Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Baserer man sitt handlingsmønster på læring fra tidligere kvartal, så gjør Nocturne helt rett. Men det er nødvendigvis ikke ensbetydende med at det samme mønsteret gjentar seg i morgen.
Ja, det er mest sannsynlig at det gjentar seg, basert på hva som har skjedd tidligere.

Men såvidt jeg har skjønt så har styret skiftet vitale deler i managementet og utover i 2020 har man allerede sett effekt av dette grepet. Så spørs det om effekten blir såpass positiv at det slår ut på kursen, men det kan man ikke helt utelukke. Ikke glem at forventningene basert på tidligere erfaringer er og vil være lave. Slik sett skal det mindre “positiv ladning” til for å overraske på den positive siden.

Men det som er det sterkeste signalet på at NANO ikke vil skuffe i morgen, er det faktum at selskapet renner ut av cash tidlig i 2021 og med et skuffende Q2 presentasjon, så vil kursen ta seg et svalestup. TheObserver og Nocturne har på hver sin kant kommet med kr 23 som utslag i det negative rom. Skjer det, så vil uroen rundt kapitalbehovet begynne å gjøre seg gjeldende hos investorene. Følgelig er det myue som tilsier at kursfallet ikke stanser på kr 23,- men fortsetter ned til under kr 20,-. I så tilfelle må selskapet basere en emisjon på en kurs nærmere kr 15,- enn kr 20,-.

Dette er slett ikke innviklet å se. Selv ledelsen i NANO har sett denne tegningen. Så hvorfor ble det ikke gjennomført en emisjon på oppunder kr 30,- da muligheten var her?

Nei, jeg er rimelig overbevist om at ledelsen sitter på info som gjør at de kan presentere Q2 i trygg forvissning om at de slipper å gjennomføre en emisjon på kurs i nærheten av kr 15,-. Noe annet vil overraske meg storlig. Det vil samtidig vise for all verden at styret i NANO er fullstendig ubrukelig og kan kastes alle som en.

Om noen timer vet vi svaret. Lykke til.

5 Likes

Dersom det kommer noe som vil kunne være kursdrivende, så kommer det i form av børsmelding 07/08 imorgen tidlig.
Så kan det utlegges i presentasjon.
Dersom det ikke kommer noe melding av interesse i børsmeldingen, så er det duket for en std presentasjon
At den allikevel kan være kursdrivende skal man ikke se bort ifra.

Blir en interessant dag imorgen.
Jeg forventer at de leverer ihht det de har sagt, det i seg selv tror jeg vil utløse ett voldsomt moment i tiden som kommer.
Det bekrefter trendendring i styringsevne, og fastslår at man treffer med grepene man har tatt.

Slik jeg ser det er det kanskje den største spenningen, fordi man har lovet mye og levert lite tidligere.
Denne ledelsen virker derimot å ha forstått prinsippet «underpromising/ overachieving»

4 Likes

Ikke rart i det hele tatt fordi kursen avgjør potensiell utvanning.

10 kr betydde massiv utvanning ved neste emisjon med flere påfølgende , 20% på 30+ kan holde selskapet gående i ca 1 år.

Så det er ikke merkelig at stemningen påvirkes av kursen.

I tillegg har det skjedd mye siden den gang, ODD og FT i MZL, godkjenning av nye inklusjonskriterier og passert interim.

3 Likes

Skjønner deg godt. Vi har da alltid hatt nedturer ved Q-rapportene, så vanedyret i meg er innstilt på det samme i morgen. Håper derimot på å bli motbevist med spennende lesing på morgenkvisten :coffee: Vi ses til frokost

2 Likes

Hyggelig at Einarsson nevnte uoppfordret at det var mye interesse ift immunterapi og radiofarmaka fra mange store aktører… Tror ikke det skal bli noe problem for Nano å hente penger i en evnt emisjon! (eller på andre måter :wink: )

5 Likes

Jeg har ingen spesielle forventninger til i morgen, der regnskapsdata skal fremlegges og vi får vite cash-flowbruken, som i realiteten begge er non-events for et pengebrukende selskap som ikke har inntekter.

