Det er kun retail som kjøper på slike analyser, jeg vil gjerne ha flere større fond/investeringsselskaper inn i aksjen.
Ja, må si meg enig der ifbm rekrutteringen
Det er kun retail som kjøper på slike analyser, jeg vil gjerne ha flere større fond/investeringsselskaper inn i aksjen.
Ja, må si meg enig der ifbm rekrutteringen
Rekrutteringstempoet har jo vært akilleshælen hittil, men med endrede vilkår, bør det slå inn noe snart. Selv om Covid-19 kan være en snare. Gjenstår å se om det blir en bjørnegrop.
Det er vel flere faktorer som nå taler for at Q2 blir bedre enn mange frykter.
For det første er selskapets kassabeholdning av en slik art at man nå nærmer seg tidspunkt for påfyll/emisjon med stormskritt. Etter den siste tids pene oppgang så har forholdene vært perfekte til å sette en emisjon i forkant av Q2 og sikre seg påfyll til en grei kurs. Et skuffende Q2 vil nødvendigvis resultere i at kursen nok en gang tar seg et svalestup. Det stupet blir neppe dempet av at selskapet står foran en snarlig kapitaltilførsel, les emisjon. Konsekvensen blir i så tilfelle at selskapet må sette en emisjon på kurs trolig godt under kr 20,-.
Men dette skjønner også ledelsen. Så hvorfor tar de sjansen på å avvente en kapitaltilførsel til etter Q2 er presentert? Det er nærliggende å tro at ledelsen, som har full innsikt i alt som skjer rundt selskapet, ser at de kan skaffe nødvendig kapital på andre måter. Kan det være en nært forestående partneravtale?
For det andre har selskapet sluppet flere positive børsmeldinger det siste halve året. Mulig det ligger oppdaterte gode nyheter rundt en eller flere av disse avtalene som blir sluppet før Q2. I så tilfelle må det tilflyte oppdatert info til markedet i løpet av morgendagen.
Blir en spennende uke.
Veldig, veldig gode poenger. De kunne hentet penger nær 50% over sist emi…og eierne har så langt stillt opp hver gang.
Så hvorfor har de ikke kjørt emi nå? Dette blir spennende
kanskje eierne ikke vil ha flere emisjoner, men en partner. Jeg er eier, og vil ha en partner !
Kanskje svaret på dette ligger nærmere enn vi skulle tro…
D må jo f…n meg være en grense hvor mange Q presentasjoner de skal ut med på rappen som skuffer investorene. Er vel egentlig samtlige siden 2016
På tide at det snur nå synes jeg.
En Archer mld i morra tidlig før åpning hadde gjort seg, med en oppfølger for MZL før åpning torsdag.
Det er min våte drøm, som kommer til å gå i oppfyllelse
Om så skjer så har jeg truffet bulls eye med timingen denne gangen.
Skulle ikke forundre meg nå som jeg er ute
Men, satser på at det kommer en dypere dipp enn den vi har hatt. Synes det var litt skralt til Nano-dipper å være
Kommer ikke flere dipper nå, vi er drittlei dipper og har fått nok juling nå nå er det vår tur, midlertidig ceo, venter fortsatt med neste emisjon, hvorfor er ikke slike “enkle” grep avklart og fastsatt siste 6mnd?
blir en positiv Q2 forhåpentligvis
Edit; 6mnd er kanksje å ta i, men siste 2 mnd burde noe vært innafor å fått avklart.
Nok dipper nå ja, kom deg inn igjen @Nocturne , så kan vi alle ri inn i Nano solnedgangen øglirik og shopping for ferievilla på Finn.no
Kan si det så enkelt at dipper er nødvendige for videre oppgang, hvis ikke risikerer man jo bare at kursen stagnerer. Hvor dype dippene er er det som er avgjørende, vi ønsker de skal være som i eventyret om gullhår og bjørnene, ikke for dype, og ikke for lite men akkurat passe… 0.618 retracement fra topp burde være perfekt! (that’s what she said )
Vel… Du kunne jo kjøpt på 10
Rett no, men da jeg ikke gjorde det så vil det å ha kommer seg inn før en eventuell kursdrivende Q2 være en solid trøst.
Er du samme person som Spot-on fyren som hevdet å ha pantsatt kone og hus før han stakk av når ting ikke gikk veien?
Meg du spør? Nei, jeg driver ikke med å pantsette hjem og familie for å investere i aksjemarkedet. Men sant og si så er det vel ingen andre steder man er sin egen lykkes smed, som i aksjemarkedet. Her må man være lett på foten og ha fokus på ivaretakelsen av egen kapital. I den forbindelse må man kunne ta raske avgjørelser når når situasjonsbildet rundt et selskap endrer seg. Det er ingen som takker deg om du blir med skuta ned. Her må du selv ta ansvaret når ting går åt skogen og æren når det går godt.
Har du ikke evnen til dette og er opplært til at det alltid er andre sin feil når det går galt, så er ikke aksjemarkedet et sted for deg. Da er det bedre å holde deg i skjørtekanten til din mor; den eneste personen som ikke kan se at barnet hennes også gjør feil.
Lykke til og ha en god dag!
PS. Når den dag kommer at jeg selger meg ut, så kan jeg love at jeg ikke returnerer og pisser i eget reir. Til det har jeg for stor respekt for mine medakskonærer. ;-))
Lite forventninger ser det ut til. Kan ikke huske sist det var så stille, må være fint klima for mulige shortere.