

Måtte skifte batteri på roboten.

2 Likes