Jeg har ikke store forventninger om opplysninger om pasientinklusjonen, tror derimot den vil ta seg opp i 3Q. Får vi høre noe om partnerplaner i en eller annen form vil det kunne gi en voldsom opptur, men det bør nok også avventes.

Jeg vil nå sitte i ro til Nano etter hvert fremlegger håndfaste resultater, som jeg forutsetter blir gode, basert på interimuttalelsene. Fundamentalverdien vil etter hvert overta som rettesnor for markedsverdien.

Nano vil ikke har problemer med å hente penger i en emisjon som diskutert tidligere. Caset er for godt til at det vil skape problemer.

Jeg tror heller ikke at det, i motsetning til i PCIB, er så mange av aksjonærene som har forventninger til 2Q presentasjonen. Ergo regner jeg ikke med at skuffede investorer vil begynne å kaste ut aksjer. Kursen er heller ikke slik at det er bygd opp store forventninger, heller tvert i mot.

Ergo ingen grunn til å ha solgt seg ned nå før presentasjonen så vidt jeg kan bedømme. Å tro at fortiden alltid repeterer seg har derimot spilt mange et puss.

5 Likes

I alle fall ikke i Nano historien Merlin, men håper d snur i morgen

1 Like

Nordic Nanovector ASA: Resultat for andre kvartal og første halvår 2020

Nordic Nanovector ASA: Resultat for andre kvartal og første halvår 2020

5 stk :wink:

2 Likes

Nordic Nanovector ASA: Results for the Second Quarter and First Half 2020

Her blir det medisin. Blir spennende med Q & A delen av presentasjonen. Jeg er fornøyd :slightly_smiling_face:

5 Likes

“Tiltakene selskapet har gjort for å redusere kostnader, inklusive reduksjon i antall ansatte og å utsette enkelte kliniske studier, vil føre til at selskapets kontantbeholdning vil rekke inn i 2021.”

Kan ikke de bare si at de trenger kapital forhøyelse…

Det er godkjent.

Men de må opp i 15-20 per kvartal hvis guiding skal holde

Jada!!! DETTE GÅR VEIEN :star_struck::star_struck::star_struck: 5 NYE ER MEHEGET BRA GITT SITUASJONEN

1 Like

Er det ikke 25, der er kun 1 md tilbage af 3. kvartal.

Man skjønner at det ikke er noen vits å lese Finansavisens artikkel om kvartalet når de viser bilde av «finansdirektør Costa» :laughing: på forsiden!

En kvartalsrapport er som å ta en posisjon når man er ute og seiler; den bekrefter din nåværende posisjon, og gir utgangspunkt for neste legg. Ledelsen skriver følgende:

«Following a broad range of actions carried out by the management team during the course of 2020, the company now believes it is in a much-improved position to deliver the pivotal results from PARADIGME in a timely manner. »

Det som ligger bak oss får vi ikke gjort noe med, men det er gledelig å få bekreftet at grepene den nye ledelsen har gjort har satt selskapet i en «much-improved position to deloverskrift results from PARADIGME inna timly mannen».

Men denne forbedrede posisjonen gir også NANO et langt bedre utgangspunkt for en partneravtale. Jeg velger å tro at årsaken til at en emisjon ennå ikke er gjennomført vitner om at selskapet allerede har startet den prosessen og at en partneravtale landes tidlig høst 2020.

Rapporten statuerer at en snuoperasjon er gjennomført, det er ryddet opp i gamle synder og selskapet er igjen på sporet til suksess:

“Disse initiativene, sammen med den positive foreløpige analysen av PARADIGME og pågående endringer i protokollen for studien, har styrket våre muligheter til å kunne levere tremåneders topplinjedata fra PARADIGME i andre halvår 2021”

7 Likes

Jeg vil tro at de følger to spor

1. Finne en partner mens de nærmer seg markedet med Betalutin
  2. kan vise til faktisk fremgang i rektrutteringstakten, slik at en emisjon kan gjøres på høyere nivåer.

Samtidig er vi alle spendte på ARCHER-1 data som kan komme “any day” - blir det champagne news :wink:?

1 Like

What? Nei har du sett på makan for noen dotthuer.