Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Kan være den nye analysen… Ligger på TA-tråden. Limer den inn her, også.

1 Like

Samme som kl 10:45… tror ikke den lar seg stoppe så lett

Begynte å knytte skoa men løsnet lissene etter å ha zoomet litt inn på chartet :face_with_hand_over_mouth:

Jeg er jo positiv til Nano - og har tro på kurser som vil gjøre dagens nivåer til skamme om 1-2 år.
Det har jeg ment siden 2016 (og tatt feil) så ikke hør på meg :slight_smile: For å være ærlig så er det befriende å være ute før en kvartalsrapport for engangsskyld. Prøver å holde meg ute så lenge vi ikke lager en ny HH på daily i forkant av rapporten. Blir spennende å se hva de melder her, tror det kan bli retningsgivende ifht. om vi klarer å bevare opptrenden eller ikke.

1 Like

Magnora gikk 40-50% på en lik tulleanalyse igår fra aksjeanalyser…, ser ikke ut til å bli samme trøkk i NANO. Tenker det kanskje er like greit om den ikke går like mye…

Det kan du skylde på det volumet som brått dukket opp rett over 30;)

Hvorfor tenker du det?

Haha…skjønner deg veldig godt :slight_smile: For første gang på lenge har jeg grønne tall på NANO, men vet hvor fort de blir røde igjen (eller enda grønnere). Men så roer jeg meg med at det er tross alt 3mnd til neste gang det kommer Q pres. og det er jo akkurat da det er spennede å være med på reisen.

1 Like

Mener det er bedre med en sunn og stabil oppgang over tid. Men det gjør meg ingenting om aksjen går 50%, jeg sitter med en bøtte av NANO aksjer.

Ser den. Dagenes ned- og opptur minner en del om tidligere filleristinger av kursen. Hyggelig med oppgang nå. Men er spent på hva som skjer på Q2- presentasjonen. Håper rekruteringen går bedre…

Det er kun retail som kjøper på slike analyser, jeg vil gjerne ha flere større fond/investeringsselskaper inn i aksjen.

Ja, må si meg enig der ifbm rekrutteringen :slightly_smiling_face:

2 Likes

Noen tanker rundt de voldsomme postene som ble lempet ut hver gang aksjen steg?

last ned

last ned (1)

4 Likes

Rekrutteringstempoet har jo vært akilleshælen hittil, men med endrede vilkår, bør det slå inn noe snart. Selv om Covid-19 kan være en snare. Gjenstår å se om det blir en bjørnegrop.

shominy-dot-com

Det er vel flere faktorer som nå taler for at Q2 blir bedre enn mange frykter.

For det første er selskapets kassabeholdning av en slik art at man nå nærmer seg tidspunkt for påfyll/emisjon med stormskritt. Etter den siste tids pene oppgang så har forholdene vært perfekte til å sette en emisjon i forkant av Q2 og sikre seg påfyll til en grei kurs. Et skuffende Q2 vil nødvendigvis resultere i at kursen nok en gang tar seg et svalestup. Det stupet blir neppe dempet av at selskapet står foran en snarlig kapitaltilførsel, les emisjon. Konsekvensen blir i så tilfelle at selskapet må sette en emisjon på kurs trolig godt under kr 20,-.

Men dette skjønner også ledelsen. Så hvorfor tar de sjansen på å avvente en kapitaltilførsel til etter Q2 er presentert? Det er nærliggende å tro at ledelsen, som har full innsikt i alt som skjer rundt selskapet, ser at de kan skaffe nødvendig kapital på andre måter. Kan det være en nært forestående partneravtale?

For det andre har selskapet sluppet flere positive børsmeldinger det siste halve året. Mulig det ligger oppdaterte gode nyheter rundt en eller flere av disse avtalene som blir sluppet før Q2. I så tilfelle må det tilflyte oppdatert info til markedet i løpet av morgendagen.

Blir en spennende uke.

5 Likes

Veldig, veldig gode poenger. De kunne hentet penger nær 50% over sist emi…og eierne har så langt stillt opp hver gang.
Så hvorfor har de ikke kjørt emi nå? Dette blir spennende :slight_smile:

kanskje eierne ikke vil ha flere emisjoner, men en partner. Jeg er eier, og vil ha en partner !

7 Likes

Kanskje svaret på dette ligger nærmere enn vi skulle tro…

D må jo f…n meg være en grense hvor mange Q presentasjoner de skal ut med på rappen som skuffer investorene. Er vel egentlig samtlige siden 2016
På tide at det snur nå synes jeg.
En Archer mld i morra tidlig før åpning hadde gjort seg, med en oppfølger for MZL før åpning torsdag.

Det er min våte drøm, som kommer til å gå i oppfyllelse :joy::joy::joy:

2 Likes

Om så skjer så har jeg truffet bulls eye med timingen denne gangen.

1 Like